Beantwoord

Brief Proximus om decoder om te ruilen

  • 2 December 2015
  • 26 reacties
  • 1142 Bekeken

Beste,


Begin november 2015 ontvingen wij een brief van Proximus waarin stond dat onze decoder binnen enkele maanden te oud zou zijn om nog optimaal te functioneren. Wij konden deze gratis omruilen en via de website die aangegeven stond op de brief konden we - mits ingave van de persoonlijke code die eveneens op de brief stond - tevens het moment van levering én de leveringswijze kiezen.


Op 11/11/2015 heb ik de procedure op de website doorlopen met al leveringsmoment 3/12/2015 (morgen dus) en levering in een B-Post pakjesautomaat.


Een bevestigingsmail (zoals als laatste puntje op de brief staat vermeld) heb ik echter nooit ontvangen na afloop van de procedure op de website. Ik vermoedde dan maar dat we die zouden ontvangen enkele dagen voorafgaand aan de levering maar tot op vandaag weet ik van niets.


Is dit normaal of krijgen wij morgen (op de gekozen leveringsdatum) eenvoudigweg een mailtje van B-Post dat wij het pakket mogen ophalen ?


Dank voor info.


Frederic Hoedt
icon

Beste antwoord door Elsa 8 April 2016, 17:45

Bekijk origineel

26 reacties

Dag Frederic,
Normaal mag dat geen probleem opleveren.
U kunt dit nogmaals nakijken door uw login en wachtwoord in te geven op de site en u zult de gekozen leveringsdatum en leveringsmethode zien staan in het rood.
Mvg,
Jos
Geprobeerd en klopt !


Dank u wel voor deze supersnelle én accurate info.


Mvg,


Frederic
Best de link van die site hier ook posten zodat forumlezers weten waarover het gaat.
Dag Elsa,
Dit is de link :
http://www.proximusnewdecoder.be/NL
Mvg,
Jos
Bedankt jos ik dacht dat het om een andere link ging, ik had die inderdaad al onder een oudere post in de TS gezet


=> forum.post
even oprakelen .. op die site staat dat je de oude decoder naar het containerpark mag brengen .. heu .. mag ik die houden en demonteren ?? of is dat "er over" ?

BTW ik heb tot nu toe totaal niets gekregen van proximus over een eventuele omruil van onze V3b ... en dan ??
Waarom zou je die niet mogen houden en demonteren, je bent niet verplicht om hem naar het containerpark te brengen,
De vervanging loopt tot midden 2016 dus is het nog niet abnormaal dat je geen bericht gekregen heb, veel mensen stellen deze vraag ook op Proximus hun twitter pagina, daar krijg je ook vlug een antwoord, mss daar ook eens vragen hoe het zit voor u, of bellen naar helpdesk 0800 22 800
Nog dit ter info, want de omruilmethode is blijkbaar anders dan eerst voorzien was:

Die wordt dus verstuurd naar een afhalingspunt en wordt dus niet thuis geleverd.

De PX medewerkers zouden dit hier best toch eens bevestigen op het forum zodat het officieel is
ja ik heb eea doorgelezen ... maar ik ben niet gehaast 😉 (heb geen twitter account)
Uiteindelijk schijnt de "omruilactie" voor gekochte decoders dus afgeblazen ? .. of hangt dan nog steeds ergens in het ijle ?
Voor aangekochte is er blijkbaar nog niets voorzien al hebben ze ook op twitter gezegd dat dit nog moest bekeken worden, maar wat dat betekent weet ik ook niet !
Badge +1
Voor aangekochte is er blijkbaar nog niets voorzien al hebben ze ook op twitter gezegd dat dit nog moest bekeken worden, maar wat dat betekent weet ik ook niet !
Ik vraag me af hoelang ze hierover nog moeten nadenken. Ik denk dat mensen met een gekochte decoder ook eens duidelijkheid willen.
Heb ik juist in een andere post ook het voorbeel v3 en aangekochte v3 aangehaald , dat het niet voldoende is om de Proximus site goed ogend te laten uitzien (wat ook perfect in orde is en er niemand iets kan op tegen hebben) maar dat het ook van belang is wat er onder die mooie verflaag verstopt zit,
Er moet op die Proximus site vooral duidelijk uitleg geven worden wat de klant hem in de toekomst ook te wachten staat net al die andere onduidelijkheden, bv om nog maar iets op te noemen wat gebeurd er met PVR, hoelang zal dit nog kunnen enfin ik ga ze hier zeker niet allemaal opnoemen want het oud forum staat er vol van, van al die onduidelijkheden, waar iedereen maar kan blijven gissen en maar blijft onduidelijke antwoorden op krijgen......
Badge +1
Heb ik juist in een andere post ook het voorbeel v3 en aangekochte v3 aangehaald , dat het niet voldoende is om de Proximus site goed ogend te laten uitzien (wat ook perfect in orde is en er niemand iets kan op tegen hebben) maar dat het ook van belang is wat er onder die mooie verflaag verstopt zit,
Er moet op die Proximus site vooral duidelijk uitleg geven worden wat de klant hem in de toekomst ook te wachten staat net al die andere onduidelijkheden, bv om nog maar iets op te noemen wat gebeurd er met PVR, hoelang zal dit nog kunnen enfin ik ga ze hier zeker niet allemaal opnoemen want het oud forum staat er vol van, van al die onduidelijkheden, waar iedereen maar kan blijven gissen en maar blijft onduidelijke antwoorden op krijgen......


Ik ben het volledig met je eens. Proximus is niet de beste in de klas als het op communicatie aankomt.
Vandaag mijn brief ontvangen voor nieuwe decoder,en online besteld.
Maar wat met mijn aangekochte decoder op 2de tv?
Word deze onbruikbaar?
zo ja gaat deze ook gratis vervangen worden?
binnenkort ga je ook een brief krijgen om de aangekochte v3 te kunnen omruilen, als je hem niet omruilt zal die nog blijven werken tot einde januari 2017.
zie antwoord van een P⌘ medewerker => in verband met brief aangekochte v3 decoders:

In verband met het eventueel omruilen van je V3 decoder geef ik je nog twee linken mee waar je wat uitleg kunt vinden:
▬►voor gehuurde V3/v3b decoder
▬►voor gekochte V3/v3b decoder
Dank voor de snelle reactie.
Als ik het goed begrepen heb zal de aangekochte decoder voor 2de tv vervangen worden en 1 jaar gratis zijn.Daarna zal er voor deze decoder 5 euro/maand betaald moeten worden.
Inderdaad ,
de decoder die als eerste geregistreerd staat bij proximus is de huur 8€/maand en de decoder die als tweede geregistreerd staat aan 5€/maand.
Als kan je die volgorde van 1ste en tweede decoder zelf veranderen maar ik weet niet of ze daar dan rekening mee houden !!!!
Want je kan door naar een gratis nummer (0800 99 696 )te bellen je decoders even uit registratie halen en dan deze die je eerst aansluit wordt 1ste decoder en de tweede die je dan opnieuw aansluit wordt de tweede decoder, maar of proximus dan daar gaat mee rekening houden dat is een andere zaak!
want als je dit veranderd wordt je gekochte decoder 1st decoder en de tweede dan de gehuurde en zou je dus voor de gekochte decoder in dit geval 1 jaar geen 8€ moeten betalen en voor je gehuurde dan gewoon 5€ per maand moeten betalen, maar ik weet niet of die truc gaat lukken!!??
Reputatie 6
Badge +3
Inderdaad ,
de decoder die als eerste geregistreerd staat bij proximus is de huur 8€/maand en de decoder die als tweede geregistreerd staat aan 5€/maand.
Als kan je die volgorde van 1ste en tweede decoder zelf veranderen maar ik weet niet of ze daar dan rekening mee houden !!!!
Want je kan door naar een gratis nummer (0800 99 696 )te bellen je decoders even uit registratie halen en dan deze die je eerst aansluit wordt 1ste decoder en de tweede die je dan opnieuw aansluit wordt de tweede decoder, maar of proximus dan daar gaat mee rekening houden dat is een andere zaak!
want als je dit veranderd wordt je gekochte decoder 1st decoder en de tweede dan de gehuurde en zou je dus voor de gekochte decoder in dit geval 1 jaar geen 8€ moeten betalen en voor je gehuurde dan gewoon 5€ per maand moeten betalen, maar ik weet niet of die truc gaat lukken!!??


Ik ben vrij zeker dat ze gewoon kijken naar het aantal gehuurde decoders: 1 gehuurde decoder = €8, 2 = €13, 3 = €18, anders kom je inderdaad in de problemen met de gekochte decoders. Waarom het deactiveren van je oude decoders wel belangrijk is (via 0800 99 696) is om te zorgen dat je op je meest bekeken TV (diegene die je het eerst installeert na dit nummer te bellen) HD kan bekijken. Indien je meerdere decoders gebruikt op een lijn met onvoldoende bandbreedte kan niet iedere decoder HD tonen. En dit wordt gedaan op basis van de volgorde van activatie.
Vrij zeker is natuurlijk nog niet zeker hé !-)
Het enigste wat heel zeker is dat 1dec=8€ 2decs=8+5€ en 3decs= 8+5+5 €/mnd.
Maar het gaat hem daar niet over hé hier.
Ik ben natuurlijk ook niet zeker en moet afgaan op getuigenissen van sommigen die dan beweren dat na het deactiveren van decoders en het activeren in een andere volgorde het ook zo automatisch zou geregistreerd worden bij Proximus en ook om die reden op de volgende facturen!?
Het is juist dat wat ik eens zou willen zeker weten of dit klopt, dus tot nu toe weten we het blijkbaar allebei niet 100% zeker :-))
Dit maakt dan natuurlijk wel uit voor je gratis jaar huurgeld voor de gekochte decoder of die de eerste is (geregistreerd bij Prox ook op factuur).
Moest iemand van proximus dit eens kunnen bevestigen dan hebben we weeral een twijfel minder 😉
Hallo,

Ik heb een vraag ivm deze brief

Dus het komt erop neer dat mensen met gekochte v3 decoder nu 30 dagen hebben na de brief om een nieuwe aan te vragen, zo een jaar gratis huur en daarna ook huur zullen moeten betalen ? Of begrijp ik dit verkeerd ?

Alvast bedankt
Je begrijpt het heel goed ;-)

Je hebt ingetekend om je decoder te vervangen via bpost en geniet zo van 1 jaar gratis huur.
Na deze termijn zal € 8/maand aangerekend worden indien het je eerste decoder is.
Als je een Pack Comfort of Maxi hebt kost de 2de of 3de decoder € 5/maand.


NB:Als je hier klikt-> https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/brief-proximus-om-decoder-om-ruilen-33114?postid=544425
en daar op de onderste link klikt, kan je daar dit en nog veel meer terugvinden
Bedankt voor de Info alvast ;)

mvg,
Badge
Hallo
Wij hebben onze V3b decoder die aangekocht was ook al vervangen via de omzent brief van PX alles vlot verlopen de postbode leverde hem aan de deur af.
En nu kunnen we beter tv kijken, de Bbox 2 is vervangen door een Bbox3 en we hebben betere tv.
Ook kregen we hier een schrijven omtrent dat het netwerk ging vebeteren door werken in de verdeler in de straat; en je merkt de verbeteringen.
Dus het goede nieuws wil ik ook vermelden. eigenlijk mogen we niet klagen over px tv internet telefonie en mobile
Badge
Als je decoder van de lijn doet halen met dat gratis nummer waren bij mij al mijn decoders verwijderd, en hij wilde er maar 1 terug op de lijn laden.
Heb moeten bellen naar de technische dienst om mijn andere terug actief te maken. wat allemaal vlot verlopen is. zeker geen klachten.
Hebben nog mensen dit probleem gehad?
Dit kan voorvallen (werd hier vroeger nog gemeld) maar over het algemeen gaat dit zonder problemen, daarvoor dien took de technische dienst hé 😉

Reageer