Blokjesvorming bij opnames en bij uitgesteld kijken

  • 5 November 2014
  • 17 reacties
  • 378 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Sinds korte tijd heb ik regelmatig, zowel bij opnames op harde schijf en NVPR en ook als ik bij live televisie terugspoel en dit dan bekijk last van blokjesvorming. Bij gewoon live televisie kijken heb ik dit niet. Het probleem doet zich voor op beide decoders V4. Heb ze gisteren eens allebei gereset, ben benieuwd of het geholpen heeft. Zijn er nog mensen die dit voor hebben? Is eigenlijk begonnen sinds de omschakeling naar Proximus TV.

17 reacties

Dit probleem heb ik niet maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat een ander dit niet kan hebben ;-)


Als je reset is het altijd best van de volgorde te respecteren dit wil zeggen, trek eerst de stekker van je decoder uit en trek dan de stekker van je modem uit, na 15 sec steek je de stekker van de bbox modem terug en laat hem opstarten tot DSL lamp continu brandt en je Internet hebt, da, pas steek je de stekker van de eerste decoder terug tot hij volledig opgestart is en dan pas de stekker van de tweede decoder en laat hem volledig opstarten.


Als je nog de problemen ondervindt kan je de decoder ook nog eens een factory reset geven.


Helpt het dan nog niet dan heb je alles geprobeerd wat je maar enigszins zelf kunt doen en is het dan aan Proximus om het uit te zoeken waaar het probleem zit, dus bellen naar 0800 22 800 of via http://support.nl.proximus.be/app/contact_email/session/L3RpbWUvMTQxNTE3MjIwNi9zaWQvc0RBc2hFNm0%3D" target="_blank
Deze problemen komen ook bij mij voor maar niet altijd ik heb nu sinds een paar dagen een bbox3 geïnstalleerd en heb er voorlopig geen probleem meer mee. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar ik werk alléén met plc-adapters dus is sowieso de verbinding al trager en aangezien ik nu ondervind dat mijn verbinding sneller is heb ik dat probleem voorlopig niet meer.
Inderdaad met plc's kan je dit vlugger voor hebben , maar dan zal je dit ook voor hebben bij gewoon TV kijken en niet alleen bij nPVR en PVR afspelen zoals TS het probleem aangeeft !
Deze problemen komen ook bij mij voor, maar niet altijd even erg. Het kan toeval zijn, maar volgens mij lijkt dat voor te komen als er nog rond de 15 a 18% opname mogelijk is. Dit geconstateerd met 2 V4 decoders. Als ik boven de 20% blijf dan heb ik dat probleem nog niet voorgehad. Hout vasthouden.
Inderdaad daar moet je altijd op letten dat je schijf niet te vol staat want zelf bij nPVR opnames wordt er altijd nog gebruik gemaakt van de harde schijf als buffering, dan krijg je dergelijke problemen en zelf problemen bij het opnemen, zoals vroegtijdig stoppen enz....
Reputatie 6
Badge +2
Op mijn schijf is nog 15% beschikbaar is en toch heb ik dat probleem niet, zelfs als op mijn schijf nog 5% beschikbaar was dan had ik dat probleem ook niet.
Bij 5% zijn er zeker toch heel veel mensen die wel problemen ondervinden (dit hebben er trouwens al veel doorgespeeld) onder ander ik had dit ook voor met mijn V5 't hangt af van hoeveel er moet gebufferd worden en dat hangt weer van verschillende parameters af, zo simpel is het allemaal niet als het schijnt, zoals ik het al vele malen hier gepost heb trek nooit de conclusie dit heb ik wel of niet voor, dus bij de anderen moet dit ook zo zijn, was het inderdaad allemaal zo simpel hé ;-)
Reputatie 6
Badge +1
Eén decoder is met kabel andere met Ruckus. Doet zich op beide voor. Enkel niet bij Live Tv kijken, geen problemen dan. Net gemist heeft er ook geen last van. Even afwachten, kan dus vanalles zijn.
Badge +1
Wij hebben een V4 en een Bbox2. De schijf is nog 47% vrij en toch hebben we de laatste dagen ook last van blokjesen overspringen van beelden. Het ambetantste is dat dan ook de klank niet meer mee wilt.
helpt resetten of factory resetten niet ?


(devolo's kunnen ook voor dergelijke problemen zorgen en ook de bbox)


'k zou eerst proberen met een reboot vooraleer een facReset te doen , dus decoder zijn netstekker uittrekken en dan de netstekker van de bbox, die je na 20 sec terug steekt tot de dsl lamp continu brandt en je terug kan surfen, dan pas de netstekker van de decoder terug steken om hem volledig te laten rebooten.


Desnoods nog een ▬►http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec" target="_blankproberen van de decoder als het gewoon rebooten niks opgebracht heeft
Badge +1
Een reset helpt niet. Dat hebben we al een paar keer gedaan. Inderdaad kunnen we eens een factory reset doen. Ik zal het resultaat dan laten weten.
Je hebt de reset toch in de volgorde gedaan zoals in mijn post opgegeven hier juist boven, dus eerst stekker uit voor de decoder dan pas die van de bbox uittrekken en die eerst terug steken na een 15 seconden en volledig laten opstarten en dan pas stekker terug van de decoder, want in sommige gevallen speelt het echt een rol in welke volgorde je het doet (niet voor alles ) maar het is beter dat je van de eerste keer zo probeert om zeker te zijn en dan pas in geval het nog nodig is , de decoder een facReset laat uitvoeren.
Pas op niet vergeten dat dergelijke problemen ook dikwijls van de ⌘servers uit komen!


maar een reset zelf eens proberen is toch altijd best , enfin ieder doet er zijn goesting mee natuurlijk en het is niet omdat ik het altijd eerst probeer dat iedereen dit moet doen, aan iedereen de vrije keuze natuurlijk ;-)
Badge +1
De resets heb ik inderdaad in de juiste volgorde gedaan, maar die hielpen niet veel. Heb gisteren eens een factory reset gedaan en hebben gisteravond geen problemen meer gehad. Ben eens benieuwd hoelang het gaat duren knipoog


Het kan zijn dat het voor een lange tijd in orde blijft, zo'n problemen heb ik vroeger ook nog kunnen oplossen met mijn v5 door een FacR ,

maar het is inderdaad afwachten en het zal wel nog voorvallen, als het maar niet te frequent voorvalt, ik heb het nu gisteren zelf voorgehad met mijn V5-mini voor de eerste keer en ook een FacR gedaan , dus bij mij is het nu ook terug voorlopig in orde en ik maak mijn geen illusies dat het nu voor jaren gaat goed blijven 😉.
Badge +1
Tot zover het zonder blokjes kijken... Gisteravond was het weeral om zeep. Zal misschien best eens bellen naar de klantendienst.
en als de helpdesk 0800 22 800 je ook geen echte oplossing geboden heeft, nog eens via privé bericht aan onze medewerkers richten en er op wijzen dat het probleem maar blijft aanslepen en niet opgelost wordt zodat ze dit best aan de specialisten eens doorsturen.


of ook nog een klacht indienen via http://support.nl.proximus.be/app/contact_email" target="_blank

Reageer