Blijvende herhalende problemen digitale TV

  • 18 March 2012
  • 23 reacties
  • 1487 Bekeken

Beste,

Wij hebben al héél lang problemen met Belgacom tv.

In het voorbije jaar is reeds alles vernieuwd, 2 nieuwe bbox'n, nieuwe decoders, nieuwe draadloze verbindingen, de bbox verplaatst (door technieker van belgacom), ...

Niets blijft goed!

Dezelfde problemen komen altijd maar terug:

-kan wel betalen om een film te huren, maar eens ik bevestig moet ik wachten en blijven wachten => geen film maar "Even geduld"

-heb abbonnement op Net Gemist, maar moet ook altijd maar blijven wachten "Even geduld...."

-ik kan programma's opnemen maar ik kan ze niet bekijken, "Even geduld..."

-tv blijft constant haperen, verbinding valt weg.

Dit zowel met de PCL als die draadloze Ruckus dingen. Ook één van de 2 decoders uit trekken helpt niet. Alle andere draadloze netwerken in het huis afzetten helpt ook niet.

Verder is het internet traag, niet enorm traag maar toch te traag voor het Favorit abonnement te zijn.

Wat moet er gebeuren?

Dank!

23 reacties

Badge +1
Staat je bbox op full routed? Dit zou mogelijk het probleem kunnen zijn. Hier vind je hoe je je bbox van full routed naar bridged kan omzetten.
ja, staat op full routed mode. Zal hem eens in bridge zetten & kijken of het beter is...


Dank! Ik hoop dat het probleem hiermee van de baan is.
Heb de instellingen verandert en alles is véél beter. Internet is een stuk sneller, tv werkt weer volledig (voorlopig zonder haperingen!).

Dankzij U opgelost in 5 minuten (waar al 3 techniekers niet in geslaagd zijn).


Dank!
De vraag is eerder wie heeft die full routed gezet ?
want default staat die in bridged mode en daar gaan de bgc techniekers ook van uit.

groetjes

Elsa.
Geen flauw idee.

Aangezien het met de vorige bbox ook was, moet die dan ook waarschijnlijk in "full routed" gestaan hebben.
Wel raar want ook na een factory reset van de demod komt die in bridged mode te staan.

Het is ook raar dat de ene problemen heeft met full routed mode en de anderen dan weer niet.

Maar het werkt dus en dit is het voornaamste voor u natuurlijk.


groetjes,

Elsa
Badge +1
Ik heb al vanf tv on pc uitkwam mijn bbox op full-routed staan en heb tot een week geleden nooit geen problemen gehad. Nu mijn npvr opnames(30 dagen opnames) kon ik niet meer bekijken. En het probleem was verholpen met mijn bbox op bridged te plaatsen. Nu staat hij terug op full routed omdat ik anders geen drie tv's meer kan bekijken.(heb in bridged mode al geeprobeerd een poort om te zetten naar tv maar dit werkte niet) Maar mijn npvr onames kan ik dus niet meer bekijken.
Het is natuurlijk ook zo dat bgc er van uit gaat dat als je iets verandert aan de instellingen dat je dit doet op eigen verantwoordelijkheid of anders geformuleerd als je zoals in het geval van het probleem van TS dat als je de bgc technieker laat komen om het probleem op te lossen dat ze ook kunnen aanrekenen door het feit dat je zelf de problemen veroorzaakt hebt met instellingen te veranderen. Dus veranderen mag maar je moet wel de eventuele fouten die hierdoor zouden ontstaan zelf oplossen of anders is het van wie het potje breekt moet het potje betalen !

groetjes,

Lisa
How how Elsa, niet zo kort door de bocht en denk eens na voor je iets op een forum gooit!

Heb zelf nooit aan de instellingen geweest, de laatste bbox is door een technieker geïnstalleerd en ook dat heeft nooit goed gewerkt...

Echter nu geen problemen meer (voor het eerst sinds héél lang!).
Reputatie 7
Badge +1
Mijn b-box2 staat ook in "full routed" sedert ik begin 2010 aan het TVonPC experiment meedeed. Dat liep bij mij altijd goed, tot op het einde.
Geeft het enig voordeel hem nu terug op "bridged"' te zetten ? ik heb toch maar één TV/decoder en één internetaansluiting nodig. Ik gebruik ook wel de Wifi voor mijn smartphone maar dat heeft er toch niets mee te maken denk ik.
Niki ik heb nagedacht vooraleer ik het op het forum gooide hoor !!

Je interpreteert waarschijnlijk "als je zoals in het geval van het probleem van TS" verkeerd
en je zou moeten kunnen afleiden uit mijn tekst dat het eigenlijk zo zou moeten overkomen:

"als je zoals in het geval van het probleem van TS ondervindt en je zelf de instellingen verandert hebt ...."

Ik kaart het probleem aan die je ondervonden hebt en niet dat je de instellingen zelf zou verandert hebben.

Of ik zou even goed zoals u kunnen de verkeerde conclussies trekken uit je reactie en denken oei niki is serieus op zijn tenen getrapt dus hij zal waarschijnlijk toch die instellingen zelf verandert hebben Lachen.
Daarom haat ik ook mails en dergelijke want het is algemeen gekend dat er veel frustraties ontstaan omdat je via tekst verkeerd begrepen wordt en je geen directe feedback hebt met de persoon waar je tegen bezig bent en niet direct kunt corrigeren wat je zegt omdat je niet aan zijn reactie kunt afleiden da hij je uitleg verkeerd begrijpt.

groetjes,

Elsa.

PS: en iedereen die mijn uitleg in het vervolg nog verkeerd begrijpt, kan ik nog wel melden dat ik niet iedere keer een dergelijke uitzetting zal doen om het recht te zetten om de eenvoudige reden dat ik niks recht te zetten heb want alles wat ik op het forum gezet heb en nog zal zetten zal nooit een aanval zijn op de persoon zelf, want dit doe ik nooit en daaruit zal je kunnen concluderen dat je Elsa verkeerd begrepen hebt; waarom zou ik trouwens uitvallen tegen iemand als het de bedoeling is van inlichtingen te geven en meer moet je er niet achter zoeken want ik ben trouwens van BGC niet!
Reputatie 7
Badge +1
@swimmer4; je kunt in "bridged" wél nog 3 TV's aansluiten, maar dan met PLC of Ruckus. Bij beide systemen kan je altijd 2 ontvangers aan één zender hangen.
Ik heb de mijne ondertussen op "bridged" gezet (TVonPC is nu toch al een tijdje weg). VLAN30 ben ik nu wel kwijt (was nodig voor TVonPC). Benieuwd hoe het loopt.
zelfs 3 ontvangers aan één zender.

mvg.
Geeft het enig voordeel hem nu terug op "bridged"' te zetten ?

er worden hier en daar problemen gemeld met de fully routed mode, dus als je de voordelen van de fully routed mode niet gebruikt zou ik hem gewoon op bridged zetten

mvg

Xenne, weet je ook soms de reden waarom de full routed mode af en toe problemen geeft ?

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt Xenne, heb ik ondertussen gedaan dus. Ik zal het wel zien dan.Lachen
geen enkel idee, Elsa.

en ik veronderstel dat ze het bij belgacom ook niet weten, anders zouden ze er wel voor zorgen dat deze problemen niet opduiken. 't is ook zo dat belgacom officieel de fully routed mode nergens gaat aanbevelen.

mvg
Als ik het goed begrijp dan komt in full routed mode de VLAN30 vrij en zitten beide signalen Internet en TV op de VLAN10 samen of is mijn redenering verkeerd ?

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
VLAN10 was voor internet, VLAN20 voor Voip, VLAN30 voor TV. "full routed" werd gepusht bij mensen die TVonPC in de testfaze installeerden. Bij mij was dat ook zo. Ik heb "full routed" nooit zelf gepusht. De problemen met TVonPC kwamen dikwijls doordat een van de VLAN's soms verdween en daarbij meestal ook de TV-functie uitviel. Ik heb dat een paar keer gehad. Maar na het verdwijnen van TVonPC (december2011) bleef mijn b-box2 op full routed staan, wat niet écht problemen gaf. Ik had soms wel kort een error300, maar die melding verdween bij het drukken op de digTV toets. Heb hem nu op bridged mode gezet en ben benieuwd of dat nu volledig weg zal zijn.
TV on PC, dat doet een belletje rinkelen. Heb ik hier ook gehad...

Hier blijven gelukkig alle problemen weg.
Sinjoor,

Je zegt
VL10 = internet
VL20 = voip
VL30 = TV
(dit voor bridged mode)
----------------------------------
maar als je dan in full routed werkt is het dan als volgt ?

VL10 = Internet + TV
VL20 = voip
VL30 = TVonPC

Of klopt dit niet ?

groetjes,

Elsa
VLAN 10 = internet ; VLAN 20 = update firmware + belgacom voip ; VLAN 30 = digitale tv

verschil tussen de bridged & fully routed mode is dat er bij fully routed een router (softwarematig uiteraard) geplaatst is tussen beide netwerken waardoor verkeer tussen beide netwerken mogelijk is.

in de bridged mode zijn beide netwerken apart en niet toegankelijk voor elkaar. er wordt een intern ip toegewezen aan digitale tv (10.x.x.x)

de VLAN30 zie je enkel staan in fully routed, maar bestaat even zeer in de bridged modus. voip & digitale tv moeten immers in aparte vlans anders zou het niet mogelijk zijn voip & digitale tv voorrang te geven op het internet (QoS)



als je indertijd tvonpc installeerde kwam je bbox2 automatisch in fully routed mode, het bestaan van deze mode danken we wellicht aan tvonpc, want voor de rest heeft belgacom er nog niets mee gedaan. alhoewel deze modus wel praktsiche voordelen kan hebben bij aansluiten van meerdere tv.pc's (besparing apparatuur), maar schijnbaar werkt het niet foutloos (zelf geen ervaring mee)

mvg
Ok bedankt xenne, 'k had ondertussen die tekening ook terug gevonden op de blog van ricy.

Ja dan snap ik al een beetje waarom er soms problemen komen met full routed, want dan zal de processor in de modem nog veel meer belast worden (softwarematige routing doen) en 't zou goed kunnen met warmte te maken te hebben.

Maar 100% zekerheid hebben we natuurlijk niet !

groetjes,

Elsa

Reageer