Blijkbaar pakt DLM de 20/2 profielen aan

  • 16 July 2012
  • 76 reacties
  • 1771 Bekeken

Mijn man heeft van zijn vriend vernomen dat hij nu op 30/2 ipv 20/2 staat.

Dus blijkbaar worden de 20/2 profielen aangepakt door DLM

Voor meer uitleg omtrent DARE zie blog van ricy door te surfen naar

:=> http://bgctv.skynetblogs.be/#dare

groetjes, Elsa

76 reacties

Reputatie 3
Badge +2
De lijntest geeft toch maar 20/2
Bij mij ook 20/2 of 16,5/10.
Maar dat zijn slechts cijfertjes van BGC he.
Paar maand geleden ook de test gedaan en toen wel 30. En 3hd decoders...
Ja inderdaad Yannick maar zolang BGC geen open kaart speelt en de reden niet geeft hiervoor kunnen we natuurlijk nog lang gokken !

wat ik mij nu afvraag als je daar veel kunt tegen doen want als bgc zegt dat ze om technische reden geen hogere snelheid kunnen geven!!!

Ik verglijk dit een beetje met de DLM, ze kunnen bvb een 30/6 lijn een lange tijd op 50/6 zetten en dan opeens val je toch terug op 30/6 om redenen die ik hier al opgesomd heb.

Hou ons in ieder geval op de hoogte als je wilt,

Groetjes , Elsa
@yannick : niet altijd klagen , maar blij zijn dat het "werkt" dat is al veel. Als je echt problemen ondervindt met kijken van tv of downloaden pas dan kan je klagen. Nu heb je een 20/2 profiel en zal een download 1uur langer duren ... so what? Echt backups trekken vanaf een server doe je toch niet of je zou voor de concurrcie kiezen voor stabiliteit...
Dit is de mijne, dus wel klaar voor verhoging naar 50/6:


































VDSL line status SHOWTIME
Downstream line rate 30056 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 20.6 dB
ja en nu maar afwachten tot bgc de DLM op u los laat .
Nog 1 vraag, waar kan ik me lijnnummer vinden? Heb al gekeken op factuur, maar daar staat enkel klantnummer...

Dus wat bedoelen ze nu eigenlijk met lijnnummer?

Bedankt!
je telefoonnummer

Elsa
Ok, bedankt!

Met telefoonnummer gaf ie aan dat verkeerd was, dan klantennummer geprobeerd...

Die dan geprobeerd op http://www.belgacom.be/bwt/Login.action?productName=TV&request_locale=nl

Daar krijg ik telkens: Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen.


Maar na verschillende malen proberen, werkt het nog niet!
De test geeft wel de provisioning weer die de Dare je geeft dus afhankelijk van je lijnafstand tot de ROP (glasvzezlkast) en je lijnverzwakking.

Dus daaruit kan je nog niet afleiden of de DLM je op een hoger profiel zal kunnen zetten en blijven behouden.

Eerst moet bgc de DLM op je lijn activeren.

Je kan eventueel ook eens kijken wat dit geeft :=> http://www.lijntest.be

Elsa
Dit kreeg ik als resultaat:

Voor 50/6:



Surfen aan 50 mbps downloadsnelheid

Het is een feit: hoge downloadsnelheden zijn niet het exclusieve recht van de kabeloperatoren. Trouwens bij VDSL deel je jouw snelheid niet, tot aan de centrale is die exclusief voor jou alleen (n_n).

Uit een eerste test is gebleken dat op het opgegeven adres / telefoonnummer via VDSL een downloadsnelheid tot 50 Mbps* mogelijk is. Na activatie van jouw VDSL abonnement, zal jouw lijn gedurende een week gemonitord en getest worden. Na een positieve evaluatie wordt jouw lijn, afhankelijk van de testresultaten, of naar een 50 Mbps* of een 40 Mbps* snelheidsprofiel gewijzigd. Hierna zal jouw lijn verder gemonitord en getest worden om de kwaliteit en de stabiliteit te verzekeren.

OPGELET: bij een negatieve evaluatie zal jouw snelheid terug gebracht worden naar 30 Mbps*. Het volledige monitor- en testproces is een geautomatiseerd en dynamisch proces dat op het huidige VDSL-netwerk uitgevoerd wordt en waarop edpnet, als operator, geen enkele invloed heeft.

* De geafficheerde snelheden zijn theoretische maximumsnelheden die door verschillende factoren (interne bekabeling, netwerkkaart, locatie modem, …) beïnvloed kunnen worden.




Voor 16,5/10:



Surfen met 10 Mbps uploadsnelheid

Eén van de grote troeven van VDSL is de hoge uploadsnelheid die kan gehaald worden. Je weet ongetwijfeld dat bij de betere DSL provider sinds enige tijd op het VDSL-netwerk uploadsnelheden tot 6 Mbps* een feit zijn. Sinds kort kan er zelfs tot 10 Mbps geuploaded worden! En dat tegen budgetvriendelijke prijzen. En misschien ook wel op het door jouw ingegeven adres / telefoonnummer.

Een uploadsnelheid van 10 Mbps, da’s maar liefst 2 maal zoveel dan wat je op de kabel aan upload kan krijgen! Zonder dat jouw budget daarvoor tegen lichtsnelheid de hoogte inschiet. Is voor jou een hoge uploadsnelheid belangrijk en ben je geen fan van trafiekbeperkingen... dan moet je kiezen voor het VDSL Newer & Faster abonnement!


* De geafficheerde snelheden zijn theoretische maximumsnelheden die door verschillende factoren (interne bekabeling, netwerkkaart, locatie modem, ...) beïnvloed kunnen worden.






Dus zoals je ziet moet BGC je eerst op de DLM zetten en heb je veel kans dat je op 50/6 gezet wordt, dus het ziet er goed uit voor u hé,

alleen nog wat geduld !

Ik heb er ook niet achter gevraagd en had het zelf niet opgemerkt dat ik al een tijd op DLM stond.

groetjes, Elsa
En wat is die DLM nu precies, wat betekent dat nu precies die afkorting en zo?

Ben zelf nu ongeveer een maand en een beetje klant bij Belgacom, omdat Telenet hier niet voorhanden is daar er geen kabelaansluiting is (Belgacom is ook wel goed hoor, enkel zijn ze nog qua digitale TV inferieur aan Telenet)
Reputatie 1
Badge
D(ynamic) L(ine) M(anagement). Daarmee test Belgacom een dikke week je lijn om te kijken aan welk profiel je lijn kan voldoen. Maar hoe de spelregels van die profielen juist liggen is moeilijker te achterhalen. Als het is omgezet, en het zaakje uiteindelijk onstabiel blijkt, verlagen ze die snelheid weer, totdat de stabiliteit er terug is...

Ik zit hier ook op 30/6 en volgens dat testje zou 50/6 ook mogelijk zijn, maar wanneer dat er eventueel zou komen, is wel een raadsel...
alle uitleg vind je op ricy's blog voor Dare en DLM surf naar => http://bgctv.skynetblogs.be/#dare

Elsa

Er zijn geen spelregels alleen metingen die de lijn kwaliteit in het hoog houdt.

Maar om al de metingen die er gebeuren hier uit de doeken te doen is te technisch.
Het toeval wil dat ik sinds kort op een 25/2 profiel ben gezet. Meer moet dat niet zijn want een hogere downloadsnelheid is met mijn abonnement toch niet mogelijk. Ik heb nu een Downstream Training Margin van 11,6 dB.

Hoe kan ik instabiliteiten opmerken? Hoe doen deze zich voor?
Eigenlijk verandert dat niet veel tegenover vroeger met de DARE als er fouten optreden val je op een repairprofiel en dit kan zonder dat je het zelf opmerkt dit is nu iets dergelijks alleen val je daarom niet op een repairprofiel maar op een lager profiel op op het originele provisioning profiel die de dare je toegekend had.

Ik zou zeggen je er niks van aan trekken ;-)

groetjes , Elsa
Reputatie 1
Badge
Gewoon door onderbrekingen in je verbinding of TV-beeld. Vandaar dat dat gekozen profiel echt wel belangrijk is (net als de kwaliteit van de bekabeling...).

Ik weet trouwens niet waarom dat te technisch zou zijn ? Wie het wil weten, mag dat toch...

Het verschil tussen ADSL en VDSL2 ligt voornamelijk in de frequentie die gebruikt worden om dat signaal tot de gebruiker te krijgen. ADSL werkte met frequenties tot 1 Mhz, VDSL2 tot 30 Mhz. Hogere frequenties zorgen dat hogere snelheden haalbaar zijn, maar zijn wel meer gevoelig voor storingen (en bv slechte bekabeling). Bv. die 50 Mbit/s kan je maar halen als je een heel stuk dichter dan 1 km. bij je ROP zit. In de praktijk heeft men het zelfs liever over max. een 300 m. Het theoretisch max. van VDSL2 ligt eigenlijk op 100 Mb/s (waar dat bij ADSL 8 Mb/s was).

En die spelregels. Eigenlijk gaat dat niet enkel over die metingen. Hoe bepaalt Belgacom bij welke gebruikers en wanneer die DLM gebruikt wordt ? Hier moet 50/6 normaal mogelijk zijn, waarom zit ik dan niet op die snelheid en iemand anders wel ? En waarom wordt een klant niet geïnformeerd als er een omschakeling gebeurt ?
Patrick ik weet wel wat je bedoelt maar dit klopt niet helemaal die instabliteit is soms niet op te merken als de DLM je toch al lang terug gezet heeft naar je vorig Dare profiel.

Sommige mensen merken zelf geen fouten in beeld als ze op een repair profiel gezet worden.

Maar als het erg genoeg is zal je dit bnatuurlijk wel opmerken maar dit geldt natuurlijk niet alleen voor iemand die al ge-DLM-d wordt maar ook voor ge-Dare-den 😉.

groetjes, Elsa
Ikzelf wil ook wel profiteren van hogere snelheden :-)

Zou een mogelijkheid moeten bestaan dat je dat kan aanvragen bij Belgacom...
ja de wereld steekt toch verkeerd in elkaar hé, ik vraag er niet om en krijg het en er zijn er die er om vragen en niet krijgen ;-))

Zelfs al moest je het kunnen aanvragen dan zouw je toch nog een antwoord krijgen van we zijn bezig met de uitrol dus nog even geduld,

er zijn antwoorden genoeg om te verzinnen en dan zou het nog blijven gelijk het in feite nu is, zie maar naar het geval Charles daar krijg je

ook als antwoord we zijn er vollop mee bezig en de firma buitenhuis is vollop aan het debuggen en ze zullen het wel in orde brengen,

en het resultaat is dat je gewoon kunt wachten tot het allemaal achter de rug is.

Dus aanvragen is één en uitvoeren is twee, dus maak je maar geen illusies !

Het komt wel in orde gewoon wat geduld en op een schone dag zie je ineens dat je op een hoger profiel staat.

Om alle misvattingen te voorkomen ik ben niet tegen het kunnen aanvragen van dit en nog andere zaken.

groetjes, Elsa

Eindelijk [is er iets veranderd. Ik zit nu aan 17a 30/6 profiel, volgens de VSDL tool. Maar eigenlijk vind dit niet recht vaardig van Belgacom. Om dat nog andere klanten zijn die nog steeds ASDL lijn zitten. Zoals bijvoorbeeld bij mijn moeder en die woont nog geen 5 minuten vandaan, woont te ver van ROP. Het wordt tijd dat Belgacom ook die klanten eens aanpakt desnoonds met glasvezel kabel, weg met ROP DLM etc. Glasvezel nu!


code]
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 30200 kbps 2048 kbps
Modem max: 51832 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 42556 kbps 8916 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 432 m Estimated!
Training margin: 16.1 dB
Attenuation: 10.6 dB
[/code]


Jeroen Goetschalckx
je zit niet op een DARE toegekend privisioning profiel van 30/6 maar wel op een DLM overruled profiel 30/2 .

Ja ADSL wordt stilletjes aan wegewerkt maar ze zouden dit wel met een hogere freqwentie mogen doen!

Heb je voor je moeder al eens de test gedaan of VDSL2 eventueel al aansluitbaar is.

zie: op ricy's blog => http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?

klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank

(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)

groetjes, Elsa

  • Artie











Downstream Training Margin

11.9 dB





het is zo dat je met hogere DTM altijd minder kans maakt van door de DLM teruggefloten te worden


maar 11,9 geeft nog geen syncproblemen dus ik zou nog niet wanhopen.


Het hangt ook af van hoeveel er nog op hogere snelheden gezet worden die door dezelfde kabelbot passeren als de uwe.


groetjes, Elsa

Reageer