Beantwoord

Blijf ik dezelfde SMS versturen?

  • 8 August 2017
  • 3 reacties
  • 312 Bekeken

Ik ben momenteel in India en heb mijn reispartner één sms'je gestuurd. Hij blijft ditzelfde sms'je echter al een hele namiddag ontvangen. Ik ben bang dat mijn iPhone 5S door een of andere technische probleem dit berichtje blijft versturen en er mij dus dadelijk een gepeperde rekening te wachten staat. Help!
icon

Beste antwoord door IngeDC 9 August 2017, 14:58

Bekijk origineel

3 reacties

volgens ik altijd begrepen heb is het niet je gsm die blijft sturen maar het gsm systeem die je sms blijft van tijd opnieuw sturen naar de bestemmeling omdat het gsm systeem geen antwoord terug krijgt voor ontvangen van de bestemmeling, na een tijd (ik weet niet juist hoelang) zal dit stoppen.
Beste Martin,
Bedankt voor je antwoord. Ik hoef me dus geen zorgen te maken?
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Tarquin,

Het is zoals Martin reeds geschreven heeft. Wanneer je een sms bericht verzendt en je ontvanger blijft dit ontvangen, wijst het erop dat zijn toestel/simkaart geen signaal geeft dat het sms bericht correct ontvangen werd.

De "herverzending" van het sms bericht blijft duren zolang de geldigheid van het sms bericht (meestal max 72u).

Hou je factuur in de gaten, maar in principe mag dit sms bericht maar 1 keer aan jou aangerekend worden.

Groetjes Inge

Reageer