Beantwoord

Blauwe verdeelbox Belgacom, hoe openen?

  • 2 November 2017
  • 2 reacties
  • 822 Bekeken

In de inkomhal van het appertement hangt een blauwe verdeelbox van Belgacom.
Daar komt de kabel van buiten toe en vertrekken kabels naar elk van de appartementen en de lift.
Nu willen we de kabel van de lift aansluiten op een GSM module (met batterij i.v.m. mogelijke stroomuitval) omdat het abonnement van Proximus veel te duur is (22€/maand !) voor een lijn die praktisch nooit gebruikt wordt. De kast gaat blijkbaar niet open met een grote kruisschroevendraaier. Ik vermoed dat er een soort van magnetische vergrendeling achter zit. Ben niet van plan een Belgacom-technieker te laten komen om twee draadjes af te koppelen wat ik zelf ook kan (als de doos open gaat tenminste). Iemand een idee hoe die toch te openen en wat er voor nodig is ? (Desnoods knip ik de liftkabel door waar die de box verlaat en krimp ik er een fiche op zodat ik hem toch op de GSM-module kan aansluiten).
icon

Beste antwoord door ThomasP 2 November 2017, 11:22

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Appelflapje, de toegang tot deze verdeeldoos is beperkt tot enkel Proximus technici op de baan. Dit omdat je anders toegang zou hebben tot alle lijnen in het appartement met alle gevolgen van dien.
Als je weet welke je liftlijn is, kan je deze doorknippen en zo de GSM module bevestigen. Dit is uiteraard geen probleem. In principe zijn de kabels die vertrekken vanuit de invoerdoos naar de appartementen (en de lift) eigendom van de eigenaar en niet van Proximus.
is het deze hier zoals op de foto
>
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/is-dit-het-technisch-lokaal-38048

Reageer