Beantwoord

Blauwe balk bij pauze

  • 21 November 2016
  • 36 reacties
  • 1907 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 5
Badge +3
@frank, balk deactiveren=niet meer tevoorschijn komen, dan moet je niet meer op back duwen...uitleg hierboven.

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Als je doorspoelt, speelt dat toch geen rol, want als je doorspoelt wil je dit stuk niet zien.
Als je terug op play duwt, is die balk toch direct weg, bij mij toch
juist 😃
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad bij opnames is dit geen probleem, het is enkel bij zappen dat de infobalk hindert en te lang blijft staan, tenzij je direct op back drukt.
Die Back toets werk inderdaad voor die blauwe balk zeer goede tip van jdm_01
werk zelf met opgenomen programma's als je op pauze zet.

Zoals gewoonte zijn het de forums lezers die de oplossingen bieden zoals die Back toets.

Enkel die blauwe balk blijft staan als je doorspoelt maar twee als snelheid als voorbeeld.
Vroeger kan je perfect de onderschriften lezen aan die snelheid, nu niet meer.

Heb hier een film gevonden van Telenet met hun balk maar die van Netflix is nog beter vind ik.
Reputatie 7
Badge +3
Proximus heeft een tijd geleden toch al gezegd dat die blauwe balk geen prioriteit was en dat kan ik begrijpen. Er zijn andere dingen die prioritair zijn. En we hebben van JDM toch een goede oplossing doorgespeeld gekregen. Spijtig natuurlijk dat we die info niet van Proximus zelf gekregen hebben, destijds toen ze zeiden dat die blauwe balk geen prioriteit was, dan zouden er nu niet meer zoveel mensen klagen. Maar ja, perfect is niemand, hé.
Je kan die "info menu" die verschijnt bij het zappen uitzetten, die ook altijd uit staat bij mij.
Is er dan geen mogelijkheid om die informatiebalk, die bij het pauzeren te voorschijn komt, uit te zetten?
Reputatie 5
Badge +3
Waarom bij pauzeren? Je kijkt dan toch niet naar het scherm? Hier hetzelfde als bij het zappen, play en back toetsen indrukken.
Merk het nogmaals op dat Px de grootte, plaats en layout van die infobalk zou mogen aanpassen, op mijn V4 decoder die boven staat vind ik daar die zwarte infobalk veel beter dan op mijn V5. Kleiner, duidelijker, enz...idem bij de tv gids, duidelijker bij de V4.

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Ja, dat vraag ik mij ook af, waarom die balk hindert als je pauze ingedrukt hebt. Dan kijk je toch niet meer naar je scherm. Ik druk op pauze als ik iets moet gaan doen en op back als ik terug ga tv kijken. Dankzij de tip van jdm 🆒
Hey Elma,
Dat is inderdaad juist wat je zegt, maar was gewoon een vraag of dit ook via Ă©Ă©n of andere menu instelling mogelijk zou zijn om deze evenneens uit te zetten, die oplossing van de back toets kende mijn vader ook al en is ook een mooie oplossing, maar dat was eigenlijk niet mijn vraag.
Al zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn, ondertussen heb ik al de instellingen op de decoder overlopen en niets gevonden die daar op wijst.
Verder ook geen probleem als niemand de oplossing kent, al weet je nooit dat toch iemand Ă©Ă©n of andere trukendoos opentrekt.
Reputatie 7
Badge +1
Waarom bij pauzeren? Je kijkt dan toch niet naar het scherm? Hier hetzelfde als bij het zappen, play en back toetsen indrukken.
Merk het nogmaals op dat Px de grootte, plaats en layout van die infobalk zou mogen aanpassen, op mijn V4 decoder die boven staat vind ik daar die zwarte infobalk veel beter dan op mijn V5. Kleiner, duidelijker, enz...idem bij de tv gids, duidelijker bij de V4.

mvg

Heb jij daar dan al de SW-versie leon batch2_15.21.0.30 op staan?
Reputatie 5
Badge +3
De blauwe balk bij pauzeren is op dat ogenblik een functiemenu waar je play, vooruit, achteruit, stop, enz... kan activeren. Weliswaar ook een te grootte balk, de functiesymbooltjes konden ergens onderaan ongehindert in een hoek worden geplaatst zoals bij de dvd-bleu ray players, of de vroegere videorecoders.

mvg

Reageer