Skip to main content
Geachte

We hebben nu ons tweede maandje Belgacom TV (gehuurde versie) en kwamen plots vandaag het volgende probleem tegen:

Blauw scherm als beeld en alles frozen (afstandsbedieining enz. enz.). Na een half uurtje naar een blauw scherm te staren en de info die meegeleverd was te lezen toch maar besloten om een reset uit te voeren (eerst netjes de BBox eruit dan de Belgacom TV box eruit -> Bbox terug opgestart -> Belgacom TV box terug opgestart.

Na een Software update? Was op 22/07 gebeurd dus en eindelijk terug opstarten van de Belgacom Box kijken we ff bij de PVR knop en wat zagen we?:

1. Schijfruimte vrij 0% (terwijl er voor die hele voorval nog iets van een 80% vrije ruimte was.

2. Op 1 film na die er nog stond alles weg?

wat we ook proberen van resetten enz. helpt blijkbaar niks.

Dus wat kunnen we hieraan doen?

Klantendienst bellen lijkt me alvast logisch maar dan had ik ook meteen de vraag wat dit grapje gaat kosten want we kijken nog maar net tweede maand naar de *Gehuurde* Belgacom Box en schijnbaar is hij al voor de helft aan het sterven.

Nuja mss. is dit probleem bekend bij anderen

Dank alvast voor de reactie

Blijkbaar loopt ie nu ook al vast als ik de Belgacom Box uitzet en dan weer aangooi kan ik niks meer doen behalve de laatste post bekijken waar ik voor het uitzetten (knop afstandsbediening) naar keer.

M.a.w. enige mogelijkheid om na het uitzetten van de Belgacom TV box terug te kunnen zappen enz. is volledig Bbox plus Belgacom TV box stroomschakelaar naar 0 stroom eraf voor ff en weer half uur wachten eer ze opstarten)

In elk geval mag ik wel concluderen dat de Belgacom TV Box gestorven is denk ik of op zen minst een zware software fout op zijn harde schijf gemaakt heeft?

Probeer eens een factory reset van de decoder.

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14372

en hier

https:///posts/06bd6c4404

beste

't is misschien handiger dat je de Belgacom TV Box gaat benoemen als decoder in het vervolg

je hebt in ieder geval een paar rare fenomenen... harde reset zoals hierboven beschreven kan je nog eens proberen, al heb ik niet veel hoop

indien het niet werkt moet je bellen naar de 0800 22 700, en als decoder inderdaad gesneuveld is zal je hem kunnen gaan inruilen. dit kost uiteraard niets

bij elke opstart gaat de decoder trouwens zoeken naar nieuwe softwaren, wat niet wil zeggen dat hij effectief ook z'n software update

mvg

Deze morgen was onze decoder ook aan het updaten. (Heeft meer dan 1uur in beslag genomen) Na de update zijn al onze opnames en programmaties ook verdwenen.

Beste Belinned,

Kan u mij uw abonnementsnummer(vaste telefoonnummer) in een privébericht sturen.

Via deze kan ik u een omruilingsnummer sturen zodat u de decoder kan omruilen.

Dit is uiteraard gratis.

Mvg,

Eva van Belgacom

Reageer