BlackBerry gebruiken in het buitenland

  • 2 May 2012
  • 2 reacties
  • 281 Bekeken

Goedemorgen,

Hopelijk kan iemand mij hier juist informeren:

16 mei vertrek ik voor een 5 tal dagen naar New York. Om geen verrassingen met mijn factuur te hebben zou ik BlackBerry World activeren.

20€ voor 50MB, gemiddeld op een hele maand verbruik ik er 30... Dus een hele goede zaak. Maar nu lees ik op de site het volgende:

Opgelet, niet alle internetgebruik is inbegrepen in deze bundels. Enkel surfen via de BlackBerry APN (Acces Point Name of toegangspunt) is inbegrepen. Deze wordt automatisch gebruikt als u uw surfsessie start via het browser icoon op uw BlackBerry-toestel.

Het gebruik van applicaties zoals Facebook, Twitter, MySpace,… zijn niet inbegrepen in de BlackBerry Europe 5 MB en BlackBerry World 50 MB tariefplannen. Alles wat streaming is (Youtube, muziek, video’s, radio,…) en het gebruik van uw BlackBerry voor tethering* is eveneens niet inbegrepen. Deze surfsessies verlopen namelijk via de internet-APN (internet.proximus.be).

Als ik dit goed versta wil dit zeggen dat ik enkel kan surfen (en mailen) vanuit de US zonder dat dit me extra kost? Maar indien ik de app's zoals Facebook, Google Maps,... gebruik ga ik toch weer extra moeten betalen?


Het rare in heel deze zin is: in een BlackBerry voer je geen APN van proximus in. Al het verkeer gaat over de BlackBerry APN via hun BIS servers. Ik heb dit reeds vorig jaar in Frankrijk gebruikt, en toen is er me niets extra aangerekend. Ondanks gebruik van eerder vernoemde app's...

Wat is hier nu juist?

2 reacties

Beste,

Het is zo dat wanneer u Blackberry gaat gebruiken in het buitenland en u laat de optie Blackberry World activeren, dan zal deze enkel het gebruik dekken dat gemaakt zal worden via de blackberry browser. U zal zowieso kunnen surfen en mailen via Blackberry.

Het grebruik van applicaties verloopt anders, het klopt dat je in een blackberry toestel geen APN van Proximus dient in te vullen, ze maken gebruik van hun eigen APN. Nu wanneer je een applicatie zoals facebook of twitter wil gebruiken zal deze eerst proberen om toegang te krijgen tot de APN van Blackberry,lukt dit niet zal deze applicatie zelf een APN kiezen en zal er gebruik aangerekend worden.

Mvg Eva
Is er een mogelijkheid om dit te verzekeren? APN van proximus bv blokkeren?


We gaan voor 5 dagen naar NY, willen graag onze toestellen gebruiken zoals we hier doen. Zonder schrik te hebben om 45€ per MB te moeten betalen...

Reageer