Binnenkort hogere snelheden : nieuwe ADSL-modem nodig ?

  • 9 August 2011
  • 20 reacties
  • 1616 Bekeken

Héél tevreden over ons huidig Internet Favorite abonnement, maar we halen (zelfs) niet de nu bestaande vermelde snelheden.

Op dit moment surfen wij nog met een zelfgekochte modem D-Link DSL-G604T, deze vermeldt : download 4640 Kbps en upload 512 Kbps.

Met de nieuwe beloofde "boost" vanaf 1 september denken we eraan onze modem te vervangen. Nuttig of hopeloos ?

Dank bij voorbaat voor enige nuttige informatie :-)

(fb120704)

20 reacties

hopeloos.

Als je nu 4640bkps hebt, zal dit in de toekomst ook 4640Kbps blijven!!!!!

Als je aansluitbaar bent op vdsl2, dan kan je hogere snelheid krijgen, maar dan MOET je een nieuwe modem nemen van Belgacom. Maar heeft dus NIKS met de 'boost' te maken van 1 september.
je zit nog op adsl

kijken op onderstaande link op vdsl2 mogelijk is, indien ja als de bliksem een andere modem halen dan gaat er een nieuwe wereld open

http://www.belgacom.be/bwt/Login.action

indien vdsl2 nog niet beschikbaar is zou je beter downgraden naar een lager abo want dat gaat snelheid gewoon blijven wat ze is

mvg
Reputatie 3
Badge +2
De snelheid van het favorite abonnement gaat niet omhoog !! Alleen start en comfort abonnementen
da's ook weer waar.... maar de TS zijn snelheid zou wel omhoog kunnen gaan INDIEN vdsl2 voor hem beschikbaar zou zijn....

maar ja, dat is afwachten op de technologie aanwezig is........

mvg
reeds bedankt voor deze tips :-)
Ik zit met internet favourite, haal een downloadsnelheid van 700kb/sec en een uploadsnelheid van 50kb/sec. Zou al blij zijn met Die vdsl in de buurt...
Bij Belgacom kunnen ze je vertellen wanneer vdsl bij jou beschikbaar komt, loop eens een belgacomwinkel binnen en vraag ernaar..

belgacom is volop bezig overal galsvezelkabels te leggen zodat iedereen nog slechts over een korte afstand via koperdraad verbonden is, zodoende zal iedereen over vdsl kunnen beschikken. Voor mij is beloofd dat dit tegen 1 november zal kunnen en (ik woon op den buiten ) wacht hier ook al verschillende jaren op.. beschik momenteel over net genoeg bandbreedte voor digitale TV.

het is niet nodig dat er in je eigen straat een galsvezel ligt , maar glasvezel langs een hoofdweg in je buurt kan al voldoende zijn, het is namelijk de afstand die de signalen over koperkabel moeten afleggen die bepalend is voor de snelheid. Iemand die toevallig heel dicht bij een centrale woont kan met koperkabel volstaan omm hoge snelheden te halen. Zie je belgacom graven in je buurt dan is er verbetering op komst dus.

Ik bedenk nu toch ook dat je met een goedkoper abbonnement dezelfde of zelfs hogere snelheden kan halen dan totnutoe, dus zouden eigenlijk veel abonees massaal hun abonnement moeten downgraden van bvb favorite naar comfort..
Beste rolfherssens,

VDSL2 is beschikbaar in uw omgeving, u moet dit wel aanvragen via onze klantendienst. Dit kan telefonisch op het nummer 0800 22 800 of in een Belgacom Center. Dan krijgt u van ons nog een B-box2 modem/router.

Met uw huidige abonnement kan u dan maximaal een snelheid halen van 25Mbps(downstream) en 3,5Mbps(upstream).

Met vriendelijke groeten,

Eva.
rolfherssens zal nu blij zijn :)
de éénmalige kost van €50 voor activatie/modem zal hij er wel graag bijnemen, veronderstel ik

mvg
Belgacom zal die 50 euro wel met plezier laten vallen: Bij een favorite-abonnement hoort nu eenmaal de technologie die een 'snel' internet mogelijk maakt.
't zou een mooie geste zijn in ieder geval, als je er naar vraagt doen ze het misschien wel......aan klantvriendelijk geen gebrek bij belgacom


mvg
Reputatie 7
Badge +1
Er kunnen nog 30€ installatiekosten bijkomen voor de aansluiting op het glasvezelnetwerk. Bij mij hebben ze daarvoor in de voortuin gegraven om de aansluting te maken op het glasvezelnetwerk. Is dan de verbinding tussen de ondergrondse kabel voor mijn deur met de ROP dan ook met glasvezel ? want daarvoor was ik duidelijk op een andere (koper)kabel aangesloten, anders hadden ze me niet moeten switchen. Het kan natuurlijk ook zijn dat dat ze je maar in de "kast" moeten overzetten en dan kost het misschien niks.

Op mijn E-services staat voor mijn internet nog altijd bij de opties:









Internet optie Speed Hogere downloadsnelheid op je ADSL Go-abonnement: tot 9 Mbps

Da's wel een lachtertje niet ? Ik zit al 2 1/2 jaar op VDSL2 met een 30Mbps profiel !
ik denk dat jij een redelijk uniek geval bent met die extra €30 sinjoor71, want normaal zit in die €50 de modem én de activatie, dus extra kosten zouden er niet meer mogen zijn mijn inziens

en dan zijn er misschien nog mensen die vandaag de dag die optie nog actief staan hebben :o/

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Tja, die dingen veranderen bijna alle dagen, promo's, online kortingen, "special deals" als je onderhandelt. Ik weet niet hoe het tegenwoordig is. Ik vond die 30€ destijds redelijk, omdat ze met twee man toch ca. 2 uur bezig geweest zijn met graafwerken, en ook nog binnen mijn aansluitpunt vervangen hebben. Je moet eens een loodgieter laten komen....
ja sinjoor71, maar ik vind dat je die 2 zaken niet echt kan vergelijken. bij belgacom zie ik het meer als een investering om hun netwerk te verbeteren, uiteindelijk zal je door die werken de specs halen die aangeboden worden. activatie heb je reeds betaald toen je klant werd. dus als ze nu nog eens €50 vragen voor de activatie vdsl2, dan vind ik dit het maximum. blijkbaar laten ze die €50 ook wel vallen als je er naar vraagt


mvg
Ze laten ze vallen als de technieker niet moet komen en je VDSL2 installatie zelf doet.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb toen 6 maanden later bij verhogen pack met TV wel extra de decoderhuur één jaar gratis gekregen, wat 72€ vertegenwoordigt. Maar ergens heb je wel gelijk natuurlijk. Die activatie (ze noemden dat toen nog "turbolijn") was er over. Daarom is die tegenwoordig in de promo's gratis voor nieuwe klanten...voor bestaande klanten echter niet automatisch tenzij je er extra achter vraagt...wat niet écht klantvriendelijk is....Knipogen
Dat is waar Sinjoor maar als je in een winkel iets koopt en je vraagt niet of ze er iets af kunnen doen van de prijs dan zullen dat ook niet automatisch doen, het is alleen voor de durvers !
In sommigste landen zoals je zelf wel weet is het zelf normaal dat je moet afdingen of je bent altijd de pineut.
En inderdaad het zou allemaal veel eerlijker moeten gaan maar ja 't is nu eenmaal zo !
goeiemiddag ricy, bij overschakeling naar vdsl2 komt er natuurlijk altijd een technieker aan te pas, maar ze mogen enkel jumpertjes trekken en mogen normaal gezien niet aan huis komen, vandaar ook dat alle materiaal (ntp2007, tf2007, etc) bij de modem zit


mvg

Reageer