Bewakings camera's op BBOX 3

  • 17 January 2015
  • 7 reacties
  • 523 Bekeken

Hallo


het is me eindelijk gelukt, om de bewakings camera recorder aan te sluiten op de BBOX 3.


WAT HEB IK GEDAAN ? :


1.In bewakingrecorder netwerk en dan ppeo/ddns daar geef je je PPPOE van proximus in account en pasw.


2.op mijn bewakings recorder interne ip zelf laten kiezen, herstarten.


3.op mijn bewakings recorder naar netwerk en setup, dan adresmode selecteer PPPOE,dan krijg je een ip adres met 81.x.x.x of 80.x.x.x of iets anders het is een externe ip, opslaan en herstarten.


4.naar je bbox 3 geef in bbox 3 ip 192.168.1.1 gaan, en je geeft daar bij toegangscontrole poortmaping, geef je TP in en poorten in, en interne ip van bewakingsrecorder en externe van bewakingsrecorder in, klik ok, en even wachten.


5.mobile geef op je tablet/smartphone je mobilepoort in login/paswoord van je bewakingsrecorder in en externe ip van je bewakingsrecorder in, ik gebruik op androide MeYePro app.


zo dat was het dan zo zou het moeten werken ik heb geen 2de modem meer nodig, alles gaat terug via BBOX 3.


ik heb ook al een vast extern ip tot ik mijn bbox 3 herstart dan pas heb ik een ander.


zo hoop dat dit helpt voor sommige.


knipoogja








7 reacties

hier staat ook een stukje van je uitleg over ▬►http://forum.proximus.be/comment/162363" target="_blank
ja klopt dit is nu volledig zonder 2de modem alleen BBOX 3, daarom dat ik het apart geplaats heb.


Eigenlijk komt het wel op het zelfde neer , de klassieke truc zou ik zeggen' een tweede pppoe opstarten en de bbox links laten liggen.


De meesten gebruiken een router met een aparte pppoe en jij gebruikt direct je bewaking recorder hiervoor ipv een router.


Het voordeel van langs aparte router tr werken is dat je van alle probleempjes van de bbox3 af bent en ok de reden waarom de meesten een router gebruiken met aparte pppoe om via deze alles te regelen en te doen.
Ik heb dit in de praktijk nooit zelf getest, maar wat mij verwonderd is deze stap:



Bbox3 (http://192.168.1.1): daar bij toegangscontrole poortmaping,

voer je de TCP poorten , interne bewakingsrecorder IP-adres en

Extern WAN IP-adres van bewakingsrecorder in, klik Ok, en even wachten.



Want normaal denk ik toch dat door de pppoe in de bewakingsrecorder, je bewakingscamera open en bloot staat en in feite niks meer te maken heeft met de bbox3, waarom je dan nog zou moeten port mapping doen in de bbox3, want je gebruikt toch het extern WAN IP-adres van je bbox3 niet meer!


welke TCP poorten heb je dan moeten invoeren?
Elsa heeft gelijk, die port forwarding in de BBox is met een aparte PPPoE sessie niet nodig.
klopt jullie hebben gelijk is niet nodig alles gaat via de cam recorder
Voila dat is dan ook al weer opgehelderd knipoog

Reageer