Bewaartijd opgenomen programma's

  • 6 October 2012
  • 5 reacties
  • 314 Bekeken


Hoi


Ik merk de laatste paar dagen dat het ene na het andere programma dat ik opgenomen heb plots van mijn decoder (pvr) is verdwenen, steeds de oudste programma's.

De datum van opname kun je wel zien maar jammer genoeg niet het jaar maar het moeten programma's zijn die ik ofwel 1 ofwel 2 jaar geleden opnam.

Hoe komt dat ? Is er dan een limiet qua bewaartijd ?

Erg vervelend want nu ben ik die programma's kwijt ! :-(



Dank bij voorbaat voor uw spoedige reactie.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Op programma's opgenomen op de harde schijf staat m.i. geen limiet, tenzij ze opgenomen zijn van een boeketzender waar je maar tijdelijk op ingeschreven bent, bv. als nieuwe klant krijg je een maand toegang tot alle boeketzenders. Na een maand verdwijnen die uit je zenderaanbod, maar ook de ervan opgenomen programma's worden dan ontoegankelijk. Als dit niet het geval zou zijn, doe je best eens een FacR zoals Elsa al aangaf.

Reputatie 7
Badge +1


Een Factory reset van de decoder heeft normaal geen nadelige gevolgen. Ik heb er al honderden gedaan zonder negatieve gevolgen. Wél is er een fase geweest in de nieuwe interface Charles dat er meldingen geweest zijn van gewiste harde schijven, zelfs zozeer dat ook Belgacom een FacR afraadde. Maar sedert de laatste versie ...248 heb ik daar niks meer over gehoord. In die laatste versie was ook het probleem met de online programmering nog niet opgelost. Deze programma's kwamen (nog steeds) niet automatisch in de lijst van geprogrammeerde opnames van de decoder, enkel nà een FacR. Daarom heb ik er zoveel gedaan. De nieuwe interface Charles wordt voorlopig echter enkel gepusht op de V4 decoders (zie afbeelding hierboven van Elsa). Bij een Factory Reset wordt alle software van de interface (alle schermen, van TV-gids tot menu's en PVR-lijsten) verwijderd en compleet nieuw ingeladen van de server. Een beetje zoals het heropstarten van een computer dus; Dit duurt bij een V4 ca. 9 minuten. Een gewone herstart (decoder een 10-tal seconden zonder stroom zetten) wordt enkel een deel van de software terug opgestart (identificatie van de decoder op het TV-netwerk).



Een FacR is aangewezen als de functies van de decoder niet meer behoorlijk werken bv. als nPVR-opnames niet meer afgespeeld kunnen worden of,nog andere fouten. Persoonljk denk ik niet dat een FacR momenteel nog negatieve effecten heeft op de opnames op de harde schijf.

Reputatie 7
Badge +1


Zet je bij PVR-opname de optie verwijderen op 'indien schijf vol' of 'nooit' ?

Reputatie 7
Badge +1


Ik weet niet, misschien vindt het systeem 10% aan de lage kant (bij een V3 is dat maar 16GB of zo'n 5 uur in HD) en ruimt al wat oudere programma's op om plaats te maken ? Als je nog maar zo weinig overhebt misschien toch best de optie 'nooit' kiezen voor zaken die je langer wilt bewaren; of anders zelf al wat opruimen wat je niet meer belangrijk vindt.

Reputatie 7
Badge +1


We zij het dus weeral eens...beter gaan samenwonen zeggen ze hier...wink

Reageer