beveiliging internet


eva sorry e maar tis juist dat da niet werkt

mijn advanced settings staan beveiligd wpa/wpa2 +wachtwoord +ANDERE KANALEN geprobeerd

druk ik nu op verbinding met een netwerk maken dan ben ik nog steeds onbeveiligd

aan wouter ik heb een draadloos systeem maar om u bbox te installeren moet ge toch beginnen met een kabel e

dat nr dat ge doorgeeft heb ik ook al een paar keer gebeld na alles geprobeerd te hebben moet ge nog eens u bbox resetten en ze bellen dan wel terug { ZE MOETEN NOG BELLEN TIS 3MAAND GELEDEN}

12 reacties

Kijk eens in de lijst van draadloze netwerken op uw pc.

Windows XP: staat er onder de naam van uw netwerk 'beveiligd' of 'onbeveiligd'?
Windows Vista/7: staat er in het icoontje voor signaalsterkte naast de naam van uw netwerk een geel schildje of niet?
Beste jack.1548,

Kan u uw login en contactnummer eens doorsturen via privé bericht. Dan zal iemand van de technische dienst u contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.
aan wouter

tis inderdaad vista

en in het icoontje staat inderdaad een geel schildje

als ik mijne pc beveilig enhet slaat aan staat er in verbinding met een netwerk maken dat mijn gegevens niet overeenkomen met mijne bbox2 ik denk op het moment dat ik overgestapt ben van bbox naar bbox2 er iets misgelopen is

aan eva

prive is dat gewoon via mijn email naar belgacom
Reputatie 6
Badge +3
Dag jack

Ga naar start,netwerk,netwerkcentrum,verbinding met een netwerk maken. Klik nu met je rechtermuisknop op de naam van je draadloze verbinding, kies eigenschappen, selecteer het beveiligingstabblad. Al wat je nu nog moet doen is bij beveiligingstype wpa2-personal selecteren, bij versleutelingstype selecteer je AES bij netwerkbeveilingingssleutel voeg je de code in die je hebt ingesteld op de b-box 1 of 2 druk op ok.

Je moet de netwerksleutel zowel instellen op de modem/router als op de laptop/pc.

Mvg

familievandesype
jo familievandesype

bij beveiligingstype staat geen,gedeeld of802.1x

bij versleutelingstype staat geen of wep dus al de restanten van mijn oude bbox en dat is juist het probleem

in ieder geval bedankt voor de tip

grts jack
Reputatie 6
Badge +3
Dag jack

Dan vrees ik dat je netwerkkaart geen wpa2 ondersteuning heeft. Je zou nog kunnen kijken of er geen updates aanwezig zijn voor je netwerkkaart. Door bijvoorbeeld drivermax te gebruiken. De netwerkkaart in je computer/laptop moet ook wpa2 ondersteunen.

Mvg

familievandesype
Reputatie 5
Badge +2
Bij de installatie, die gebeurd is door een installateur van belgacom is er ook een beveiiging ingesteld, maar ik heb geen idee wat de beveiligingscode is, kan ik dat ergens terugvinden? Ik ben ondertussen ook al overgestapt naar een nieuwe computer, niet dat ik problemen heb, Ik zou graag weten welk wachtwoord er de bbox staat, als ik daar wel kan achter komen en hoe?
beste valencia

via http://192.168.1.1/ < Advanced Settings < Wireless kan u de wireless settings zien en evt wijzigen

mvg
Reputatie 5
Badge +2
Dank u , ik heb het gevonden

groetjes
jo familievandesype

dat zou best kunnen dus dat wordt een nieuwe netwerkkaart

zal eens langsgaan in de pc winkel voor informatie

in ieder geval bedankt voor de hulp

wanneer de nieuwe kaart geinstalleerd is laat ik nog wel iets weten

grts jack
jo familievandesype

mijn probleem is opgelost

mijn santis wlan usb adapter ondersteunde inderdaad geen wpa2 heb een nieuwe gekocht die dat wel ondersteund en ziezo opgelost

bedankt voor de hulp

grts jack
Reputatie 6
Badge +3
Dag jack

Blij, om te horen dat je probleem opgelost is. Graag, gedaan hoor.

Mvg

familievandesype

Reageer