Beveiliging b-box2-modem voor Belgacom-Fon

  • 22 November 2011
  • 23 reacties
  • 3311 Bekeken

Ik lees dat men zijn draadloos netwerk met een WPA-sleutel moet beveiligen.

Bij nazicht is mijn draadloos netwerk beveiligd met een WEP-sleutel.

Moet ik dit veranderen of mag dit zo blijven?


Alvast bedankt.

Fijne avond nog.

Mieke

23 reacties

beste

WEP is minder veilig, is een stuk makkelijke te kraken door hackers...maar natuurlijk nog veel beter dan geen beveiling.

als je weet hoe je draadloze beveiliging aanpast is het natuurlijk niet veel werk om het eens te doen

mvg
Bedankt voor de reactie, zal het veranderen.

Uitleg staat goed aangegeven op de site.

Groetjes
Zit dik in de problemen.

Heb mijn beveiliging willen veranderen zoals aangegeven op de site, "Een WPA-sleutel creëren",

heb zelfs alles afgeprint zodat ik goed kon volgen.

Bij punt 8 staat er: klik op "apply" om uw wijzigingen op te slaan.

Heb dit gedaan en plots alle verbinding weg, kan niets meer doen op het internet.

Wie kan mij verderhelpen of neem ik best contact op met Belgacom?


Alvast bedankt.

Mieke,

Je moet ook de tweede stap uitvoeren : Uw computer configureren.

De uitleg hoe je dat doet in Windows 7 staat hier : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13662

Veel succes.

Mvg
Reputatie 2
Badge +1
u heeft dit vermoedelijk draadloos gedaan? in dit geval dient u gewoon het nieuwe paswoord op uw laptop in te geven.

wat er nu gebeurde is dat u op 'apply' klikte en daarmee meteen het wachtwoord aanpaste.

niet echt een probleem dus
Hoi iedereen,

Bedankt voor de hulp, maar wie zoekt die vind, het is opgelost.

Gelukkig heb ik ook mobiel internet zodat we toch verder kunnen,

daaraan zie je maar weer, zonder internet is een mens verloren ;-))


Fijne avond nog.
Hi allen,

Ik heb dezelfde vraag als Mieke55, nl:

Onderwerp: Beveiliging b-box2-modem voor Belgacom-Fon

Content: Ik lees dat men zijn draadloos netwerk met een WPA-sleutel moet beveiligen.
Bij nazicht is mijn draadloos netwerk beveiligd met een WEP-sleutel. Moet ik dit veranderen of mag dit zo blijven?

Ik kan echter mij WEP beveiliging niet veranderen, want ik heb een iets oudere laptop, en die kan geen WPA beveiling aan...

Mijn vraag: zal FON bij mij toch werken, zelfs al heb ik geen WPA beveiliging?
Momenteel zie ik nog geen FON knop in de instellingen van de bbox-2...

Alvast dank voor jullie reacties!
Voor Fon geeft men aan dat de beveliging moet aan staan dus WEP is ook een beveiliging en voor fon is dit in orde alleen is dit een minder veilige beveligingsmethode die vlugger kan gekraakt worden.

mijn bbox2 wifi is ook beveiligd met WPA-psk en ook ik heb nog geen fon op mijn bbox2 staan zelfs de nodige firmware hebben ze nog niet gepushd, dus gewoon afwachten !
Badge +1
Ik heb de firmware er zelf opgezet en de fon is redelijk snel erna geactiveerd.
Reputatie 7
Badge +3
Hier de firmware die het mogelijk maakt voor de modem


Deze kan je instaleren op je modem via

Admin settings / firmware upgrade

via 192.168.1.1


Succes

mvg,

idem hier, echter is de hotspot verdwenen na een factory reset en komt niet meer terug

mvg
moet dat de Runtime Code Version 60R10A-60A05G niet zijn zie op mijn blog hier

met moeten bedoel ik dat het de laatste versie is en je vind op mijn blog ook de link om die te downloaden.
ik had de hotspot in combinatie met de 60R10A-60A05G

mvg
Reputatie 7
Badge +3
Neen ook deze werkt perfect voor Fon ik heb deze op de modem staan


mvg,
Reputatie 7
Badge +3
beste Ricy


ben je zeker dat de link op je pagina er is ik vind de link niet ( een goede fantastische website trouwens Belgacom kan er van leren)


mvg,

patrick
Hallo patrick, bedankt voor het compliment.

Als je links van "BBox2 Runtime Code Version 60R10A-60A05G " op het hartje ( ♥) klikt, inderdaad niet direct zo duidelijk !
Reputatie 7
Badge +3
Beste Rycy

Bedankt heb het gevonden

ga dit ook eens uit proberen

laat je het resultaat hier weten .

Je hebt ook al een bbox2 versie 4 zie ik, ik heb nog versie één Wenkbrauw ophalen

Al weet ik niet wat er aan verandert is !
Reputatie 7
Badge +3
Hoi Ricy

ik heb de nieuwe runtime geinstalleerd en heb niet de indruk dat er iets is veranderd tegen over de vorige eindigend oeen E

Ja die BBOX2 hebben ze hier gezet toen er hier zoveel problemen waren met de klank om Ketnet/Canvas HD .

Die versie 4 zou een verbeterde harware zijn in de decoder, wat me wel is opgevallen is dat het WIFI signaal minder sterk is dan op de Bbox 2 met versie 1.

Vroeger hat ik in het ganse huis perfecte ontvangst nu niet meer .

mvg,

Patrick
Badge +1
hallo

wat zijn de verschillen eigenlijk tussen

BBox2 Runtime Code Version 60R10A-60A05E

BBox2 Runtime Code Version 60R10A-60A05G

?

Ik heb de G eropgezet.

mvg
dunno , maar zoals gezegd "wat niet weet, niet deert"

persoonlijk 60R10A-60A05G, heb geen behoefte andere firmwares manueel te gaan uploaden, immers wordt de firmware automatisch up to date gehouden via ZTC (op voorwaarde dat de VLAN20 aanstaat)

mvg
b-box2 is die beveiligd
Je bedoelt of wifi beveiligd is veronderstel ik

Dit kan je zelf controleren de uitleg staat op ricy's blog ===>>> http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifibeveiligen

hoeronder zal ik hieruit een stuk kopieren (maar voor de volledige uitleg kijk maar eens op bovenstaande link)

surfen naar http://192.168.1.1 en klikken op "Advanced Settings".

  • Dan klikt u op "Wireless" en klikt u bovenaan op de knop "Activate". Zo staat uw draadloos terug aan.
  • Bij SSID ziet u de naam van uw modem staan.
  • U duidt dan bij "Security" aan "WPA".
  • Bij Passphrase vult u uw beveiligingswachtwoord in (minstens 8 karakters).
  • Bij "Encryption" duidt u TKIP aan. Opmerking: De combinatie WPA2 / TKIP werkt niet goed het best (veiligst) is WPA2 / AES te kiezen.
  • Onderaan op "Apply" klikken en de modem is beveiligd.
Elsa

Reageer