Betalen voor snelheid die we niet krijgen

  • 11 November 2010
  • 28 reacties
  • 3243 Bekeken

Beste

Onze internetverbinding is: fa437735

Al sinds 2002 zijn wij klant bij Belgacom. Recentelijk heb ik de snelheid van onze verbinding getest en kwam ik uit op 0,93 Mb/sec. Dit is véél lager dan de beloofde 25 Mb/sec!! We betalen dus al 8jaar een prijs van 61,80 € voor een snelheid die echt wel om te janken is.

Met deze gegevens ben ik naar de dichtsbijzijnde winkel van Belgacom gelopen in de hoop dat zij hier iets aan zouden kunnen doen. Wij wilden tevens overschakelen naar een lichter abonnement, omdat de huidige snelheid en het volume te veel zijn voor 1 gebruiker. De medewerker van Belgacom zei tot mijn grote verbazing dat we nog een extra kost van 50 € moesten betalen, indien we wilden overstappen op de nieuwe technologie (VDSL 2 geloof ik).

Dit vond ik erg misplaatst, wij betalen al jaren veel te veel, en nu zouden we nog extra moeten betalen, voor een abonnement die we al heel de tijd zouden moeten hebben!!!


Ik zou graag hebben dat Belgacom hier iets aan doet!

Vriendelijke groet

28 reacties

Belgacom zou veel van die "miserie" kunnen uit de wereld helpen door mensen wanneer ze een abo nemen beter te informeren en eventueel aan de hand van de toekomstige klant zijn profiel een abo voor te stellen, zoals ik reeds in een andere topic heb aangehaald.
Reputatie 7
Badge +1
Belgacom zou veel van die "miserie" kunnen uit de wereld helpen door mensen wanneer ze een abo nemen beter te informeren en eventueel aan de hand van de toekomstige klant zijn profiel een abo voor te stellen, zoals ik reeds in een andere topic heb aangehaald.

Volledig mee akkoord. Bv. werken met bedenktijd tot blijkt hoe de realiteit is, en dan eventueel downgraden naar realiteit. Het heeft toch geen zin de klanten voor iets te laten betalen dat ze niet kunnen krijgen. Ze kunnen altijd het altijd nog terug aanbieden als de capaciteit wél kan gehaald worden




@ sinjoor71:

ik heb vorig jaar, tijdens één van mijn vele telefoons met de helpdesk, het verschil tussen bits en bytes zelfs moeten uitleggen aan de medewerker van Belgacom!! Ongelooflijk. En die vriendelijke meneer wilde me zelfs niet geloven. Ik heb toen maar afgelegd en opnieuw een half uur in de wachtrij gestaan. Het was nutteloos om de discussie met zo een incompetent persoon verder te zetten.

Bij de omschakeling van de abo's naar de nieuwe zijn er veel klanten die vroeger een ADSL GO hadden (zoals wij) en toen na de omschakeling beschikten over een Favorite maar nog steeds op de ADSL-verbinding zitten. Terwijl deze verbinding eigenlijk zou moeten vallen onder de Comfort. (zelfs deze is nog overkill: 12Mbps t.o.v. de max. 9Mbps van ADSL).
Nu is het de vraag hoeveel klanten weten dat ze eigenlijk dienen over te schakelen naar een goedkoper abo. In dit geval vind ik persoonlijk dat Belgacom nooit een Favorite zou moeten aanbieden maar onmiddellijk omschakelen op een Comfort (eventueel met een gratis optie op 100GB downloadlimiet ter compensatie van het lange wachten op de VDSL-aansluiting als deze er ûberhaubt ooit komt (wat bij ons dus niet het geval is))

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als dit probleem eens publiekelijk wordt aangekaart op bv. Volt. Ik vermoed alleen dat Belgacom niet de moeite neemt om daar aan het debat deel te nemen, net als bij het probleem van de lange wachttijden. Toen was de CEO van Telenet er wel, maar Belgacom weigerde om commentaar te geven over deze materie en was niet komen opdagen. En dat voor een bedrijf dat voor een groot deel in handen is van de "Belgische overheid" (niet dat dat veel wilt zeggen in deze tijden Tong uitsteken)

Reageer