beschikbaarheidstest belgacom tv. verschil 20mbit vs 30mbit

  • 9 June 2011
  • 8 reacties
  • 3669 Bekeken

zoals bekend wordt vdsl profiel bepaald door afstand ROP en lijnverzwakking

via de beschikbaarheidstest van belgacom tv kan je op voorhand zien wat je kan verwachten

nu moet ik zeggen dat het verschil tussen een 20mbit en 30mbit profiel toch wel moeilijk te zien is, op het eerste zicht zie je bij resultaat geen verschil, 't is maar bij mogelijkheden tv dat je verschil gaat opmerken

20mbit weergave:



hier zie je dus bij mogelijkheden dat bij 3 tv's je geen 2 tv's in HD kan krijgen

30mbit weergave



hier zie je dus bij mogelijkheden dat bij aansluiting 3 tv's je wél 2 tv's in HD kan krijgen, met dank aan aceke voor de screenshots

update 25/08: ter aanvulling het resultaat dat je krijgt bij 16,5mbit



mvg

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Tja, interessant voor nieuwe klanten....maar die kunnen allicht nog niet op dit forum....

Ook interessant om aanvullend op de technische pagina's te plaatsen.
Reputatie 2
Badge +1
Iedereen heeft toegang tot deze community, ook niet klanten...
ik heb het gepost omdat ik al oneindig veel keren zien staan had

"die test zegt dat ik 3 tv's kan aansluiten én 2 in HD, en toch heb ik geen 30mbit"

eerst en vooral moet ik zeggen dat ik begrijp dat mensen die conclusie trokken, ik vind het verschil tussen beide profielen niet echt duidelijk, maar door deze post heb ik kunnen aantonen hoe je het verschil kan zien tussen 20mbit en 30mbit

misschien kan belgacom het zelf nog wat duidelijker maken

en inderdaad, iedereen kan hier komen lezen/posten

mvg
doordat een HD stream nu maar 6,5Mbps meer inneemt is dit topic niet langer meer van toepassing

de resultaten dat je nu krijgt met de belgacom tv beschikbaarheidstest zijn duidelijker dan ooit

1HD = 12/1
2 tv's waarvan 2HD = 16,5/2
3 tvs waarvan 2HD = 20/2
3HD = 30/6

zie ook de afbeelding van Steven



mvg
Badge +1
Ik heb die test juist ook 2x gedaan. Eerst heb ik gewoon mijn adres opgegeven en dan krijg ik het volgende resultaat:



Als ik de test doe via ons telefoonnummer, krijg ik volgend resultaat:




Kan iemand dit verklaren? Wij zitten momenteel op een 16.5/2 profiel. Maar waarom zitten we dan niet hoger als het kennelijk kan?
Badge +1
Ik heb die test ook juist 2x gedaan. De eerste maal via mijn adres en dan bekom ik het volgend resultaat:





Als ik de test doe via ons telefoonnummer, krijg ik onderstaand resultaat:





Iemand enig idee hoe dit komt? Wij zitten momenteel op een 16.5/2 profiel.
Reputatie 2
Badge +1
Heb hier wel een vermoeden rond en heb dit eens gepost in een ander topic.

Volgens mij is het resultaat via het telefoonnummer meer precies (echte meetgegevens) waar het via adres gaat om 'algemenere' data.
Badge +1
Ach oke, bedankt voor de snelle reactie. Wist niet (meer) dat het al eens gezegd werd Schamen

Reageer