Beantwoord

Bericht dat mail-bus van bestemmeling 'vol' zit

  • 19 August 2016
  • 9 reacties
  • 261 Bekeken

ik probeerde deze voormiddag verscheidene keren een bericht met klein Excel-bestandje door te sturen naar een skynet-emailadres en krijg daar telkens als boodschap dat het bericht niet kon afgeleverd worden omdat de mail-bus van bestemmeling zogezegd vol zit. Dit blijkt onjuist want betrokkene ontving op hetzelfde moment én daarna andere emails van andere afzenders. Op het bericht van Proximus wordt verteld dat ik een email moet sturen aan een 'help'-adres maar wanneer ik dit doe krijg ik als antwoord dat ik enkel assistentie kan krijgen via een gratis telefoonnummer ... Dat gedaan krijg ik verscheidene keuzemenu's (.. druk x) maar geen enkele optie gaat over mijn probleem ...
Dit is meer dan reden genoeg om niet met Proximus en Skynet te werken !!!

Edit Wim: verplaatst naar subforum Internet
icon

Beste antwoord door mvvichte 19 August 2016, 16:50

Bekijk origineel

9 reacties

Uw correspondent kan u vertellen wat hij wil, zelfs dat hij de horlepijp danst terwijl hij op zijn hoofd staat ... e-mail protocols zijn helaas universeel ... en een "klein excel" bestandje ? juist ja .. helaas, met MIME encodering voor email wordt dat plots een heel groot bestandje/aanhangsel ?? een wereld van verschil met een "email" van tien woorden lang ... nu ja, ik zie niet in waarom persoonlijke onkunde een reden kan zijn om PX te bashen .. FWIW
ik probeerde deze voormiddag verscheidene keren een bericht met klein Excel-bestandje door te sturen naar een skynet-emailadres en krijg daar telkens als boodschap dat het bericht niet kon afgeleverd worden omdat de mail-bus van bestemmeling zogezegd vol zit. Dit blijkt onjuist want betrokkene ontving op hetzelfde moment én daarna andere emails van andere afzenders. Op het bericht van Proximus wordt verteld dat ik een email moet sturen aan een 'help'-adres maar wanneer ik dit doe krijg ik als antwoord dat ik enkel assistentie kan krijgen via een gratis telefoonnummer ... Dat gedaan krijg ik verscheidene keuzemenu's (.. druk x) maar geen enkele optie gaat over mijn probleem ...
Dit is meer dan reden genoeg om niet met Proximus en Skynet te werken !!!

Edit Wim: verplaatst naar subforum Internet

Stuur eens een privébericht want er zijn er nog die daar problemen mee gehad hebben maar wat ze bij proximus dan juist gedaan hebben weet ik echter niet meer.
Uw correspondent kan u vertellen wat hij wil, zelfs dat hij de horlepijp danst terwijl hij op zijn hoofd staat ... e-mail protocols zijn helaas universeel ... en een "klein excel" bestandje ? juist ja .. helaas, met MIME encodering voor email wordt dat plots een heel groot bestandje/aanhangsel ?? een wereld van verschil met een "email" van tien woorden lang ... nu ja, ik zie niet in waarom persoonlijke onkunde een reden kan zijn om PX te bashen .. FWIW

Ik weet niet waarom u onbeschoft moet worden en 'onkunde moet inroepen of als u door PX betaald wordt om hen te steunen maar betreffend bestandje werd tezelfdertijd naar tientallen anderen van de club doorgestuurd; mijn probleemstelling is niet in eerste instantie hun antwoord ... maar de procedure : eerst melden dat je een mail moet sturen, dan antwoorden dat je enkel via telefoon kunt geholpen worden ... om tenslotte daar geen enkele operator te vinden die ja kan helpen ...
Reputatie 6
Badge +3
Kun je een screenshot posten van de foutboodschap die je krijgt?

off-topic:
Voor email problemen op de 080022800 kies je trouwens best de optie technisch probleem (4) en dan Internet en e-mail (2 bij mij). let wel op dit menu is afhankelijk van welke diensten je hebt. Dus als je zelf geen internet hebt zul je de optie Internet en e-mail niet te horen krijgen. Aan de hand van wat ik hier lees denk ik ook dat als er een probleem is bij Proximus, dat het te maken heft met het account van de ontvanger, dus waarschijnlijk zal de ontvanger moeten bellen, niet jij.
Mss is de bestemmeling ook een @proximus.be of @skynet.be adres want anders begrijp ik niet hoe proximus daar anders iets zou kunnen aan verhelpen zoals ik nog op twitter gelezen heb bijvoorbeeld?
Reputatie 5
Badge +1
Dit blijkt onjuist want betrokkene ontving op hetzelfde moment én daarna andere emails van andere afzenders.
Het is best mogelijk dat je correspondent nog mailtjes kan ontvangen, maar dat het bewuste 'kleine' attachment toch net iets te groot is voor de welhaast volle mailbox.
Reputatie 7
Badge +6
Dit blijkt onjuist want betrokkene ontving op hetzelfde moment én daarna andere emails van andere afzenders.
Mvvichte,
Werkt je correspondent met IMAP of met POP3? Ik weet het, een zeer technische vraag, maar dat kan al een en ander oplossen. De Proximus.be en vroegere skynet.be mailboxen zijn beperkt tot 1GB. Bij IMAP worden alle mappen gesynchroniseerd en is die beperking continu van kracht. Bij POP3 haal je de mails binnen via een mailprogramma (bijvoorbeeld Outlook), zijn de mails op dat moment weg van onze server, en is die beperking van 1GB dus te omzeilen op die manier.
Dit blijkt onjuist want betrokkene ontving op hetzelfde moment én daarna andere emails van andere afzenders.
Mvvichte,
Werkt je correspondent met IMAP of met POP3? Ik weet het, een zeer technische vraag, maar dat kan al een en ander oplossen. De Proximus.be en vroegere skynet.be mailboxen zijn beperkt tot 1GB. Bij IMAP worden alle mappen gesynchroniseerd en is die beperking continu van kracht. Bij POP3 haal je de mails binnen via een mailprogramma (bijvoorbeeld Outlook), zijn de mails op dat moment weg van onze server, en is die beperking van 1GB dus te omzeilen op die manier.


ik had betreffend bestandje (een excel-file met 11 rijen en 3 kolommen) eergisteren en gisteren probleemloos doorgestuurd, maar vandaag (lay-out van bestandje iets verbeterd) lukte het niet ...
en als jet via een ander e-mail account doorstuurt bv met gmail of Hotmail lukt het dan ?

Reageer