Beantwoord

Bereikbaarheid Proximus per mail

  • 8 February 2017
  • 30 reacties
  • 922 Bekeken

Waarom is proximus niet meer per mail bereikbaar aub?
Nu worden we écht in een cirkeltje gestuurd van het ene dropmenu naar het andere, zónder ook maar érgens een optie "mail ons" terug te vinden.... we moeten zelf bellen en krijgen telkens iemand anders aan de lijn aan wie we steeds opnieuw het probleem moeten uitleggen! Zeer onprofessioneel voor zo'n bedrijf als Proximus! Met een mail was het stukken beter!
Blijkbaar zijn de call center medewerkers er zelfs niet van op de hoogte dat die mail optie niet meer beschikbaar is!! Ongelofelijk!
Hoe meer jullie "proberen" """verbeteringen/veranderingen""" op de Proximus website aan te brengen, hoe slechter het wordt...!
Het is ECHT WAAR een tijdrovende bezigheid om Proximus
1/ te proberen contacteren
2/ een oplossing voor het probleem te krijgen
DOE daar aub ASAP iets aan!!!
icon

Beste antwoord door AntonellaD 8 February 2017, 16:25

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag ml_sky,

Ik heb net nog even gecheckt en de optie om het contactformulier in te vullen op onze website via 'mail ons' is nog steeds beschikbaar.

Je mag gerust (via privébericht) je klantgegevens doorsturen samen met een omschrijving van het probleem.

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link.

Groetjes,

Antonella
Beste Antonella,
bedankt voor uw hoopgevend nieuwtje.
zou u me ajb kunnen meegeven HOE ik die mail optie dan vind aub, want onder het blad "privé", noch onder de link "contact" vind ik ze niet, zelfs na alle mogelijkheden te hebben geprobeerd... 😞
die optie moet enorm goed zijn weggestopt lijkt me...
Reputatie 7
Badge +3
Rechts onderaan deze pagina kun je kiezen om ons te mailen:

http://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contact.html

Groetjes,

HeidiE
Halleluia!
Ik heb EINDELIJK het "mailcontact" gevonden wanneer ik het nummer van mijn VASTE LIJN ingaf! ( en niét via de link die u me doorgaf...).
Wanneer ik mijn mobiel nummer ingeef lukt dit dus NIET... niettegenstaande ik daar ook een account voor heb...
Hierbij een verbetervoorstel: rechts op het scherm heb je de icoontjes "bel ons, forum en kom langs". Waarom niet eenvoudigweg "mail ons" daaraan toevoegen??? Dat lijkt me toch een stuk logischer?
Ik heb intussen wel 3 dagen!!! verloren om ernaar te zoeken en heb dan nog zélf de oplossing gevonden... DIT KAN TOCH BETER/ANDERS/EENVOUDIGER?!?!
Maw: toch niet echt gebruiksvriendelijk als je het mij vraagt.
Beste

Ik begrijp volledig de frustratie van ml_sky. Ik heb trouwens nog steeds niet gevonden hoe ik contact via e-mail kan opnemen, ik word van her naar der gestuurd online, het trekt echt op niets.
Vroeger ging dit inderdaad wel.
Ik zal dus mijn probleem hier vermelden en hoop hier toch gehoord te worden:
- Kone Saidou heeft zich op 14/01/2017 online klant gemaakt, men vroeg datum waarop de installatie moest gebeuren, opgegeven maandag 23/01.
- niets meer gehoord... dus gebeld op 21/01/2017, en meerdere keren doorgestuurd naar iemand anders (een uur aan de telefoon gehangen, eerste keer zelfs gingen ze doorschakelen en was gewoon de lijn opeens verbroken, mogen terugbellen, weer heel lang wachten vooraleer ik iemand kon spreken en dan weer van hier naar daar gestuurd,... ), uiteindelijk iemand aan de telefoon gekregen die WEL de gegevens terug vond.
- bleek dan dat er een fout bij jullie gebeurd was, waardoor men niet op 23/01 ging kunnen komen, was afwachten, we gingen gecontacteerd worden.
- weer niets gehoord, dus vorige week teruggebeld op woensdag 01/02/2017, weer van hier naar daar gestuurd, uiteindelijk iemand gesproken die zei dat alles in orde was, maar dat we hadden moeten bellen voor een afspraak te maken. Dat vond ik echt het toppunt, wij al weken aan het wachten, gingen gecontacteerd worden, hoorden niets van proximus en dan dit antwoord krijgen.
- deze meneer kon een afspraak boeken, maar hij kon me niet zeggen welke dag dit was, vond ik ook enorm raar ! iets met het programma op dat moment:s , HIj zei dat over enkele dagen er een brief ging komen met de afspraakdatum op en hij gaf me een telefoonnummer nl. 0800 91 568, afsprakenbeheer, indien de afspraak niet zou lukken.
- Ondertussen (meer dan een week verder) NOG STEEDS GEEN BRIEF ONTVANGEN ! ik ben enorm kwaad, ben het echt kotsbeu heel deze manier van werken met klanten. Waarom de mogelijkheid aanbieden om online klant te worden als dit dan zo verloopt ????
- Komt er nog bij, dat ik zonet het telefoonnummer geprobeerd heb, van afsprakenbeheer, en dat men zegt dat dit nummer niet meer gebruikt wordt en ze verwijzen naar het algemeen nummer van Proximus. Hoe kan zoiets???
- Ik ben het kotsbeu elke keer naar het algemeen nummer te bellen, telkens weer heel het verhaal te mogen doen, want het is nooit dezelfde persoon natuurlijk, de helft van de tijd mensen aan de lijn te hebben die niet weten waar ze mee bezig zijn (is echt geen leugen!!!), of die niet goed Nederlands verstaan.
+ dat we geen lijnnummer weten, geen klantennummer weten, dus het is al niet evident te bellen en te weten welk nummer je moet induwen van keuzemenu.

Kan ik aub, met iemand per e-mail contact hebben of kan iemand mij aub terugbellen op het nummer 0485 / 71. 42. 30.

DANK U WEL !!!!

(op hoop van zegen...)
Reputatie 7
Badge +3
Ik geef je oprmerkingen door aan het bevoegde team. Grt, HeidiE
Reputatie 7
Badge +3
Dag Isabel,

Er is al een dossier lopende voor onze technische dienst: 41003747 onder klantnummer 613357324.

Ik maak bijkomend dossier 41432760 voor nazicht en verzoek om compensatie omwille van het ongemak.

De bevoegde dienst zal je spoedig contacteren.

Groetjes,

HeidiE
Nogmaals ivm de bereikbaarheid per mail...
Ik heb het meermaals geprobeerd en blijkbaar kon ik enkel een mail sturen wanneer ik m'n vast telefoonnummer ingaf. Bij het ingeven van mijn mobiel pay&go nummer, kreeg ik die optie niét.
Niettegenstaande de inspanningen van de proximus medewerkers, vond ik zélf de oplossing. Maar wat met klanten die géen vast nummer hebben en enkel een mobiel nummer?
Het hangt dus blijkbaar af van het nummer waaraan het abonnement gelinkt is?
Gezien de vele vragen en opmerkingen van gebruikers op het forum hierover, is het misschien aangeraden om dit op de website ook te vermelden...?
Ikzelf heb 3 dagen tijd verloren met zoeken naar een mogelijkheid om Prox. per mail te bereiken... met een pay en go nummer blijf je dus in een cirkel draaien... (ALS het dus afhankelijk is van het nummer waaraan je abo gelinkt is...)
Beste Heidi

Bedankt voor uw hulp.
Ik blijf het wel vreemd vinden dat er op woensdag 01/02/2017 gezegd is dat de afspraak brief op de post ging en één van de daaropvolgende dagen ging toekomen.... We zijn 13/02/2017 en er is nog steeds geen brief ontvangen!
Sowieso als de brief al ooit komt, dan staat er een afspraak in die hoogstwaarschijnlijk niet zal lukken voor hem, en dan mag hij weer gaan bellen en doen (naar dat afsprakenbeheer nummer dat niet meer werkt, dus eigenlijk weeral naar het gewone klantendienst telefoonnummer, waar hij weer van hier naar daar zal gestuurd worden.
Er moet nu echt DRINGEND duidelijkheid komen, dit is echt niet meer normaal !
Men moet vandaag nog bellen naar mij of hem, de maandagen is hij thuis en werkt hij niet, de rest van de week kan u hem eigenlijk niet echt bereiken door zijn werk waar hij de telefoon niet kan beantwoorden en hij werkt tot 's avonds laat.
Ik wou toen op 01/02/2017 dat de meneer een afspraak vastlegde op een maandag, aangezien dit de enige dag is dat hij thuis kan blijven wachten tot er iemand komt, maar die medewerker van Proximus die ik aan de lijn had, had zogezegd net problemen met het programma ofzo.
Ik ben ook op het werk, maar ik kan wel de telefoon beantwoorden.
Begrijpt u aub goed dat ik hem gewoon help, de installatie en activatie voor Proximus is niet voor mij, maar voor hem.
Ik heb op mijn naam een eigen klantennummer, daar mag er niet aangekomen worden.
Ik vind echt dat er vandaag iemand moet bellen die meer duidelijk kan brengen in heel dit belachelijk verhaal.
Hij heeft zich online ingeschreven op 14/01/2017, we zijn al een maand verder en er is zelfs nog geen afspraakdatum voor installatie + activatie.
Mijn telefoonnummer is : 0485 / 71.42.30 en zijn telefoonnummer van Kone Saidou is : 0489 / 89.50.84.
Bedankt dat u de moeite hebt genomen om te vragen voor een compensatie voor het ongemak, dit apprecieer ik.

Mvg
Isabel Van Herp
Beste Heidi

Ik vind het erg dat ik hier weeral moet komen schrijven!
Gisteren is men langsgekomen en heeft men de Proximus installatie eindelijk in orde gebracht.
Nu kijk ik op My Proximus online en zie ik dat jullie hem een ander abonnement gegeven hebben dan gevraagd is !
Hij heeft bij het klant aanmaken online opgegeven dat hij een basispakket wou Televisie + Internet (55 euro/maand), en nu zie ik hier online op My Proximus dat hij een abonnement Familus heeft. Er is een aansluiting vaste lijn, maar hij heeft geen vaste telefoon en gaat dit ook nooit gebruiken. Hij heeft dit ook nooit gevraagd om een pakket te hebben met gratis bellen vaste lijn inbegrepen.
U had al gesproken over dat er een compensatie ging gebeuren voor wat er allemaal is misgelopen, ik hoop dat hij nu ook geen eerste factuur zal krijgen van 74,95 euro (Familus) en dat deze fout ook direct wordt rechtgezet !
In de hoop snel van u te horen, u mag me telefonisch contacteren zoals de vorige keer.

Graag vermeld ik er ook nog bij dat zijn internet (wifi) constant blokkeert, dus ook de televisie.
Dit is nog maar geïnstalleerd van gisteren en geeft al problemen.

Met vriendelijke groet

Isabel Van Herp
0485 71 42 30
Reputatie 7
Badge +3
Dag Isabel,

Ik voeg de info van het foutieve pakket toe aan dossier 41432760, met de vraag dit ook recht te zetten.

Onze technische dienst kijkt na wat het probleem kan zijn met de WiFi-verbinding.

Groetjes,

HeidiE
Beste

Dank je wel !

Zal hij gecontacteerd worden of houden we het best in het oog of de aanpassing gebeurd is ?

Grts
Isabel Van Herp
Reputatie 7
Badge +4
Isabel,

ik heb de lijn nagekeken en zie geen storingen indien hij problemen heeft met de wifi verbinding kan hij best eens de tips hier eens opvolgen:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/p...
Beste Heidi

Dit is nog steeds niet in orde. Er staat nog steeds hetzelfde (foute) abonnement online.
Hij heeft waarschijnlijk wel een gemiste oproep van Proximus gehad, maar met zijn werkuren (horeca) misschien nog niet de kans gehad om terug te bellen.

Ik snap niet dat deze aanpassing zo moeilijk lijkt te zijn...

Mvg
Isabel Van Herp
0485 71 42 30
Reputatie 7
Badge +3
Dag Isabel,

Dit komt omdat het dossier nog in behandeling is.

En nee, de aanpassing op zich is niet zo moeilijk, maar door het succes van de promotie is het drukker dan voorzien en is er een lichte achterstand in de verwerking deze dossiers. Onze diensten doen sowieso het nodige om dit met terugwerkende kracht recht te zetten!

Groetjes,

Heidi
Beste

Mijn excuses u weeral te storen.
Kan u nog eens nagaan hoever men ermee staat aub?
We zijn 10 dagen verder en er lijkt nog niets veranderd.

Alvast bedankt !

Mvg
Isabel Van Herp
Reputatie 7
Badge +3
Dag Isabel,

Ik heb je bericht doorgestuurd naar de dossierbeheerder met de vraag om zo spoedig mogelijk contact met je op te nemen.

Groetjes,

Antonella
Beste

(Lopende dossier technische dienst: 41003747 onder klantnummer 613357324.
+bijkomend dossier 41432760 voor nazicht en verzoek om compensatie omwille van het ongemak)

Helaas zijn de dingen nog niet in orde, dit sleept nu allemaal al zodanig lang aan (sinds 14/01/2017), ik vind dat dit echt niet kan.
Nu hebben ze eindelijk een "aanpassing" gedaan (van het foute abonnement dat zonder goedkeuring werd aangemaakt), en krijgt hij een e-mail waarin dingen staan die niet te begrijpen vallen.
De aanpassing betrof dat hij GEEN FAMILUS abonnement wou, hij gebruikt geen vaste lijn telefoon, maar gewoon zoals hij van in het begin gevraagd had een BASIS TV EN INTERNET abonnement. Zodat hij televisie kan kijken, wifi heeft, op internet kan met gsm en that's it.
Waarom zit er in de e-mail een document bij dat hij moet gebruiken om de decoder via Kiala terug te sturen? Hij heeft toch de decoder nodig voor televisie te kunnen kijken ?! Hier begrijp ik niets van.
Ik hoop ook dat er, zoals reeds hier vermeld is geweest door mevrouw Heidi, een compensatie voor het ongemak voorzien wordt.
Mijn excuses, maar het is moeilijk om nog vertrouwen te stellen in Proximus, aangezien sinds 14/01/2017 de dingen alleen maar fout lopen en blijven aanslepen. De vele telefoons die ik al heb moeten plegen hieromtrent, de constante onwetendheid van de medewerkers aan de telefoon, ... vandaar ook dat ik liever hier stuur dan nog te moeten telefoneren naar het klantendienst nummer.

Er wordt ook steeds gezegd dat Proximus contact zal opnemen, zo snel mogelijk, maar er is nog niet gebeld geweest.

In de hoop op een positief antwoord.

Mvg
Isabel Van Herp
0485 71 42 30
Reputatie 7
Badge +3
Dag Isabel,

natuurlijk heeft men de decoder nodig om tv te kunnen kijken. Ik laat dit onmiddellijk nakijken, gelieve de decoder dan zeker nog niet terug te sturen.

Vriendelijke groeten

Tina
Beste

Ik zie zonet online dat jullie de heer Kone Saidou een factuur hebben aangerekend van 123,70 euro te betalen voor 30/03/2017.
Uiteraard zal hij deze NIET BETALEN!
Ik ben het zo beu dat er bij jullie niet gecommuniceerd wordt, lees ALLE VOORGAANDE E-MAILS, er zijn héél veel dingen fout gelopen, waarvan de schuld bij jullie lag, en waarvoor er een COMPENSATIE zou gebeuren !
+ worden hier dingen aangerekend aan hem, waar hij nooit om gevraagd heeft, zoals het Familus abonnement dat jullie hem gegeven hebben zonder dat hij hiernaar gevraagd heeft en waarover jullie hééél lang gedaan hebben om dit recht te trekken. Dit is nog maar sinds een paar dagen in orde, maar dan krijgt hij rare berichten dat hij de decoder moet terugbrengen enzovoort, wat ook op niets trekt !
Ik wist gewoon dat dit ging gebeuren, dat hij toch nog een factuur ging krijgen.
Ik hoop dat jullie (de persoon die nu dit bericht zal lezen) de moeite doen om de voorgaande berichten te lezen, zodat jullie (u) van alles op de hoogte is en dit direct in orde kan brengen.
De 123,70 euro zal sowieso niet betaald worden.
Ik ben het ook beu dat ik hier constant moet komen klagen, als ik hem niet zou helpen zou de miserie van in het begin alleen maar groter geworden zijn, maar ik heb hier ook geen tijd meer voor hoor !!!!
Waarom kan het nooit eens gewoon allemaal goed verlopen, zoals het hoort.
Ik had ook eerst het ene probleem na het andere toen ik mij net had aangesloten bij jullie.

Hieronder ziet u een paar belangrijke berichten van jullie medewerkers:
- Er is al een dossier lopende voor onze technische dienst: 41003747 onder klantnummer 613357324.
Ik maak bijkomend dossier 41432760 voor nazicht en verzoek om compensatie omwille van het ongemak.
(Heidi E., 1 maand geleden).
- Ik voeg de info van het foutieve pakket toe aan dossier 41432760, met de vraag dit ook recht te zetten.
(Heidi E., 22 dagen geleden).
- En nee, de aanpassing op zich is niet zo moeilijk, maar door het succes van de promotie is het drukker dan voorzien en is er een lichte achterstand in de verwerking deze dossiers. Onze diensten doen sowieso het nodige om dit met terugwerkende kracht recht te zetten!
(Heidi E., 20 dagen geleden)
- Ik heb je bericht doorgestuurd naar de dossierbeheerder met de vraag om zo spoedig mogelijk contact met je op te nemen.
(Antonelle D., 8 dagen geleden)
- natuurlijk heeft men de decoder nodig om tv te kunnen kijken. Ik laat dit onmiddellijk nakijken, gelieve de decoder dan zeker nog niet terug te sturen.
(Tina B., 6 dagen geleden).

Ook werd er constant vermeld dat men zo snel mogelijk contact ging opnemen, er heeft me in al die tijd (sinds eind januari tot nu) 1 x iemand gebeld.

Bedankt voor het begrip van mijn frustaties !

Mvg
Isabel Van Herp
Reputatie 7
Badge +3
Beste Isabel,

Ik begrijp volkomen uw ongenoegen hierover.Ik zou ook zo reageren.Excuses alvast.

Ik heb aan de coach gevraagd om het dossier met voorrang te laten behandelen.

Ik hoop dat alles nu snel in orde komt.

Met vriendelijke groeten,

Joël
Beste

Eerst en vooral bedankt voor het begrip!

Ten tweede: aan de persoon die nu dit bericht leest, kijk aub zeker naar de 2 laatste berichten, zodat u volledig mee bent met wat er gaande is! Dank u wel !

klantnummer 613357324.
- men is er eindelijk mee bezig, merk ik, maar opeens is de foute factuur van 123, 70 veranderd naar 84,87 euro, en we zouden wel graag begrijpen waarop dit getal gebaseerd is.
- eerst en vooral had hij nooit Familus moeten krijgen, nooit gevraagd, wel gevraagd voor abonnement Internet + TV, op internet staat dat dit 55 euro/maand is.
- er zijn steeds installatiekosten, wat begrijpelijk is, maar men sprak wel over een COMPENSATIE, die ondertussen wel iets deftigs mag zijn, aangezien dit al aansleept van midden januari en mij al gigantisch veel stress bezorgd heeft en Kone Saidou problemen heeft opgeleverd.
- dus graag nog eens nakijken en voor een goede compensatie zorgen, ipv nog steeds een factuur van 84,87 euro te moeten betalen.
- toen ik in het begin veel problemen had met Proximus, hebben jullie bij mij gezorgd voor een deftige compensatie, ik was heel tevreden over jullie tegemoetkoming, maar dit nu, is echt belachelijk.
- + hij kreeg onlangs een sms van jullie, weeral over dat hij zogezegd de decoder moet terugbrengen, dus jullie communicatie verloopt nog steeds niet goed. Hij hoeft niet steeds lastig gevallen te worden met e-mails en smsen, die totaal niet kloppen, pas jullie gegevens volledig aan in heel het dossier, zodat zo dingen niet gebeuren aub.

In de hoop, dat hierna eindelijk alles in orde is, hij niet meer wordt lastig gevallen met foute informatie/foute facturen (+ ik daarmee ook niet meer hem hoef te helpen), en dat er een deftige compensatie gebeurt voor alle problemen die er zicht voorgedaan hebben (waarbij de fout bij jullie lag), ...
Mvg
Isabel Van Herp
0485 71 42 30
Reputatie 7
Badge +3
Dag Isabel,

Ik heb je bericht doorgestuurd naar de dossierbeheerder en gevraagd als ze met jou contact wil opnemen om je te informeren hierover.

Ze heeft hierover gebeld en een voice mail ingesproken, maar volgens mij is dat bij de klant zelf ingesproken.

Groetjes,

Antonella
Beste

Dit zal inderdaad niet op mijn voicemail geweest zijn.
Kan u aub vragen dat ze eens bellen naar 0485 71 42 30, want Kone Saidou is heel moeilijk bereikbaar door zijn werk, dus het beter dat ze naar mij eens bellen.
Heel erg bedankt !

Mvg
Isabel Van Herp
Reputatie 7
Badge +4
Dag Isabel,

Het is doorgestuurd en de dossierbeheerder zal je nog opnieuw contacteren.

Mvg,

Koen

Reageer