Beperkte verbindingsmogelijkheden

  • 31 December 2011
  • 35 reacties
  • 1698 Bekeken

  • Rising star
  • 17 reacties
Ik heb gisteren een kit 200 Mbps homeplug gekocht. Ik heb dit gisteren geïnstalleerd en alles werkte prima. Maar vandaag is de elektriciteit uitgevallen en nu werkt het helemaal niet meer. Ik heb gezocht op google en op andere forums maar heb helaas geen oplossing gevonden voor volgend probleem.


Als ik in de buurt van mijn modem zit werkt alles prima. Maar als ik op de plaats zit waar ik gisteren de homeplug heb gebruikt, dan heb ik 'Beperkte verbindingsmogelijkheden'. Ik heb mijn IP-adres enzo allemaal al eens ingegeven, de modem al eens uitgezet en terug opgestart, de homeplug eens gereset,...


Kan iemand mij aub helpen met dit probleem?


Alvast bedankt

35 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag JoeY


Probeer eens de 2 plc adaptors om te wisselen. Dus de plc adaptor die bovenstaat, verbinden met de b-box 2. Dit om te kijken of het probleem zich niet bevindt in de andere adaptor. Normaal gezien zouden op beide plc adaptors dezelfde lampjes moeten branden. Ontkoppel beide plc adaptors eens een 15 tal minuten van het stroomnet en steek ze daarna weer in. Heb je alle stopcontacten al uitgeprobeerd op de stekkerdoos? Probeer eens andere stekkerdoos.


Groeten

familievandesype
En als je de twee homeplugs naast één gebruikt (dicht bij elkaar, zodat je op dezelfde 220V circuit zit) gaat het dan wel vlug?
@ Vandesype: Ik gebruik de stekkerdoos nu niet meer. Ik zal het zo dadelijk eens proberen door ze om te wisselen.


@ Ricy: Nee dan gaat het nog steeds traag.

Dag JoeY,

Probeer toch eens de oplossing van ricy : zoveel mogelijk apparaten uit de stopcontacten en dan kijken hoe de verbinding is. Ik heb nl. hetzelfde fenomeen : normaal een heel vlotte verbinding met Devolo's, maar zodra ik in een stopcontact op hetzelfde circuit een batterijlader voor GSM inplug, gaat de kwaliteit van de verbinding drastisch achteruit !

En de PLC's zeker niet via een stekkerdoos aanluiten, maar rechtstreeks in het stopcontact.

Mvg.
beste,


Die verlengkabel ,heb je die helemaal' open' liggen ? (niet opgerold bedoel ik dan he ) .
Het gaat nog steeds heel traag en ik heb alle stekkers uitgetrokken die in de kamer in het stopcontact zaten.
pff het is nog altijd hetzelfde probleem ... nog steeds MEGA traag.. het is om zot van te worden

Reputatie 6
Badge +3
Dag JoeY


Heb je ook beide plc adaptors gedurende 15 minuten uitgetrokken? Ontkoppel ook gedurende 15 minuten de stroomadaptor van de B-box2. Probeer ook eens een andere netwerkpoort, om de plc adaptor met je B-box 2 te verbinden. Of indien je een switch gebruikt, probeer daar een andere poort op. Of test eens om de plc adaptor rechtstreeks aan te sluiten op de netwerkpoort van de B-box 2 in plaats van op de switch.


Groeten

familievandesype
Probeer daarom eerst je IP verbinding met een vaste netwerkkabel tussen bbox en je pc te verbinden dan ben je teminste zeker dat alles ok is met je bbox.
ik heb al spijt dat ik die homeplug gekocht heb ... die werkt nog altijd niet op mijn kamer :(

Reageer