Beperkte verbindingsmogelijkheden

  • 31 December 2011
  • 35 reacties
  • 1699 Bekeken

  • Rising star
  • 17 reacties
Ik heb gisteren een kit 200 Mbps homeplug gekocht. Ik heb dit gisteren geïnstalleerd en alles werkte prima. Maar vandaag is de elektriciteit uitgevallen en nu werkt het helemaal niet meer. Ik heb gezocht op google en op andere forums maar heb helaas geen oplossing gevonden voor volgend probleem.


Als ik in de buurt van mijn modem zit werkt alles prima. Maar als ik op de plaats zit waar ik gisteren de homeplug heb gebruikt, dan heb ik 'Beperkte verbindingsmogelijkheden'. Ik heb mijn IP-adres enzo allemaal al eens ingegeven, de modem al eens uitgezet en terug opgestart, de homeplug eens gereset,...


Kan iemand mij aub helpen met dit probleem?


Alvast bedankt

35 reacties

Heb je de homplugs al gereset? zie hier op mijn blog waar je de linken vind i.v.m. reset en herinitialiseren.
ik heb dit geprobeerd maar het werkt niet. Ik denk eerder zelf dat het iets met de instellingen van mijn laptop te maken heeft?
Je zegt dat het goed werkt als je in de buurt van de modem zit dan werkt het goed, dan bedoel je waarschijnlijk je laptop met wireless (wifi) en als je verder zit van de modem dan gaat het waarschijnlijk minder goed. Dit wijst op ofwel slechte ontvangst of ook dat je wifi kanaal gestoord wordt door bvb buren.
Als je gestoord wordt door buren kan je mss eens proberen van een ander wifi kanaal te zetten in je bbox.

  • Verander BBOX2 van Wifi kanaal Surf naar http://192.168.1.1 ° Advanced Settings ° Wireless Onder SSID Broadcast zie je Channel: rechts hiervan zie je een vak met pijltje naar beneden, waarop je klikt en kanaal 7 bijvoorbeeld kiest ° Dan onderaan op "apply" drukken Dit vind je ook op de BGC site HIER• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer
Nu verandert mijn naam van mijn netwerk van de LAN verbinding naar 'onbekend netwerk' is dit normaal? ( nog steeds geen internet )
Hoe is je pc verbonden met de bbox2 (modem) met netwerkkabel of wireless wifi ?
het is verbonden met netwerkkabel ( homeplug )
Als je de laptop rechtstreeks verbindt met de modem werkt het wel als ik het goed begrijp.

Je zit op twee verschillende fazen waarschijnlik met je hoeplugs ben je zeker dat er geen zekeringen in je verdeelkas onderbroken zijn.

Want als je de homeplugs dicht bijeen zet op dezelfde fase werkt het ook waarschijnlijk.
Dan light het probleem bij de homeplug?


Als ik beneden mijn homeplug insteek, dan staat er op 'Homeplug' ( deze naam heb ik zelf aan deze verbinding gegeven ). Als ik mijn homeplug daarna boven insteek, dan verschijnt er 'onbekend netwerk' + ik krijg Beperkte verbindingsmogelijkheden.

Ik heb mijn homeplug al 2x gereset en boven werkt dit niet. Maar beneden wel dus er is niet mis met de homeplug?

Dat zou ik zo direct niet kunnen of durven zeggen want als je hem beneden gebruikt werkt die wel dus je zegt het eigenlijk zelf "werkt die wel".

Als je boven probeert heb je al in verschillende stopcontakten geprobeerd ?
Reputatie 6
Badge +3
Da joey

Brandt het huisje op de homeplug? Je mag niet vergeten dat je nog een 15 seconden op de synchronisatie toets moet drukken. Want als het huisje niet brandt is er geen verbinding tussen de homeplug die verbonden is met de b-box 2 en een andere adaptor.


Groeten

familievandesype
Beste familievandesype

Er zijn 3 lichtjes die op mijn homeplug kunnen branden. 1 lichtje brand (rood) - volgend lichtje brand niet en het laatste lichtje is groen.



Het bovenste lichtje was ook rood toen mijn homeplug wel werkte de eerste dag.
Als je beneden test gebruik je dan ook een stekkerdoos , het is niet ideaal om via een stkkerdoos te werken, best de homeplug direct in het stopcontact gebruiken. (al beweer ik nu niet dat dit de reden van je probleem is) maar je weet maar nooit hé!
Ik heb het net geprobeerd en het werkt nog altijd niet ... ik heb echt geen idee waar het probleem ligt.
Is het gemoduleerd signaal dat de homeplug op je netdraden zet dan mss niet sterk genoeg?

Probeer eens met de 2de homeplug over een lange verlengkabel te voeden en zo eens proberen.
welke van de 2 moet ik met een verlengkabel voeden? die aan de modem aangesloten is, of die dat boven staat?

Ik denk wel dat dit het probleem is.
Deze die boven staat.
Ik heb dit geprobeerd en het werkte even maar zodra ik de homeplug uit de verlengkabel trok en op de plaats stak waar ik het normaal ging plaatsen heb ik weer hetzelfde probleem.
Je zegt het wekte even bedoelk je daarmee dat het met het verlengsnoer maar even werkte. (je verlengsnoer hoe lang is die ?)
Het is precies of er een toestel ergens aangesloten is die het gemoduleerd signaal van je homeplug sterk verzwakt, kan je mss proberen om zoveel mogelijk toestellen uit de stopcontacten te verwijderen.

Het is precies een moeilijke bevalling !
Mijn verlengkabel is 10 meter lang. Ja het is een irritant probleem. Ik vind het raar dat het opeens niet meer werkt. Gewoon omdat de elektriciteit eens uitgevallen is? Normaal gezien kan het daar niet aan liggen he maar het is toch toevallig.

In ieder geval al bedankt voor alle hulp die ik tot zo ver gekregen heb.
Probeer mss toch eens om zoveel mogelijk apparaten uit te schaklene die gevoed worden via stopcontacten en als het dan werkt dan weer één voor één een toestel terug in het stopcontact steken en kijken of bij het terug insteken van een toestel het probleem zich weer voor doet dan weet wie de boosdoener is .
Is de elektriciteit uitgevallen wegens een kortsluiting in een bepaald toestel ?

PS: Gebruik je geaarde stopcontacten want dit is altijd beter voor de goeie werking van de homeplugs.
Nu staat er dat ik verbinding heb met het internet ( zelfs als ik mijn draadloos internet uitschakel )

Maar als ik op internet wil gaan. Doet dit niets. Er staat wel dat ik rechtstreeks verbonden ben met mijn modem maar het doet dus helaas niets.


( Foto van verbinding )

Als je je draadloos internet laat uitstaan zoals je nu bezig bent, geraak je dan op je webinterface van je modem http://192.168.1.1
Ik denk wel dat men internet werkt maar het is gewoon verschrikkelijk traag nu :s

Reageer