Skip to main content
Hallo iedereen

Wij hebben recent Belgacom TV en daarbij een b-box 2 gekregen.

Nu hebben alle wireles computers hier in huis soms een beperkte verbinding. Er staat dan dat er is verbonden met de

b-box 2 maar er is geen toegang tot internet (geel/oranje driehoekje staat voor het verbindingssterkte teken).

Er staat dan dat signaalsterkte uitstekend is maar toch geen internet toegang.

Als je dan de verbinding verbreekt en daarna weer maakt, heb je soms na enkele keren proberen wel weer toegang tot internet.

Nu heeft familie van mij ook dit zelfde probleem en we zouden graag dit probleem oplossen.

Alvast bedankt!

Beste beerts,

heeft u al geprobeerd vande modem te herstarten?

Indien dit reeds gebeurd is, best de bbox volledig resetten (achteraan reset ongeveer 15sec blijven duwen). Dan paar minuten wachten tot de modem volledig terug is opgestart.

Vergeet niet na de reset de modem terug te beveiligen. Dit doe je als volgt http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/12363

Mvg

Eva van Belgacom

Hey Eva

Sorry voor de late reactie.

Heb vandaag men modem gereset, maar dit heeft niet geholpen.

De status blijft staan op: 'netwerk adres verkrijgen'. En is er geen internettoegang.

Ook merk ik op dat het probleem meer en meer hier op het forum terug komt.

Bedankt voor je reactie.

Nog even misschien iets toevoegen.

Als ik in cmd naar men netwerkgegevens ga kijken (ipconfig /all) merk ik op dat ik mijn ip adressen niet dynamisch verkrijg.

DHCP server is wel ingeschakeld maar toch staat er dat het ipv4 adres bij voorkeur is ingesteld. Hoewel deze niet zo staan ingesteld. Ook in de configuratie van de router staat DHCP ingesteld.

Nu heb ik gemerkt dat als ik met mijn laptop verbinding maak, krijg ik bijvoorbeeld het private ip adress 192.168.1.2. Als ik daarna vaste computer opstart, merk ik dat die ook 192.168.1.2 toegewezen krijgt.

Wanneer ik dan met laptop uit slaapstand terug keer, krijg ik het bovenstaand probleem.

Dan zijn er twee mogelijkheden lijkt me:

- zet DHCP uit in de router en stel beide computers in op een ander vast ip-adres

- zet DHCP aan in de router en laat uw computers automatisch een ip-adres krijgen

Kijk hier misschien ook eens:

http://www.clickx.be/brieven/127899/zwak-draadloos-signaal/?utm_source=clickx&utm_medium=newsletter&utm_term=20110523&utm_content=0_art_list&utm_campaign=weekly

Beste beerts,

Welke versie van windows staat er op die pc's? Heeft u al geprobeerd om zonder beveiliging verbinding te maken?

Een WPA beveiliging proberen of WEP beveiliging.

Wat u ook kan doen is de lijst met voorkeursnetwerken leeghalen en dan pas een verbinding maken met de B-box.

Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.

Reageer