Geachte,
na 2 jaar op een snelheid van 4,6 Mbps te hebben gezeten, en betaald te hebben voor een snelheid van 25 Mbps (internet favorite), belde ik dan toch maar eens naar jullie technische dienst. Het lange wachten werd beloond, mijn welgemeende felicitaties over de hulpvaardigheid van jullie medewerker. Hij wist me, na het uitsluiten van andere mogelijke oorzaken, te vertellen dat er ons een veel hogere snelheid is beloofd dan we ooit hebben gekregen. De afstand van de centrale naar het aansluitpunt is namelijk veel te groot, dus moeten we een vdsl-kabel laten bijleggen, waar we nu een adsl lijn hebben. Dit zou 30 euro kosten, een redelijke prijs lijkt me. Ik besef dat jullie aan de huidige situatie niets verkeerd hebben gedaan en dat ik voor sneller internet inderdaad een extra kabel zal moeten bekostigen. Wat me echter wel tegen de borst stoot, is dat we al die tijd hebben betaald voor een beloofde snelheid die we nooit konden bereiken, hetgeen door jullie verkopers geweten moest zijn. Indien we deze 2 jaar een internetabonnement "comfort" hadden betaald, hadden we dezelfde snelheid en dienstverlening gehad voor maar even 240 euro minder. Hieromtrent vraag ik een compensatie in natura of korting op de volgende facturen, teneinde jullie klantentevredenheid op het huidige peil te houden en als teken van het inzien van jullie fouten.
In alle vertrouwen dat jullie deze brief ter harte zullen nemen,groet ik
Bart (fa723910, op naam van Renaat)
Bladzijde 1 / 1
volgens mij hebben ze u bij uw pietje.
Het is onmogelijk dat zij voor 30euro een "vdsl kabel" gaan leggen.
Het is onmogelijk dat zij voor 30euro een "vdsl kabel" gaan leggen.
wellicht moet vdsl2 gewoon geaktiveerd worden, en de ROP zal er wel al staan ... normaal zou deze activatie dan zelfs gratis moeten zijn (tot 6/11)
ik weet niet wat de specifiaties van comfort waren 2 jaar geleden, maar die zijn wellicht fel gewijzigd wat snelheid & volume betreft
mvg
ik weet niet wat de specifiaties van comfort waren 2 jaar geleden, maar die zijn wellicht fel gewijzigd wat snelheid & volume betreft
mvg
VDSL kabel verhaal is onzin...
Kijk eens na of VDSL2 reeds voor jou beschikbaar is? Indien ja... kan je GRATIS omschakelen (tot 06/11)
Kijk eens na of VDSL2 reeds voor jou beschikbaar is? Indien ja... kan je GRATIS omschakelen (tot 06/11)
Je hebt hetzelfde probleem als mij.
internet favourite
theoretische snelheid: 25 down, 3.5 up
in realiteit: 5 down, 0.5 up
vdsl is niet beschikbaar in mijn regio (EKE)
ook ik verwacht een compensatie
onder de vorm van uitbreiding van het vdsl netwerk of korting op volgende facturen, want ik ben ongeloofelijk miscontent, we betalen maar liefst 5 maal te veel!
ik probeer mijn vader ervan te overtuigen om voor de toch wel hoge prijs per maand een deftig abonnement te nemen, bij de concurrentie welteverstaan.
internet favourite
theoretische snelheid: 25 down, 3.5 up
in realiteit: 5 down, 0.5 up
vdsl is niet beschikbaar in mijn regio (EKE)
ook ik verwacht een compensatie
onder de vorm van uitbreiding van het vdsl netwerk of korting op volgende facturen, want ik ben ongeloofelijk miscontent, we betalen maar liefst 5 maal te veel!
ik probeer mijn vader ervan te overtuigen om voor de toch wel hoge prijs per maand een deftig abonnement te nemen, bij de concurrentie welteverstaan.
Hoi lotgenoten,
ook ik heb hetzelfde meegemaakt. Hier kort mijn verhaal.
In 2007 Go-abonnement genomen. In 2008 kontacteert Belgacom me om I-talk te promoten. Ik doe het en krijg een nieuwe modem (B-Box). Mijn internet gaat traag. In 2010 omschakeling van Go naar Favorite. Ik hoopte door het Favorite-abonnement te nemen, dat het internet sneller zou gaan. Neen. Ik kontacteer Belgacom en een technieker komt aan huis en vervangt de stekkerdoos. Toch blijft het surfen traag gaan. Alleen, de onderbrekingen zijn veel minder. Half 2011 valt het internet opnieuw vaak uit en telefoneren lukt ook niet. Technieker komt en weet uiteindelijk te zeggen dat de storing in de centrale zit. Ook al benadrukken we dat het internet zeer traag gaat, daar wordt niks aan gedaan. Ondertussen heb ik de speedtest ontdekt en meet ik 3,98 download en 0,43 upload. Uiteindelijk trek ik mijn stoute schoenen aan, ga ik een discusie aan op dit forum (http://nl.community.belgacom.be/posts/2d85961c33 ; http://nl.community.belgacom.be/posts/4e5465e388 en andere). Omdat Eva me hier in de steek laat, bel ik naar de klantendienst. Daar krijg ik de bevestiging dat ik een simpel adsl-lijntje heb. En aangezien ik zelf vraag achter VDSL, zal ik ook moeten betalen. Zij die zelf door Belgacom gecontacteerd worden, moeten dat niet.
Ik mail ook naar de klantendienst om uitleg: Al die maanden zoveel betaald terwijl de snelheden lager zijn dan een Comfort-abonnement. Tevens hebben we hen 2 keer expliciet gecontacteerd met de klacht "traag internet". Ook zij hebben me nooit over de mogelijkheid van VDSL verteld. Ook de techniekers niet. En uit navraag blijkt dat er heel wat mensen zijn die een comfort/favorite abonnement hebben met een simpel adsl-lijntje. En de slagzin voor het Comfortabonnement is trouwens: "Het comfort van een ultra-snel internet". Ik vraag in mijn mail ook de 10 euro voor al die maanden terug (verschil tussen Favorite en Comfort).
Na 2 maanden krijg ik antwoord:
Kwaliteit en klantentevredenheid vormen voor Belgacom essentiële criteria voor haar dienstverlening. Daarom danken
wij u voor het meedelen van uw ongenoegen over de kwaliteit van uw internet aansluiting.
Een grondige analyse door onze technische dienst toont aan dat deze situatie waarschijnlijk te maken heeft met een
gebrekkige synchronisatie van uw modem met het Belgacom-netwerk.
Er bestaan echter verschillende elementen die aan de oorsprong van deze situatie kunnen liggen:
1. Uw binnenbekabeling.
Vergeet niet dat een internet-filter de eerste positie moet innemen op elk, al dan niet gebruikt,
telefoonstopcontact.
Indien u meerdere toestellen op één stopcontact gebruikt, zorg voor de correcte volgorde van het
aansluiten (filter, fax (optioneel), antwoordapparaat (optioneel), telefoontoestel).
Gebruik enkel verlengsnoeren die werden goedgekeurd door Belgacom en die overeenstemmen met uw
behoeften (koop bijvoorbeeld geen snoer van 25 m voor een afstand van 5 m).
Beschikt u over meer dan 3 telefoonstopcontacten, dan raden we u aan om een beroep te doen op een
technicus van Belgacom.
Verkrijg het beste van uw internet-oplossing met het aansluiten van uw modem, indien mogelijk, op het 1ste
telefoonstopcontact van uw woning.
2. De pilot (driver) van uw modem moet juist geïnstalleerd en up-to-date zijn.
Om de laatste pilotversie van uw modem te downloaden, surf naar http://www.belgacom.be/support. Klik op
Privé en dan op de link Modems & modemdrivers in het tabblad Internet om uw informatie te raadplegen.
3. Programma’s voor het uitwisselen van bestanden die op uw computer actief zouden kunnen zijn, hebben ook
een invloed op de breedband van uw internet-verbinding.
Tenslotte herinneren wij u er aan dat de Mbps-snelheid die door de internet-dienst wordt aangeboden, een
maximale waarde vormt.
Belgacom NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951, RPR Brussel, BE50 0001 7100 3118 BPOTBEB1Pagina 2
Op basis van deze elementen zult u begrijpen dat wij geen commerciële tegemoetkoming in overweging kunnen
nemen.
Wij danken u voor uw vertrouwen in onze diensten.
Met vriendelijke groeten,
Uw klantendienst
Sta me toe: Punt 1 en 2 zijn toch wel uitgesloten wanneer die techniekers zich zo hebben uitgesloofd. En punt 3 is ook niet van toepassing: mijn lijn was gewoon te laag ingesteld. mijns inziens is dit een standaard antwoord dat in mijn situatie gewoon naast de kwestie is.
Net als bij jullie lijkt me dit meer op afzetterij. En meer en meer heb ik de indruk dat dit voor hen zo hoort. En daar nemen ze vrede mee. Communiceren met hen is zeer moeilijk (http://nl.community.belgacom.be/posts/e5da36565a)
Misschien een goeie slogan: BelgaKOM en BelgaGAAT
ook ik heb hetzelfde meegemaakt. Hier kort mijn verhaal.
In 2007 Go-abonnement genomen. In 2008 kontacteert Belgacom me om I-talk te promoten. Ik doe het en krijg een nieuwe modem (B-Box). Mijn internet gaat traag. In 2010 omschakeling van Go naar Favorite. Ik hoopte door het Favorite-abonnement te nemen, dat het internet sneller zou gaan. Neen. Ik kontacteer Belgacom en een technieker komt aan huis en vervangt de stekkerdoos. Toch blijft het surfen traag gaan. Alleen, de onderbrekingen zijn veel minder. Half 2011 valt het internet opnieuw vaak uit en telefoneren lukt ook niet. Technieker komt en weet uiteindelijk te zeggen dat de storing in de centrale zit. Ook al benadrukken we dat het internet zeer traag gaat, daar wordt niks aan gedaan. Ondertussen heb ik de speedtest ontdekt en meet ik 3,98 download en 0,43 upload. Uiteindelijk trek ik mijn stoute schoenen aan, ga ik een discusie aan op dit forum (http://nl.community.belgacom.be/posts/2d85961c33 ; http://nl.community.belgacom.be/posts/4e5465e388 en andere). Omdat Eva me hier in de steek laat, bel ik naar de klantendienst. Daar krijg ik de bevestiging dat ik een simpel adsl-lijntje heb. En aangezien ik zelf vraag achter VDSL, zal ik ook moeten betalen. Zij die zelf door Belgacom gecontacteerd worden, moeten dat niet.
Ik mail ook naar de klantendienst om uitleg: Al die maanden zoveel betaald terwijl de snelheden lager zijn dan een Comfort-abonnement. Tevens hebben we hen 2 keer expliciet gecontacteerd met de klacht "traag internet". Ook zij hebben me nooit over de mogelijkheid van VDSL verteld. Ook de techniekers niet. En uit navraag blijkt dat er heel wat mensen zijn die een comfort/favorite abonnement hebben met een simpel adsl-lijntje. En de slagzin voor het Comfortabonnement is trouwens: "Het comfort van een ultra-snel internet". Ik vraag in mijn mail ook de 10 euro voor al die maanden terug (verschil tussen Favorite en Comfort).
Na 2 maanden krijg ik antwoord:
Kwaliteit en klantentevredenheid vormen voor Belgacom essentiële criteria voor haar dienstverlening. Daarom danken
wij u voor het meedelen van uw ongenoegen over de kwaliteit van uw internet aansluiting.
Een grondige analyse door onze technische dienst toont aan dat deze situatie waarschijnlijk te maken heeft met een
gebrekkige synchronisatie van uw modem met het Belgacom-netwerk.
Er bestaan echter verschillende elementen die aan de oorsprong van deze situatie kunnen liggen:
1. Uw binnenbekabeling.
Vergeet niet dat een internet-filter de eerste positie moet innemen op elk, al dan niet gebruikt,
telefoonstopcontact.
Indien u meerdere toestellen op één stopcontact gebruikt, zorg voor de correcte volgorde van het
aansluiten (filter, fax (optioneel), antwoordapparaat (optioneel), telefoontoestel).
Gebruik enkel verlengsnoeren die werden goedgekeurd door Belgacom en die overeenstemmen met uw
behoeften (koop bijvoorbeeld geen snoer van 25 m voor een afstand van 5 m).
Beschikt u over meer dan 3 telefoonstopcontacten, dan raden we u aan om een beroep te doen op een
technicus van Belgacom.
Verkrijg het beste van uw internet-oplossing met het aansluiten van uw modem, indien mogelijk, op het 1ste
telefoonstopcontact van uw woning.
2. De pilot (driver) van uw modem moet juist geïnstalleerd en up-to-date zijn.
Om de laatste pilotversie van uw modem te downloaden, surf naar http://www.belgacom.be/support. Klik op
Privé en dan op de link Modems & modemdrivers in het tabblad Internet om uw informatie te raadplegen.
3. Programma’s voor het uitwisselen van bestanden die op uw computer actief zouden kunnen zijn, hebben ook
een invloed op de breedband van uw internet-verbinding.
Tenslotte herinneren wij u er aan dat de Mbps-snelheid die door de internet-dienst wordt aangeboden, een
maximale waarde vormt.
Belgacom NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951, RPR Brussel, BE50 0001 7100 3118 BPOTBEB1Pagina 2
Op basis van deze elementen zult u begrijpen dat wij geen commerciële tegemoetkoming in overweging kunnen
nemen.
Wij danken u voor uw vertrouwen in onze diensten.
Met vriendelijke groeten,
Uw klantendienst
Sta me toe: Punt 1 en 2 zijn toch wel uitgesloten wanneer die techniekers zich zo hebben uitgesloofd. En punt 3 is ook niet van toepassing: mijn lijn was gewoon te laag ingesteld. mijns inziens is dit een standaard antwoord dat in mijn situatie gewoon naast de kwestie is.
Net als bij jullie lijkt me dit meer op afzetterij. En meer en meer heb ik de indruk dat dit voor hen zo hoort. En daar nemen ze vrede mee. Communiceren met hen is zeer moeilijk (http://nl.community.belgacom.be/posts/e5da36565a)
Misschien een goeie slogan: BelgaKOM en BelgaGAAT
Jammergenoeg bij mij van hetzelfde ... identiek dezelfde brief gehad.
Voor 43.46€ kun je op z'n minst een eerlijk product verwachten. Blijkbaar niet dus.
Heeft iemand een positief resultaat geboekt bij Belgacom?
Zijn er met een lopende klacht bij de ombudsman?
Ik overweeg om dit te doen aangezien de klantendienst absoluut geen medewerking verleent.
Minimaal verwacht ik een kosteloze omzetting naar een aangepast abonnement zonder contractverlenging.
Als ze mij als klant op lange termijn willen behouden zullen ze over de brug moeten komen met een eerlijke compenasatie voor hun 'vergissing'
Voor 43.46€ kun je op z'n minst een eerlijk product verwachten. Blijkbaar niet dus.
Heeft iemand een positief resultaat geboekt bij Belgacom?
Zijn er met een lopende klacht bij de ombudsman?
Ik overweeg om dit te doen aangezien de klantendienst absoluut geen medewerking verleent.
Minimaal verwacht ik een kosteloze omzetting naar een aangepast abonnement zonder contractverlenging.
Als ze mij als klant op lange termijn willen behouden zullen ze over de brug moeten komen met een eerlijke compenasatie voor hun 'vergissing'
denk niet klachten mbt het niet halen van snelheid veel kans maken op slagen gezien belgacom overal bijzet dat deze niet gerandeert zijn en afhankelijk van allerlei factoren, zijnde:
Maximale snelheden: de aangekondigde snelheden hangen onder meer af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de informatica-installatie en de binnenbekabeling.Om de maximale down- en uploadsnelheden te bereiken moet de klant beschikken over een VDSL-aansluiting
mvg
Maximale snelheden: de aangekondigde snelheden hangen onder meer af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de informatica-installatie en de binnenbekabeling.Om de maximale down- en uploadsnelheden te bereiken moet de klant beschikken over een VDSL-aansluiting
mvg
Goed nieuws,
ik belde ongeveer een maand geleden naar de klantendienst, ze vertelden me ineens dat ze een GRATIS b-box 2 zouden opsturen en enkele dagen later op vdsl2 omschakelen. Op de vraag waarom er mij de andere keer werd voorgesteld om even 30€ te betalen, zei hij dat dat zeer vreemd was en dat normaal gezien altijd gratis is. Heb dus gratis nieuwe modem gehad en omgeschakeld naar vdsl. De nieuwe interneltsnelheid is dus wel degelijk 25 Mbps download , 4 Mbps upload. Ideaal. Geen kosten de maand erachter ook niet. Gewoon bellen, je niet te makkelijk laten afschepen en volharden in de boosheid dat alle grote (overheids)bedrijven eigenlijk grote afzetters zijn.
Mvg
ik belde ongeveer een maand geleden naar de klantendienst, ze vertelden me ineens dat ze een GRATIS b-box 2 zouden opsturen en enkele dagen later op vdsl2 omschakelen. Op de vraag waarom er mij de andere keer werd voorgesteld om even 30€ te betalen, zei hij dat dat zeer vreemd was en dat normaal gezien altijd gratis is. Heb dus gratis nieuwe modem gehad en omgeschakeld naar vdsl. De nieuwe interneltsnelheid is dus wel degelijk 25 Mbps download , 4 Mbps upload. Ideaal. Geen kosten de maand erachter ook niet. Gewoon bellen, je niet te makkelijk laten afschepen en volharden in de boosheid dat alle grote (overheids)bedrijven eigenlijk grote afzetters zijn.
Mvg
beste bartvdl
da's goed nieuws!
maar de technologie moet natuurlijk beschikbaar zijn om te kunnen overschakelen, en dat is helaas nog niet overal het geval.
in elk geval is de migratie naar vdsl2 normaal nog zeker gratis tot 31/01/12, en da's idd inclusief bbox2
mvg
da's goed nieuws!
maar de technologie moet natuurlijk beschikbaar zijn om te kunnen overschakelen, en dat is helaas nog niet overal het geval.
in elk geval is de migratie naar vdsl2 normaal nog zeker gratis tot 31/01/12, en da's idd inclusief bbox2
mvg
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.