Beloofde (downloadsnelheid) snelheid wordt niet gehaald.

  • 18 April 2012
  • 7 reacties
  • 651 Bekeken

http://www.speedtest.net/result/1902161142.png 100x100

7 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Is dit getest via WiFi?
Ja hij heeft dit getest via wifi neem dit maar van mij aan, als hij zijn pc via utp kabel met zijn modem zal verbinden zal hii ongeveer 28,5 / 3,5 Mbps halen.

groetjes,

Elsa
hoe weet jij dat het via wifi getest is, Elsa.

zoals al héél dikwijls vermeld werd zijn de speedtesten alléén betrouwbaar als de PC rechtsreeks (niet via WLAN, niet via 2de router) op je bBox2 staat.

met een 30/6 profiel zou jij wel tegen die snelheid moeten aanzitten, mogelijks moet je wel eerst je modem eens resetten

mvg
Omdat de meeste wifi kaarten op 54 Mbps in de praktijk maar ongeveer 21Mbps halen en zelf kan het minder zijn bij lage wifi ontvangst. (info van ricy gekregen)

groetjes,

Elsa

En nog vergeten er bij te zetten ik heb dit zelf getest en klopt dan nog ook, via wifi met goede ontvangst haal ik 20,7 Mps en via utp 28,5 Mbps met mijn 30/6 profiel.


groetjes,

Elsa
Beste NGUYEN,


zoals anderen hier reeds aangeven, kan je best de snelheid eens testen vanop een computer die via netwerkkabel aangesloten is op de modem. Je moet ook zorgen dat dit de enige computer is die aangesloten is op de modem en dat er geen internetactiviteit is op het moment dat u de test doet.

Zorg er ook voor dat je decoder(s) (indien je deze hebt) uitstaan en dat er geen opname op harde schijf bezig is.



Mvg

Eva van Belgacom
30 Mbps is de MAX snelheid als je met 1 toestel online bent, je tv(decoder) uitzet en een profiel van 30/6 of hoger hebt, wat niet vanzelfsprekend is ....

Vriendelijke groeten,


Artie

Reageer