Beste,
het is momenteel zaterdag 22.01u. Ik sta ondertussen al sinds iets over 20.00u in wacht, blijkbaar hebben ze bij Belgacom een lang weekend genomen... Volgens het bandje zijn alle medewerkers in gesprek en wordt mijn oproep zo spoedig mogelijk beantwoord.
Ik heb 3 decoders en een software decoder 'TV op PC'. De decoder in de slaapkamer wordt zelden gebruikt en was vorige week denk ik al minstens een week uitgetrokken. Dit toestel wil niet meer laden, vorige week kreeg ik bericht dat het maximum aantal decoders bereikt was. Ik heb nochtans een lijn op 30Mbit (3HD/1SD), met de snelheid is er overigens niets mis. Vandaag krijg ik "error-300, systeem tijdelijk onbeschikbaar". De decoder in mijn bureau werkte tot ongeveer 20.00 vanavond. Omdat de zenders tijdens het zappen al enkele dagen happerden liet ik de decoder herladen, sindsdien krijg ik een zwart scherm (zonder error nummer) met de vermelding "systeem tijdelijk onbeschikbaar". Op de tv in de living heb ik ook happeringen tijdens het zappen (maar niet uitgetrokken), daarap kreeg ik daarstraks "error-45504". Op de achtergrond speelt het programma wel verder en als je op de knop 'sluiten' klikt heb je weer een tijdje normaal beeld. De software decoder wil ook niet laden, hier krijg ik foutmelding "Home Media Manager, Fout 0x88000005: SubscriberInfo.xml-bestand kon niet gevonden worden".
Bladzijde 1 / 1
je hebt 3 decoders en dan nog een software decoder... bij mijn weten zijn er momenteel maar max 3 toegelaten, dus wellicht is dit wel de oorzaak van uw probleem vermoed ik
bij mensen met tv on pc kan een factory reset van de modem wel eens helpen, zie onderstaande procedure:
♦ Ofwel een Hardwarematige Reset
knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken.
♦ Ofwel een softwarematige Reset
Open de BBOX Menu via de de browser door te surfen naar http://192.168.1.1
⇒ Menu: Advanced Settings
⇒ ⇒ Menu: Maintenance
⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "
draadloze instellingen gaan verloren na factory reset, dus deze moet terug ingesteld worden
mvg
bij mensen met tv on pc kan een factory reset van de modem wel eens helpen, zie onderstaande procedure:
♦ Ofwel een Hardwarematige Reset
knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 20-tal seconden indrukken.
♦ Ofwel een softwarematige Reset
Open de BBOX Menu via de de browser door te surfen naar http://192.168.1.1
⇒ Menu: Advanced Settings
⇒ ⇒ Menu: Maintenance
⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "
draadloze instellingen gaan verloren na factory reset, dus deze moet terug ingesteld worden
mvg
Xenne, hij bedoelt de software TVonPC waar de modem als decoder werkt denk ik. Die werkt met een Home Media Manager en een Home Media Center. Dat werkt bij mij ook nog altijd.
Sinjoor, goed te horen dat er toch nog iets werkt
grtjs
grtjs
goeiemorgen sinjoor
naar ik me meen te herinneren telt tv on pc mee als een decoder. en 3+1=4
dus ik begrijp niet goed dat die vierde decoder in gebruik is kunnen genomen worden.... wellicht zal er nu gebeld moeten worden met technische dienst om bv tv on pc te laten deactiveren?
mvg
naar ik me meen te herinneren telt tv on pc mee als een decoder. en 3+1=4
dus ik begrijp niet goed dat die vierde decoder in gebruik is kunnen genomen worden.... wellicht zal er nu gebeld moeten worden met technische dienst om bv tv on pc te laten deactiveren?
mvg
Bedankt voor de reacties. Het probleem bleek inderdaad de bbox2, TV1 en TV2 deden hun ding niet meer. Een factory reset heeft de boel weer aan de praat gekregen. Twee decoders + software decoder is inderdaad geen probleem, voor de derde decoder had ik een speciaal lijnnummer maar dat werd blijkbaar recent gedeactiveerd...
Enfin, alles werkt dus terug. De reden van mijn post was ook niet zozeer het feit dat de tv niet speelde maar wel dat er een bandje zegt te wachten aan de telefoon terwijl je kan vermoeden dat er aan de andere kant niemand zit...
Enfin, alles werkt dus terug. De reden van mijn post was ook niet zozeer het feit dat de tv niet speelde maar wel dat er een bandje zegt te wachten aan de telefoon terwijl je kan vermoeden dat er aan de andere kant niemand zit...
Sinjoor, goed te horen dat er toch nog iets werkt
grtjs
Jaja beste Ricy, ik mag (in het algemeen) niet klagen.... al gebruik ik die TVonPC nog amper hoor. Je kan ook zien dat ze het niet meer zo goed opvolgen, de TV-gids laadt regelmatig niet meer in. Maar zolang TV Overal voor PC nog geen opnamefunctie heeft en niet meer zenders aanbiedt, blijft het erg beperkt in gebruik. Bij TVonPC was (is) dat allemaal mogelijk: alle zenders, ook die van de boeketten, + opnemen, + connectie tussen PC en TV via de decoder. Zoals TV Overal voor PC momenteel is, zou ik er niet voor betalen, voor TVonPC in een verbeterde versie misschien wel, al vreet dat dan weer behoorlijk wat HDD-ruimte als je begint op te nemen..
P.S.: Loopt TVonPC niet over een aparte VLAN ? dat gebruikt bovendien heel weinig stream IMHO (3Mbps denk ik). Maar met 3 decoders + TVonPC heb ik natuurlijk geen ervaring. Met één decoder verbruik ik max. 2 x 6.5Mbps...van 30Mbps blijft dan nog méér over dan mijn internet Comfort (15Mbps) toelaat.
grtjs
Jaja beste Ricy, ik mag (in het algemeen) niet klagen.... al gebruik ik die TVonPC nog amper hoor. Je kan ook zien dat ze het niet meer zo goed opvolgen, de TV-gids laadt regelmatig niet meer in. Maar zolang TV Overal voor PC nog geen opnamefunctie heeft en niet meer zenders aanbiedt, blijft het erg beperkt in gebruik. Bij TVonPC was (is) dat allemaal mogelijk: alle zenders, ook die van de boeketten, + opnemen, + connectie tussen PC en TV via de decoder. Zoals TV Overal voor PC momenteel is, zou ik er niet voor betalen, voor TVonPC in een verbeterde versie misschien wel, al vreet dat dan weer behoorlijk wat HDD-ruimte als je begint op te nemen..
P.S.: Loopt TVonPC niet over een aparte VLAN ? dat gebruikt bovendien heel weinig stream IMHO (3Mbps denk ik). Maar met 3 decoders + TVonPC heb ik natuurlijk geen ervaring. Met één decoder verbruik ik max. 2 x 6.5Mbps...van 30Mbps blijft dan nog méér over dan mijn internet Comfort (15Mbps) toelaat.
tv on pc & tv overal... het mag op elkaar lijken, maar je kan de 2 niet vergelijken mijn inziens, totaal ander concept
tv on pc = softwarematige decoder .... maar dit gaf blijkbaar te veel problemen, project (tijdelijk?) stop gezet
tv overal = tv overal beschikbaar maken ....
ik vind het concept van tv overal beter... voor mensen die zaten te wachten om thuis op 2e locatie via pc naar tv te kijken, met alle voordelen van een decoder, zullen fan geweest zijn van tv on pc
mvg
tv on pc = softwarematige decoder .... maar dit gaf blijkbaar te veel problemen, project (tijdelijk?) stop gezet
tv overal = tv overal beschikbaar maken ....
ik vind het concept van tv overal beter... voor mensen die zaten te wachten om thuis op 2e locatie via pc naar tv te kijken, met alle voordelen van een decoder, zullen fan geweest zijn van tv on pc
mvg
Ik weet niet of tvonpc over een apparte vlan loopt niet noodzakelijk denk ik ? ik heb het nooit gebruikt.
Kan je dat niet ergens terugvinden in de webinterface van je modem ?
Ligt het nu al ergens vast dat ze tvonpc gaan definitief stoppen?
Kan je dat niet ergens terugvinden in de webinterface van je modem ?
Ligt het nu al ergens vast dat ze tvonpc gaan definitief stoppen?
tv on pc gaat via VLAN 30, dat is de VLAN die ook gebruikt wordt voor belgacom tv (maar die komt maar te voorschijn in de webinterface na installatie tv on pc), al het volume via die VLAN wordt niet aangerekend
mvg
mvg
Ok, bedankt xenne, weet je ook of het vast ligt dat tvonpc zal stop gezet worden ?
nog een prettige zondag verder,
mvg,
nog een prettige zondag verder,
mvg,
beste ricy
ik weet even veel als jou denk ik, ttz wat ons Eva hier destijds gepost heeft .... ttz
Voorlopig stoppen we met de support op TV on PC, er zijn nog teveel bugs/fouten en we starten binnenkort met een nieuwe tool om TV op PC te kijken. Meer info over deze nieuwe tool zal binnenkort bekend gemaakt worden.
Het is vanaf nu ook niet meer mogelijk om TV on PC te downloaden van de website. Het is nog even wachten op de nieuwe tool.
MVG,
Eva van Belgacom
tv on pc kan ook wel zijn nut hebben, bv voor mensen die geen tv in huis willen halen, maar toch volwaardig belgacom tv willen hebben, of mensen van hun pc een volwaardig kunnen genieten van belgacom tv
maar voor mij is tv overal interessanter, als ik thuis ben zet ik gewoon de tv op... maar ik ben vaak niet thuis en dan is het handig dat ik de tv overal kan gebruiken
dit gezegd zijnde, nog een goeie zondag (zonder zon welliswaar)
mvg
ik weet even veel als jou denk ik, ttz wat ons Eva hier destijds gepost heeft .... ttz
Voorlopig stoppen we met de support op TV on PC, er zijn nog teveel bugs/fouten en we starten binnenkort met een nieuwe tool om TV op PC te kijken. Meer info over deze nieuwe tool zal binnenkort bekend gemaakt worden.
Het is vanaf nu ook niet meer mogelijk om TV on PC te downloaden van de website. Het is nog even wachten op de nieuwe tool.
MVG,
Eva van Belgacom
tv on pc kan ook wel zijn nut hebben, bv voor mensen die geen tv in huis willen halen, maar toch volwaardig belgacom tv willen hebben, of mensen van hun pc een volwaardig kunnen genieten van belgacom tv
maar voor mij is tv overal interessanter, als ik thuis ben zet ik gewoon de tv op... maar ik ben vaak niet thuis en dan is het handig dat ik de tv overal kan gebruiken
dit gezegd zijnde, nog een goeie zondag (zonder zon welliswaar)
mvg
beste ricy
ik weet even veel als jou denk ik, ttz wat ons Eva hier gepost heeft, ttz dat ze voorlopig zouden stoppen met tv on pc, en bezig waren met een andere tool, die tool is wellicht tv overal...
of het tv on pc project daarmee volledig stop gezet is weet ik echter niet....
voor mij zijn het toch twee zaken die appart zouden kunnen bestaan. tv overal voor mensen die vaak op verschillende locaties tv willen kijken, zoals ondergetekende. tv on pc voor hen die geen tv hebben of thuis op een tweede locatie op pc willen genieten van volwaardige belgacom tv.... maar tv on pc zat vol bugs en het zou wel eens een stille dood kunnen gestorven zijn. tv overal zal echter nooit een volwaardige vervanger kunnen zijn van de decoder (volume telt mee, geen opname mogelijkheid, beperkt aantal zenders, .... )
ook nog een goeie zondag (zonder zon welliswaar)
mvg
ik weet even veel als jou denk ik, ttz wat ons Eva hier gepost heeft, ttz dat ze voorlopig zouden stoppen met tv on pc, en bezig waren met een andere tool, die tool is wellicht tv overal...
of het tv on pc project daarmee volledig stop gezet is weet ik echter niet....
voor mij zijn het toch twee zaken die appart zouden kunnen bestaan. tv overal voor mensen die vaak op verschillende locaties tv willen kijken, zoals ondergetekende. tv on pc voor hen die geen tv hebben of thuis op een tweede locatie op pc willen genieten van volwaardige belgacom tv.... maar tv on pc zat vol bugs en het zou wel eens een stille dood kunnen gestorven zijn. tv overal zal echter nooit een volwaardige vervanger kunnen zijn van de decoder (volume telt mee, geen opname mogelijkheid, beperkt aantal zenders, .... )
ook nog een goeie zondag (zonder zon welliswaar)
mvg
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.