Belgacom verhoogt Tarieven vanaf 1/1/2012

  • 25 December 2011
  • 7 reacties
  • 970 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Telecombedrijf Belgacom verhoogt een aantal vaste en mobiele telefoontarieven én het tarief voor vast internet met 3,41 procent. "De aanpassing stemt overeen met de stijging van de index der consumptieprijzen tussen oktober 2010 en september 2011", luidt het. Vanaf 19 januari worden ook sommige voorafbetaalde mobiele tariefplannen opgetrokken met 3,41 procent. Belgacom wijst erop dat veel tarieven niet zullen worden geïndexeerd. Het tariefplan Happy Time XL bijvoorbeeld, waardoor de klant tijdens de daluren en in het weekend gratis kan bellen naar vaste en mobiele nummers in België. Ook de prijs van Belgacom TV blijft ongewijzigd. Voor sms'en of bellen in het buitenland wijzigt er evenmin iets. In de tariefplannen voor professionele klanten worden de gesprekken van vast naar mobiel goedkoper vanaf begin volgend jaar.
bron :http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1368215/2011/12/25/Wat-wordt-duurder-in-2012.dhtml

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
De BTW op Televisieproducten stijgt nochtans van 12 naar 21%. Die 12% was bedoeld om digitale TV bij de start te stimuleren. Wat doen ze met Mobile abonnementen van bv. 15€ (Mobile Comfort 15 of Generation MTV 15)? minder belminuten geven ? zal me benieuwen.
"de prijs van Belgacom tv blijft ongewijzigd" is dus pure bullshit, want wordt inderdaad van 12% naar 21% verhoogd.

Dus alles wordt duurder bij Belgacom.
de btw verhoging van 12% naar 21% voor digitale tv zal van invloed zijn voor telenet

bij belgacom zou dat normaal geen gevolgen mogen hebben, want die hebben de btw daling destijds in eigen zak gestoken. dus het is afwachten wat ze gaan doen, als belgacom zijn prijs houdt wordt het prijsverschil alleen maar groter met de concurrent uit mechelen

mvg
Badge
Bij de concurentie worden de prijzen ook aangepast.

We kunnen er allemaal niets aan veranderen,of we moeten stoppen met digitaal te kijken en ik weet niet nog wat allemaal.

Alles wordt nu eenmaal duurder. spijtig maar helaas.


Mvg,
Reputatie 7
Badge +1
De BTW op de korting wordt dan ook 21%.....Knipogen:P
Reputatie 7
Badge +3
Belgacom zal de BTW verhoging voor digitale TV niet door rekenen aan de klanten die Belgacom TV in een pack hebben.

Dit is nu officieël en word binnenkort ook vermeld op de desbetreffende website's van Belgacom.

Een medewerker van Belgacom die in de toren werkt en die ik ken heeft dit me formeel bevestigd deze avond.


mvg,

Patrick
Zou Belgacom in plaats van de tarieven te verhogen niet beter wat infrastructuurwerken uitvoeren?

Reden : "Belgacom boost het internet voor IEDEREEN" is nu toch al veel meer dan één jaar geleden, maar surfen doen we nog steeds op 4 Mbps ipv 15 Mbps of meer (functie van het abonnement) omdat (en dit zijn de woorden van hun eigen technische dienst) "de infrastructuur in uw regio geen ADSL2 of VDSL ondersteunt mijnheer". Betalen mag nochthans wel IEDEREEN voor de hoogste snelheden... oh ja en binnenkort dus nog wat meer van hetzelfde weinig!

Een BTW verhoging niet doorrekenen aan een selecte groep klanten???
Dat ruikt mijnsinziens een beetje naar discriminatie of is dat de wetgeving op de koppelverkoop die wel heel ruim wordt opgevat...

Ik begrijp niet dat wij Belgen hen daar altijd mee laten wegkomen... Maar geloof mij bij Telenet is het niet beter en BGC knows it!

Reageer