Ik heb een aantal problemen met mijn Belgacom TV! Het is de laatste tijd een beetje teveel van het goede. Daarom post ik het hier. Heb een Belgacom "Comfort", (jammer dat de naamgeving zo slecht gekozen is) abonnement met telefoon, internet en tv samen. We zullen beginnen met eerst de opstelling te beschrijven.
Vanaf de B-Box2 loopt er rechtstreeks een LAN kabel naar de decoder die beneden staat. Dit is een HD V3 decoder. We hebben nog een tweede tv boven en daarvoor vertrekt er een LAN kabel naar een PLC adapter en vanaf de andere adapter ligt er ook 1 LAN naar de decoder boven. Dit is een V2 decoder. Deze wordt meestal uitgeschakeld en enkel opgestart wanneer we daar TV willen zien. We laten hem niet aanstaan omdat deze geweldig veel zoemt!
Wat zijn de problemen nu. Laten we beginnen met de V3 decoder die beneden staat en het meest gebruikt wordt.
- De netwerkopnames kunnen niet bekeken worden sinds een aantal weken. Er komt bij het starten van de opname, even geduld waarop het overslaat op een zwart scherm. Je kan doorspoelen maar het blijft een zwart scherm!
- De decoder die regelmatig blokkeert en dan niet meer uit of aan te krijgen is.
- Teletekst is af en toe niet te raadplegen, meestal gevolgd door volledig blokkeren van de decoder erna
- Na stekker van de decoder uit te trekken en opnieuw in te steken zijn de problemen meestal niet verholpen , behalve dat hij dan wel meestal weer gewoon opstart (al meerdere malen moeten doen de laatste weken)
- Serieopnames nemen niet altijd het juiste op.
Nu de V2 decoder
- Hier zijn de netwerkopnames ook niet te bekijken
- De decoder start na het aansluiten van de spanning soms niet goed op met de melding, "deze zender is niet beschikbaar".
- Als hij dan wel goed is opgestart valt hij bijna de helft van de keren weer uit wanneer er op het scherm komt dat alle belgacom functies van de decoder kunnen gebruikt worden. Ook nu komt meestal de melding, "deze zender is niet beschikbaar".
- Er staan gewone opnames op de schijf die je niet kan bekijken, er komt enkel op "verwijderen" of "samenvatting bekijken".
- En ook deze decoder blijft soms eens hangen, als je op een knop duwt, dan zie je de lichtjes flikkeren maar verder gebeurd er niets.
Nu denk ik dat ik bijna alles vermeld heb van wat er niet werkt. Best veel dingen eigenlijk. Dit zorgt ervoor dat tv kijken niet altijd even aangenaam is. Hopelijk wordt er een oplossing gevonden! Voor de volledigheid vind je hieronder nog wat gegevens over mijn B-Box2
VDSL line status | SHOWTIME | Wireless | Enabled | Serial Num | LK10117DP240037 | ||
Downstream line rate | 30056 kbps | VDSL Version | Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 | ||||
Upstream line rate | 6048 kbps | ||||||
Downstream Training Margin | 6.3 dB |