Belgacom TV volledig uitgevallen

  • 17 February 2011
  • 4 reacties
  • 3182 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Nadat rond 20.00 uur TV on PC al was uitgevallen, software wou niet meer opladen, viel om 21.00 uur ook de TV uit. Eerst hadden we nog beeld om Canvas (voetbal), maar toen we naar een opname in nPVR van Eén in chaseplay wilden kijken, kwam er een bericht op "opname niet mogelijk . Heb dan decoder terug opgestart, maar die gaf geen krimp meer. Er kwam een bericht op het scherm ERROR 2, geen verbinding met Belgacom netwerk, met een hoop aanbevelingen, van decoder herstarten tot draadloze adapters terug starten en modem herstarten. Alles gedaan maar geen resultaat, steeds zelfde foutmelding. Decoder blijft op O:IP en groen lichtje pinkt. Met technische helpdesk gebeld. Was toen al 21.30 uur. Man ging van op afstand resetten en ik moest de decoder resetten. Hij zoiu een half uur later terugbellen. Niks lukte er nog. Decoder blijft op O:IP hangen en zelfde foutmelding op het scherm (schermvullend). Man niet meer gehoord want kreeg de wachtdienst aan de lijn....

In het configuratiescherm van de b-box2 staat bij de VLAN20 en 30 geen IPadres meer, dat was voorheen wél zo....telefoon en internet werken perfect. Zal morgenvoormiddag terug contactopnemen met technische helpdesk.....Gelukkig hebben wij de (analoge) kabel nog niet opgezegd en kon ik de geprogrammeerde opnames nog in mijn 2 DVD-HDD-recorders die ook nog aan de antenne hangen, ingeven....alles was nog niet verloren. Aan de Ruckus adapters ligt het ook niet. Na herstarten branden de 4 lichtjes, maar er beweegt niks, geen flikkerend lichtje voor TV op de modem, ook geen flikkerende lichtjes op de adapters.....zelfs ethernet kabel van TV1 naar TV2 verstoken (suggestie van technische dienst) , maar dat hielp ook niet.

Volgens mij is de verbinding met het Belgacom TV-netwerk volledig uitgevallen.

4 reacties

Reset naar fabrieksinstelling van de modem en herconfiguren. Zelfde lijdensweg hier. Conclusie van de helpdesk was eerste defekte PLC, dan defecte decoder, wat ik moeilijk kon geloven. Dus maar de modem resetten. Blijkbaar wijzigt BCTV@PC de configuratie van de modem maar niet altijd met het juiste resultaat.
Reputatie 7
Badge +1
Hartelijk bedankt JJ, heb dat nu ook gedaan, en decoder is nu volop an het opladen. Benieuwd of het lukt...

Is inderdaad gelukt. Terug TV. Alles wat ingegeven was als nPVR opnames staat beschikbaar. de PVR natuurlijk niet, maar die had ik al van analoge TV opgenomen.

Is het nu aan te raden TV@PC terug op te laden ? of geeft dat dan terug het zelfde bedroeven resultaat ?

Heb het toch maar eens geprobeerd, (programma zat nog in mijn downloads) met de optie "repareren", en nu werkt dat blijkbaar ook weer.

Nogmaals bedankt voor suggestie !
Ik heb het niet opnieuw geprobeerd. De soep is de kool niet waard. Zal wel eens terug proberen binnen een paar weken. Hopelijk loopt een en ander dan wat stabieler.

De helpdesk raadt in ieder geval ook af om opnieuw te installeren.

Reputatie 7
Badge +1
Tja, bij mij werkt dat nu ook terug (met reparatieoptie dus), zelfs de opnames zijn behouden. Maar ga het toch niet meer teveel gebruiken en ook afwachten zoals jij. Ben content dat ik nog niet direct geabonneerd heb, en de kat uit de boom heb gekeken zoals jij. groetjes ;)

Reageer