Belgacom TV verbinding met pc

  • 8 April 2011
  • 5 reacties
  • 3128 Bekeken

Badge +1
hallo

vandaag heb ik een nieuwe decoder gehaalt nu hebben we drie tv's. Even ter info dit heb ik gedaan zonder die plc of ruckus van belgacom. ik heb dit gwn alle drie met de kabel gedaan. de derde tv staat op de 2 de uitgang van de modem dus één van de twee van de pc's. Heb dan een switch eraan gehangen en dan mijn belgacom tv aangesloten aan die switch en een pc voor internet werkt allemaal perfect. In belgacom verkooppunt zijden ze dat dit niet zou werken maar ik was overtuigt van wel. dus je hoefd geen plc's meer te gebruiken. vroeger was dit wel het geval. Maar nu is mijn vraag: vroeger had ik belgacom tv on pc. toen kon je met media manger foto's video's en muziek delen met de belgacom decoders ( de tv's ). maar nu heb ik belgacom on pc niet meer omdat dit nu niet meer gaat(wegens drie tv's). Maar kan je delen met je decoders zonder belgacom on pc te hebben. heb wel nog de software. maar die zegt dat het niet geactiveerd is dusja.

mvg

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ik begrijp je uitleg niet goed. Ik denk dat je decoder en modem door mekaar haalt. Ik neem aan dat de 3e decoder/TV in de 2e internetpoort van de modem steekt. Bij TVonPC wordt de modem (b-box2) geconfigureerd als extra decoder, dus als je al 3 decoders/TV's aan de modem hebt hangen, zal die niet meer als 4e decoder kunnen dienen. Het maximum van je lijn is nu eenmaal 3 decoders/TV's.
Badge +1
ja idd kheb dit heb ik aangepast. dat dacht ik wel maar bestaat er geen mannier of bestanden te delen zonder dat je belgacom tv on pc hebt?
Reputatie 7
Badge +1
Je kunt een thuisnetwerk maken met de b-box2 als router ja. Ik heb de modem gebruikt om mijn bestanden van oude naar nieuwe PC over te zetten. Maar er zijn voldoende routers op de markt om dat te doen. Je kunt die dan in een van de poorten van de modem steken (voor internet) en van daaruit je netwerk opbouwen.
Beste swimmer4,


als je al 3 decoders hebt, is het inderdaad niet mogelijk om nog Belgacom TV on PC te gebruiken (dit is beperkt tot 3 decoders en tv on pc telt ook mee als een decoder).

Bestanden delen en dus vb mediabestanden vanop je pc bekijken via je decoder, is enkel mogelijk als je "TV on pc" nog werkt (via de media manager).

In uw geval (door het feit dat je reeds 3 decoders hebt) zal het op deze manier dus niet mogelijk zijn.


Mvg

Eva van Belgacom
Je hebt een switch aan de PC2-uitgang van de bbox gehangen en aan die switch zowel een decoder als een PC gehangen?

Dat kan toch niet werken...

Reageer