Skip to main content
Beste,

Al jaren volg ik een soapserie die ik sinds Belgacom TV (normaal gezien) elke dag nog kan blijven zien. Jammer genoeg loopt het in werkelijkheid niet zo vlot...

Deze serie loopt zowel 's middags, waar de aflevering van de avond voordien wordt getoont en 's avonds. Nu is het zo dat sinds het nieuwe menu op belgacom tv werd geinstalleerd je de "start opname" maar maximum tot 5min vooraf kan instellen. Het ligt misschien aan 2BE of niet (wijziging in startuur van de uitzending) maar minstens 3x per week mis ik de eerste 10min van mijn serie. Dan denk je, oke ik kan morgen kijken naar de middaguitzending die opgenomen werd, maar ook dat is niet logisch. Het is namelijk zo dat een aantal middagen de serie gewoon niet werd opgenomen. Ik begrijp dit helemaal niet want ik heb toch "serie opname" gebruikt en als ik het goed begrijp moet je dan toch alle afleveringen opgenomen hebben.

Het zou mij in ieder geval al enorm helpen moest de "start opname" kunnen verruimd worden naar 15min. Want je kan wel "einde opname" instellen tot +15min.

Graag een reactie.

Met vriendelijke groeten,

bea

Normaal ik neem dagekijk op met marge en dan staat alles er op dat is -5+20.Ik had ook liever day de tijd vooraan war ruimer was maar normaal staat nu alles er ook op.

Met manueel plannen kan je zelf je tijd ingeven....alleen een beetje opletten, want je kunt dat niet vanuit de TV-gids doen, en dus best al op de juiste zender gaan staan, dan moet je de zender niet meer gaan zoeken tijdens de planning. Is te vergelljken met zoals vroeger een video programmeren.

De marges zijn inderdaad veel te klein. Gisterenavond naar Canvas gekeken en daar was er een verschil van meer dan 10 minuten met de planning.

Nee, dit is in principe niet de schuld van Belgacom, maar iedereen weet dat dit geregeld voorvalt, dus moet Belgacom de mogelijkheid bieden om daarop te anticiperen (zoals vroeger, dan kon je zelf kiezen). Dat ze dat niet doen voor NPVR kan ik nog enigszins inkomen, maar voor een lokale opname zie ik geen enkel nadeel voor Belgacom.

Verleden zondag duurde Villa Vanthilt bijna een half uur langer nadat het al 10 minuten telaat begonnen was. Al de daaropvolgende programma's begonnen natuurlijk ook allemaal een half uur later. Dat heb je zo met live programma's. Zo snel op de bal kunnen ze met die TV-gids ook niet spelen. Alleen PDC oplossingen bieden hier soelaas.....maar ja, da's tegen de commercie natuurlijk.....manueel programmeren dus, maar dat kan niet op het netwerk natuurlijk.

Of lokale opnames breder (vrije keuze) laten plannen zoals vroeger. Ik ben dus weeral eens met Wouter akkoord.

sinjoor71 als je natuurlijk telkens alles eerst manueel moet programeren neemt dit ook veel meer tijd in beslag.Normaal met marge moet het lukken en is het ook snel gedaan.Enige probleem is zoals wouter1984 ook zegt dat zijn die marges en dan vooral die vooraan -5.En daar heb ik ak eens een idee voor gestuurd maar ik kan ook niet alles blijven doen.En ook Belgacom moet dit willen inzien maar ik vind dat het beste dat je dit dit zelf kan bepalen.Warom?Omdat?Hoe later op de dag,hoe groter het verschil ook tussen de programma's en daar tussen moet rekening gehouden worden.

Beste Bea,

Het is inderdaad niet mogelijk om bij serieopnames een grotere marge in te plannen. Echter is het zeldzaam dat een programma te vroeg begint. Meestal begint het te laat zodat de 5 minuten marge in het begin geen beperking mag zijn.

Wat wel vreemd is, is dat niet alle afleveringen opgenomen worden. Mogelijks moet u hier de serie opname eens volledig annuleren (uit de planning halen) en nadien opnieuw inplannen. Mogelijks heeft een opname conflict in het verleden dit probleem veroorzaakt.

MVG,

Eva van Belgacom

Beste Eva,

Ik heb de serieopname, voor ik mijn bericht gepost heb, al enkele keren volledig geannulleerd en opnieuw ingesteld. Maar dit veranderd totaal niets.

Ondanks het feit dat je schrijft dat het 'zeldzaam' is dat een programma te vroeg begint is het dus wel enkele malen per week dat ik het begin van mijn programma mis. Dit is écht niet leuk meer.

Daarom herhaal ik toch nog even mijn vraag : Is het niet mogelijk om ook start opname te vervroegen naar 15min?

Manueel programmeren zie ik écht niet zitten, dan ben je wekelijks wel even zoet om dit allemaal erin te zetten.

Reageer