Belgacom TV in héél Vlaanderen??

  • 14 December 2010
  • 10 reacties
  • 2967 Bekeken

Je kan dit controleren op: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/enterWizard?wizard=hbs_idtv_spring1&ProductId=hbs_idtv#

Maar de informatie is niet altijd even duidelijk.

Ik kreeg volgende:

Belgacom TV is niet beschikbaar op uw telefoonlijn of adres

Beschikbaarheid van de dienst
RED

Als je nu zou weten wat RED betekende.

Bovendien wil ik volgende toch ook even kwijt omdat ik vermoedt dat veel mensen in mijn situatie zitten, net iets te ver van de centrale. Ben al herhaaldelijk bij de Belgacom winkel langs geweest zonder resultaat. Ze zijn verwonderd dat dit kan en zullen het opzoeken is telkens weer de boodschap.

Belgacom TV is beschikbaar zowel links als rechts van mij (heb het even op de link zelf uitgetest). Beschikbaar tot nummer 121 en vanaf nummer 133, ikzelf woon op nummer 123 en heb dus pech!!

Zal Belgacom ooit voor die paar mensen, waarvan waarschijnlijk er nog een aantal Telenet in huis hebben, dit in orde brengen? Ik denk het niet !!

10 reacties

Nog even dit:

Ik ben Scarlet klant en moest begin dit jaar overschakelen naar de VDSL2 modem van Belgacom (wat bijna 3 maanden in beslag nam tot de telefoon het terug dit). Moest omwille van alarmcentrale een extra analoge telefoonaansluiting nemen (+/- 25€ per maand extra kost) want die kan niet over VOIP. Bovendien zou ook Belgacom TV automatisch moeten aanwezig zijn (betaal dus nu al bijna een jaar de Telenet kabel voor niets!! Wie gaat dat betalen??) maar kan via Scarlet niet aan informatie komen ivm Belgacom TV!! Van integratie gesproken, zelfde groep maar communicatie zéro en dat voor communicatiespecialisten HuilenSchamenVerstomd
Reputatie 2
Badge +1
Ik kan niet volgen... je zou dus VDSL2 hebben en GEEN BelgacomTV?

op VDSL2 is belgacomTV mogelijk, geen enkel probleem.

Als Scarlet-klant dien je voor deze problemen contact op te nemen met Scarlet en niet met Belgacom.

Verder: een tweede lijn voor alarmsysteem? Het klopt dat dat niet werkt over VoIP maar je kan je raw copper line dan laten omzetten in een gewone lijn. Hierop werkt namelijk EN gewone telefonie, alarmsysteem EN VDSL2 EN TV. Lijkt me echt nutteloos dat je hiervoor een tweede lijn dient te installeren... tenzij ik iets mis in dit verhaal?
Ik weet dat ik als Scarlet klant dit met Scarlet moet opnemen maar zij verwijzen mij naar Belgacom ivm niet beschikbaar zijn van Belgacom TV. Mijn vraag is dus eigenlijk héél eenvoudig, kan ik Belgacom TV nu ontvangen of niet? Een antwoord dat Belgacom toch zou moeten kunnen leveren.

Gezien ik nu tevens ook klant ben bij Belgacom, omwille van de 2de lijn, hoop ik toch een antwoord te ontvangen.

Voor de volledigheid van het verhaal:

Na maanden discussie werd mij gemeld dat de enige oplossing voor mijn probleem (alarmcentrale) het nemen van die 2de lijn was. Volgens mijn inschatting omwille van het feit dat Scarlet telefonie over VoIP gaat en dus je niet kan terugschakelen naar een gewone lijn. Maar ik ben niet de expert en kan dus helemaal mis zitten!! Hoe kan een gewone consument hier nog aan uit?

Wat zijn de gegevens die jullie moeten hebben om hierover een duidelijk en eenvoudig antwoord te verschaffen?

Ik heb op dit moment een Sagem VDSL2 modem - type F3464WS.

Ik heb op de site, hierboven aangegeven, nagekeken of ik Belgacom TV kan ontvangen maar helaas. Ik ben dit nogmaals gaan verifiëren in jullie winkel in Dendermonde met eenzelfde antwoord. GEEN Belgacom TV. Wil dit zeggen dat mijn VDSL2 modem geen VDSL2 signaal ontvangt? Kan ik dit nagaan?
Reputatie 2
Badge
Beste,


voor de beschikbaarheid kijk ik regelmatig op: http://www.belgacom.be/bwt/Login.action

Soms komt hierop beschikbaar, soms niet beschikbaar.

Is er een verschil tussen de link van mij en die van ikke?

Volgens Eva kan mijn lijn overgezet worden naar VDSL2 en kan ik nadien Btv ontvangen. Volgens klantendienst en belgacom winkel is dit niet mogelijk! Wenkbrauw ophalen (zie mijn post: 'nefast voor de feestvreugde')

Groeten,

Frederik

Beste,

Even terug telefonisch contact gehad met de klantendienst. Mijn bevindingen even op een rijtje:

  1. Belgacom TV is NIET mogelijk en planning is nog niet voorzien. Bel over een half jaartje nog eens Belgacom plant voor 2012 heel Vlaanderen te voorzien van Belgacom TV maar beloften kunnen we helaas niet maken.
  2. VDSL2 modem werkt momenteel over ADSL signaal.
  3. Je raw copper line laten omzetten in een gewone lijn zodat EN gewone telefonie, alarmsysteem EN VDSL2 en TV werkt. Blijkbaar nog nooit van gehoord. Kan iemand daar iets zinnigs over vertellen zodat ik de klantendienst beter te woord kan staan?
Mvg,

Ikke
Reputatie 7
Badge +1
Wat een raar verhaal ! met een b-box2 kan je ook ADSL doorkrijgen, maar dat heeft weinig zin. Kan je niet op de configuratiesite van de b-box2 zien wat je situatie is?

http://192.168.1.1/

Normaal gezien geven ze je maar zen b-box2 mee als VDSL2 mogeljk is na eenvoudige aansluiting van je lijn op de ROP-cabine....
De BBox2 werkt zelfs niet op ADSL maar enkel op VDSL2. En ook 25€/maand voor een 2e lijn? Vaste lijn kost 19€/maand dus ergens klopt toch iets niet in dit verhaal... Can be just me tho... Je configuratie lijkt me anders toch wel raar, en daar klopt ook zeker iets niet. Maar zoals eerder vermeld, de verantwoordelijkheid voor de werking van jou producten gaat via Scarlet en niet Belgacom.

Mvg
correctie T3D, BBOX2 werkt wel op adsl

De B-box 1 (eigenlijk een Philips in een BGC jasje) is geschikt voor ADSL, ADSL2 & ADSL2+.
De B-box 2 (eigenlijk een Sagem in een BGC jasje) is geschikt voor ADSL, ADSL2, ADSL2+ & VDSL2.

en over dat jasje gaan we zwijgen, smaken verschillen :p

mvg
klopt wat xenne zegt
@sinjoor71
--> is een Sagem modem - Hardware Version 3 + Serial Num LK09178DP210069 + Firmware 0x1214051b
--> ADSL line status SHOWTIME + Downstream line rate 6144 kbps + Upstream line rate 416 kbps
Hoe kan ik weten dat ik op een ROP-cabine zit?

@T3D
--> vaste lijn kost inderdaad 19€/mnd maar de gesprekskosten van de vaste lijn veroorzaakt door de alarmcentrale (controle die dagelijks gebeurd) zijn er ook nog (+/-2€ per maand). Deze zaten in mijn Scarlet One abonnement gratis omdat dit naar een vaste lijn was. Dus geen 25€ maar dus 21€ om exact te zijn mijn excuses voor het foutief melden van prijzen maar een beetje de frustratie waar ik mee zit
--> verantwoordelijkheid gaat via Scarlet en niet via Belgacom - daar ben ik het niet mee eens - de hardware is van Belgacom daar kan Scarlet helaas niets aan veranderen zij hebben moeten overschakelen na de overname - volgens mij moet Belgacom voor het netwerk zorgen!! - nu is het een spel van 'van het kastje naar de muur' - wie neemt hier de verantwoordelijkheid? Niemand!!

Reageer