Belgacom TV HD mogelijk via ruckus i.p.v. PLC adapters

  • 5 July 2012
  • 8 reacties
  • 568 Bekeken

Vorige week had ik enorm veel problemen met Belgacom TV. In het verleden kon in ondanks een VDSL lijn en PLC adapters (geïnstalleerd door Belgacom techniekers) enkel SD Belgacom TV kijken. Daar nam ik verplicht genoegen mee tot ik sinds vorige week een volledige week GEEN Belgacom TV meer kon kijken. Alle dagen van de week uren aan een stuk heb ik de technische dienst aan de lijn gehad en werd zelfs door hen een paar keer zelf gecontaceerd voor dit probleem. Er werd een nieuwe update gestuurd, de PLC adapters heb ik verschillende malen heringesteld. Niets hielp. Hierbij moet ik vermelden dat deze mensen zeer vriendelijke waren en uiterst behulpzaam om proberen het probleem op te lossen. Alle mogelijke meldingen kreeg ik op mijn TV scherm te zien tot zelfs geen Belgacom abonnement toe.

Uiteindelijk werd er door hen besloten dat er een technieker zou moeten langs komen om alles terplaatse eens uit te testen.

Maandag kwam de technieker van Belgacom langs en onmiddellijk zag hij het probleem. Zeer eenvoudig en snel op te lossen.

Bij mij hebben de PLC adapters nooit goed gewerkt (huisje PLC steeds rood, in beste geval oranje).

Hij installeerde een ruckus HD en onmiddellijk was het probleem opgelost. Dinsdagavond heeft die technieker teruggebeld om te zien dat alles OK was. Zeer vriendelijk is dat.

Ondertussen kijk ik steeds zoveel mogelijk HD, heb een paar films HD gehuurd. Geen enkel probleem meer, zo hoort het ook.

In het verleden was ik ook tevreden over de installatie van de VDSL lijn, uitgevoerd door bekwame en vriendelijke Belgacom techniekers.

Het probleem lag hem echter bij de technieker die de eerste maal is langsgekomen voor de installatie van Belgacom TV en die de PLC adapters heeft geplaatst (dus verloren kosten voor mij, nu ruckus moeten aankopen). Hij had toen moeten zien dat PLC adapters bij mij niet werken maar Ruckus wel. Dit heeft hij niet uitgetest of geprobeerd.

Zo zie je, als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

Dit meld ik omdat er misschien nog andere forumleden hetzelfde probleem hebben met de PLC adapters en dat er een andere mogelijkheid is.

Dus nu ook zeer tevreden over de service technische dienst en techniekers van Belgacom TV. Een groot verschil met sommige medewerkers van de klantendienst (met de nadruk op sommige - niet iedereen over dezelfde kam scheren)

Positief nieuws mag dan ook eens gemeld worden, niet alles is negatief.

Groetjes,

Greetje


8 reacties

Greetje,

Dat PLC's dikwijls voor problemen zorgen is algemeen geweten maar het is ook niet simpel zelf voor een BGC tecnieker om op voohand te kunnen weten of de PLC's het zullen blijven goed doen want hij kan ze installeren en perfect werken zelfs maanden aan een stuk en dan ineens krijg er miserie mee door allerlei invloeden waar je niet altijd direct vat op hebt.

Wat er wel zou mogen veranderen bij BGC is dat ze garantie zouden moeten geven om die te mogen omruilen met Ruckussen
in geval er problemen moesten opduiken na een zekere tijd met de geinstalleerde PLC's.

Groetjes, Elsa
.
Reputatie 7
Badge +1
Greetje, ik werk al 3 jaar met Ruckus, en heb nog nooit problemen gehad. Het probleem is enerzijds, dat Belgacom Ruckus niet meer promoot op zijn website, en ook niet meer tentoonstelt in de BCC's. Ze staan zelfs niet meer in de lijst van apparatuur vermeld. Zij schijnen volledig voor PLC's te gaan, alhoewel ik hier al meer heb horen klagen over problemen met PLC's dan over trouble met Ruckus. Vreemd...Wenkbrauw ophalen
Volgens deze Belgacom technieker had de eerste technieker bij de installatie onmiddellijk moeten zien dat de drie lampen niet groen werden en dit ook nooit zijn geworden. Vandaar de problemen in het verleden.

Nu geen klagen meer, de Ruckus HD werkt perfect.

Zoals je zegt, ik citeer :

"Wat er wel zou mogen veranderen bij BGC is dat ze garantie zouden moeten geven om die te mogen omruilen met Ruckussen
in geval er problemen moesten opduiken na een zekere tijd met de geinstalleerde PLC's"?

Het is net zoals bij de klantendienst ook met de techniekers bij Belgacom. Meestal geen problemen maar er zitten er wel sommige tussen die beter van job zouden veranderen i.p.v. hun werk niet ter harte te nemen. Gelukkig is dit toch meestal anders en zijn er ook uiterst behulpzame werkkrachten die wel graag hun job doen.

Men moet soms een beetje geluk hebben hé,

Groetjes,

Greetje
@sinjoor72,

Inderdaad, je hebt volkomen gelijk.

Toen de technieker aankwam zag hij ONMIDDELLIJK ogenblikkelijk waar het probleem lag, zonder ook maar iets te testen.

Hij zei : "Ik kan dit probleem oplossen met ruckus HD, want bij sommigen - zoals hier - werken PLC-adapters niet. Dit zal je wel 80 € kosten."

Ik zei toen heel verbaast : "Maar ik heb al eens geïnformeerd eerder via het forum en toen werd mij geantwoord dat Ruckus niet meer verkrijgbaar zou zijn".

De technieker : "Dat is wel het eerste dat ik hiervan hoor, wij gebruiken die al lang en zijn nog steeds voorradig".

Dus voor mij is het probleem nu volledig opgelost met Belgacom TV en HD tegelijkertijd en hopelijk blijft de Ruckus HD prima verder goed werken.

Moet wel zeggen dat ik geluk had met deze zeer beleefde hulpzame technieker. Op een paar minuten was alles in orde. En nog 's anderendaags eens teruggebeld om te checken of alles OK was, als dat geen service is.

Groetjes,

Greetje



"Dat is wel het eerste dat ik hiervan hoor, wij gebruiken die al lang en zijn nog steeds voorradig".


Ze worden wel nog altijd via de Belgacom boetieks verkocht hoor (naar het schijnt niet meer online).

Elsa
@ Eksa

Deze informatie heb ik ooit eens verkregen via privé bericht van Eva en ik citeer hierna :

"Hallo Greetje,

Ik heb je lijn gecontroleerd: geen storingen te zien. De haperingen op de SD-zenders zullen dus ook afkomstig zijn van je PLC-adapters. Ik raad je toch aan om te overwegen een kabel te (laten) voorzien, desnoods weggewerkt achter een plint of discreet tegen de muur geplaatst. Het zal je héél wat frustraties besparen.

De Ruckus-apparaten worden officieel niet meer verdeeld/verkocht. Er zijn nog Belgacom Centers met een beperkte stock, maar hierop heb ikzelf geen zicht welke Centers er nog hebben en welke niet. Het zal dus moeilijk zijn om er sowieso nog te vinden. De mogelijkheid om je kosteloos een setje Ruckus mee te geven in bruikleen is er niet, de Belgacom Centers bieden deze service niet aan. Wel heb je als klant 7 dagen om een gekocht toestel terug te brengen indien je niet tevreden bent met een aankoop.

De technieker was ook verbaast toen ik hem dit meldde."

Groetjes,

Greetje
Reputatie 7
Badge +1
Dus is Ruckus een aflopend verhaal en zal je in de electronica-handel terecht moeten (of onlineshops). Tot voor kort stond alleen de ontvanger nog in de apparartuurlijst, nu die zelfs niet meer. In de BCC's worden ze niet meer tentoongesteld, en je moet er dus zelf naar vragen. Waarom? als er meer problemen zijn met PLC's ? (hier op het forum toch)
bedankt voor uw ervaring te posten, Greetje

dit gezegd zijnde werk ik al twee jaar met plc adapters zonder problemen.... maar het is bekend dat plc's soms problemen geven, en als er problemen zijn is het vaak moeilijk te achterhalen wat de oorzaak is (elektromagnetische velden en dergelijke...)

't is ergens wel jammer dat ze ruckus hd niet meer officieel verdelen, ik vermoed dat ze een betere deal hebben met devolo ....

mvg

Reageer