Skip to main content
Ik beschik thuis over een bbox, een ruckus zender, twee ruckus ontvangers, twee decoders en twee televisietoestellen. Een tweetal jaar heeft alles perfect gewerkt. Onlangs kreeg ik op één televisietoestel ‘geen signaal’meer. Even technische dienst bellen, daar kwam ik snel van een kale reis thuis: ‘de lijn is getest alles is in orde, probleem ligt niet bij ons’ discussie gesloten! Nu ja volgens mij verkoopt belgacom ook de decoders, de ruckussen en de bbox dus mag je toch verwachten dat ze je helpen om de oorzaak van het falen te vinden, niet dus. Dan maar zelf even redeneren (met de hulp van de vierde operator die ik aan de lijn krijg en die toch iets schijnt te kennen van de werking), decoders verwisselen, decoder werkt, ruckusontvanger verwisselen en bingo, één van de ruckusontvanger leek defect. Oef opgelost snel even een nieuwe ruckus ontvanger bestellen via het net en alles opgelost.

Ruckus ontvanger besteld via het net, opgehaald in kiala afhaalpunt en installeren. Probleem de ontvanger en de zender kunnen blijkbaar niet communiceren. Even helpdesk bellen. Al vrij snel komt men tot de conclusie dat de ontvanger en de zender niet compatibel zijn: zender is van sav type, ontvanger HD. Is ook een beetje dom van mij hoor ik dat ik de verkeerde ruckus ontvanger bestelde hoor ik aan de andere kant van de lijn. Excuseer hoe kan ik weten dat er twee types zijn, daar is nergens iets van terug te vinden op de site. Gee specificaties te vinden (zie onderstaande printscreen)

Ik stel het volgende voor: in het kiala afhaalpunt ruckus ontvanger (sav) laten leveren en ik lever de ruckus ontvanger (HD) in, probleem opgelost. Operator moet even informeren of dat kan, … nee dus! Dit is een omruiling en dat kan enkel in een belgagcomwinkel. Ik wind me op, ik maak me boos ik eis een oplossing. Al wat ik voorstel lijkt onmogelijk en trouwens tenslotte heb toch ik een fout gemaakt door de verkeerde ruckus te bestellen krijg ik te horen. Wat kan je dan wel doen vraag ik? … Verbinding verbroken. Nu kan ik daar nog even begrip voor op brengen want ik was te kwaad en te opgewonden, zonder de operator persoonlijk te beledingen ben ik wel flink te keer gegaan (tja soms raakt het geduld op en kookt het potje over)

Even opnieuw proberen, na het ingeven van mijn telefoonnummer (om opnieuw even de lijn te testen) verbinding verbroken. Na enkele pogingen raak ik uiteindelijk toch binnen, ik besluit het ‘omruilticketje’ te aanvaarden en braaf naar de belgacomwinkel te gaan .

Vol goede moed geef ik het omruilticket af in de belgacom winkel. Dat zal niet gaan, op internet bestellen en dan in een winkel omruilen dat kan nu eenmaal niet. Op mijn vraag wat ik dan wel moet doen antwoord men: terugbrengen naar kiala afhaalpunt, daar laten ophalen en de juiste ruckusontvanger laten leveren. Tja dat had ik dus voorgestel maar dat kan nu eenmaal niet. (enkele jaren geleden zelfde verhaal meegemaakt met een modem). Dus van het kastje naar de muur en weer terug. Ik probeer rustig en beleefd te blijven wat me nu welaardig lukt en in de belgacomwinkel probeert men mij toch te helpen. Eigenlijk woden die ruckussen van het sav type niet meer verkocht, alles is HD nu. Nieuw voor mij en blijkbaar ook ongekend bij de operatoren die me doodleuk een omruilticketje geven. Ander probleem: tja zo een ruckusontvanger hebben wij niet binnen en kunnen we je niet meegeven en trouwens omruilen kan niet. Voorstel van de medewerkster (na overleg met de shop-manager): we vragen in andere winkels of ze dit nog hebben en laten het opsturen, jij brengt jouw ruckus binnen, wij betalen jou 50 euro en nadien koop je bij ons de juiste ruckus voor 58 euro. Euh, ik snap het even niet, ik moet dus nog een beetje opleggen. Ahja dat is een ander type ruckus tenslotte had je maar direct de juiste ruckus moeten bestellen.

Dus terug naar huis, veel tijd verloren, veel nutteloze verplaatsingen, ook nog eens extra mogen betalen voor parking, geen oplossing en binnen enkele dagen opnieuw beginnen. Weer naar de winkel, weer betalen voor parking, weer veel tijd verliezen met aanschuiven en hopen dat het dan werkt.

Wordt vervolgd…

Wat een verhaal ! Kafka is er niks tegen ! Ik heb Belgacom TV sedert september 2009, en ook Ruckus HD draadloze adapters, die waren toen al als enige leverbaar. Als je iets bijbestelt dat je al een paar jaar geleden aangekocht hebt, bestaat altijd het risico dat je datzelfde niet meer terugvindt helaas, zeker met electronische aparatuur..Het is bovendien altijd veiliger om voor zoiets naar een Belgacom Center te gaan. dan kan je de kapotte meenemen en weet je zeker of je het juiste vervangtype krijgt. En wat callcenters betreft, het is altijd zo dat je wat geluk moet hebben met de operator van dienst als je belt. Dat is helaas niet alleen zo bij Belgacom.....ik heb er ook al héél goeie gehad, maar ook enkele minderwaardige. Ook die medewerkers in de Belgacom Centers zijn niet allemaal even goed. Zo is dat nu eenmaal. Je kunt dat nog uitbreiden naar loodgieters, electriciens, dokters, tandartsen enz.. De wereld zit nu zo eenmaal in elkaar....maar daar heb je als je in de problemen zit natuurlijk geen boodschap aan.....

beste

de NIET HD Ruckus van enkele jaren geleden is inderdaad niet compatibel met een huidige HD-Ruckus ontvanger. Vermoedelijk kan er op bestelling via een shop (niet via het net) een vroegere niet HD ontvanger besteld worden kostprijs 50 euro. Indien deze echter niet meer beschikbaar zijn blijft er enkel een volledig nieuwe set kostprijs 99 euro plus bijkomende adapter kostprijs 50 euro te kopen of een set PLC's met extra adapter kostprijs 125 euro voor de drie

muisje.

Muisje is een believer, wat je vertelt had ik ook al door maar ik blijf het gewoon schadalig en onrechtbaardig vinden. Het is wellicht een bewuste marketing strategie om extra inkomsten te werven

sinjoor 71,

Ik heb van onze papa en ons Moeke geleerd om me bij problemen in te leven in de situatie van de ander, hoe zou ik zelf geholpen willen worden, nu ja blijkbaar leert men dat niet meer in de moderne communicatie en managementscursussen. Nu wat electriciens en loodgieters betreft (we hebben nog niet zo lang geleden gebouwd): lange leve de kleine zelfstandig die trots is op zijn werk en leeft van de mond aan mond reclame. Is er een kleine zelfstandige in het landschap van digitale televisie

Er zitten nog heel goeie mensen tussen bij Belgacom hoor. En mensen helpen is alleszins het hoofdthema bij een groot aantal leden hier. En neen, de meesten werken niet voor Belgacom, maar willen alleen helpen bij problemen en ervaringen delen, volgens het devies van uw papa en moeke, die duidelijk uit het goede hout gesneden waren..;)

Akkoord, maar dat verander je niet zomaar. De kans bestaat zelfs dat Belgacom (nu nog voor 60% in handen van de federale staat) ooit verkocht wordt aan bv. France Telecom, en dan wordt het volgens mijn nog erger. Toen de groep Tractebel/Electrabel aan GDF Suez verkocht werd is de situatie zeker niet beter geworden. De goedkopere electriciteitprijzen in Frankrijk worden gewoon gerecupereerd met winsten uit de al lang afschreven kerncentrales in Belgïe. En ook voor de hoogspanningsleidingen naar de windmolenparken op de Thorntonbank zullen de belgische consumenten extra mogen betalen, terwijl de winsten uit de gratis windernergie niet ten goede zullen komen van de comsumenten....zelfde verhaal als dat van de zonnepanelen. Het is hier een klein land met heel weinig spelers op de markt en dan nog maken de grote concerns er hun speeltuin van. En de politiek, zij onderhandelden maar voort.....of houden hun been stijf....

Reageer