belgacom tv blokkeert

  • 12 February 2012
  • 8 reacties
  • 1047 Bekeken

Beste,

Als ik belgacom tv opzet dan kan ik na enige tijd niet meer van zender veranderen en gebeurt er niks meer als ik op eender welke toets op de afstandsbediening druk.Kan hem alleen nog maar resetten door de electriciteit uit te schakelen en dan opnieuw op te starten waardoor hij dan een software update doet maar toch na enige tijd komlt het probleem terug.Heb hem al eens 2dagen niet meer opgezet en toen ik hem weer opstartte was alles wat ik opgenomen had van de harde schijf verdwenen. Kan er iemand een oplossing geven.

MBG

Kris

8 reacties

bij elke opstart gaat de decoder zoeken naar een software update, 't is niet zo dat hij deze dan telkens effectief uitvoert

wat je eens kan proberen is een factory reset van de decoder, als dat niet zou helpen zou ik me wenden tot de technische dienst:

voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)



mvg
Beste,

Het probleem blijft en wordt zelfs nog erger,moet hem constant aan en uit zetten want hij blokkeert(decoder tiglin)en kan dan niets meer doen!!

Iemand een oplossing of kan ik de decoder wisselen voor een beter model?

MVG

Kris
• Misschien dan best naar technische helpdesk bellen en het probleem uit leggen 0800 22 700 tot 22u
Gebruik je plc's tussen modem en decoder want deze kune ook voor problemen zorgen en vast lopen van de decoder,
zie op mijn blog voor herinitialiseren PLC's onder de tittel "Voor Initialisatie PLC-adapter zie hier " => reset
of hier => herinitialisern plc

Reputatie 7
Badge +1
Als Kris nog een Tilgin heeft, zal hij zeker nog geen HD hebben. De uitleg van Xenne is dan ook niet van toepassing. Hij kan best eens de TV-test doen
http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page?
om te zien op VDSL2 en HD nij hem mogelijk is. Zoja best bellen met de klantendienst 0800 22800 om ovefsvchakeling aan te vragen, andere modem b-box2 gratis in huur en een HD-decioder in huur op aankoop.
Mijn belgacom TV met de nieuwe decoder blokkeert ook om de haverklap. Al enkele nieuwe decoders gaan halen en blijft na periode opduiken. Alles getest, utp kabel aangesloten ipv powerline adapters. Het probleem ligt gewoon bij de firmware zelf. Ofwel die het ontwerpen. Want elke nieuwe versie lost enkele oude bugs op maar er duiken altijd nieuwe op. Nu kan ik bvb een film huren, kijk 5 minuten en hij bevriest. Decoder uitzetten en opnieuw aanzetten is dus de oplossing. Maar dat blijft een gedoe, steeds opnieuw en opnieuw. Creditnota's vragen om de schade financieel te beperken lijkt de enige oplossing.

Het is een zeer teleurstellende groep, Belgacom.

Na al die jaren vakkennis zou men toch beter verwachten...
Beste,






















Downstream line rate 4640 kbps
Upstream line rate 512 kbps



trainig margin vind ik niet

MVG

Kris
Je zit nog met ADSL technologie, heb je al de test gedaan of VDSL2 mogelijk is voor U zie op mijn blog voor de test => VDSL2 test en haalbare snelheid

daar vinfd je o.a :

Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest? klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank

(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)
Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)

Als uit de test blijkt dat VDSL2 mogelijk is kijk dan op mijn blog voor de gratische migratie: migratie naar vdsl2

daar vind je o.a:








♦ Dit is de info van EVA van Belgacom omtrent migratie naar VDSL2 ©
Sinds 16/08/2011 is de migratie naar VDSL2 gratis, i.p.v. 50 EUR actievatie kosten, modem (B-box2) inbegrepen.
Let wel, de eventuele installatie door een technieker blijft betalend.
Deze migratie is van toepassing op internet, u moet dus geen Belgacom TV te hebben. NB: deze gratis actie loopt nog tot 31/03/2012♦ Op het moment dat u bij de klantendienst op het gratis nr. 080022800
of in een Belgacom Center uw aanvraag doet, krijgt u de activatiedatum meegedeeld, deze krijgt u ook later nog per brief.• Via de belgacom boetiek krijg je de Bbox2 mee • via de klantendienst wordt de Bbox2 opgestuurd.
• Bij de BBox2 zit een VDSL2 splitter TF-2007 en aansluitdoos NTP-2007
alsook een aansluithandleiding.
♦ omtrent deze splitter vind je meer op mijn blog ☞ https://#vdsl2splitterbeschrijving alsook de link naar de "aansluithanleiding".




Beste,

uitslag van de test:

Belgacom TV in hd-kwaliteit (hoge definitie) is beschikbaar voor u, maar dan moet er wel eerst een technische aanpassing op uw lijn uitgevoerd worden. Neem hiervoor contact op met onze klantendienst op het nummer 0800 22 800 of breng een bezoek aan een Belgacom-verkooppunt(http://www.belgacom.be/pos" target="_blank.










Beschikbaar


U kan Belgacom TV bestellen door op een van onderstaande knoppen te klikken:
- "Bestel TV": wanneer u enkel Belgacom TV wilt bestellen. - "TV in een Pack bestellen": wanneer u naast Belgacom TV ook nog andere producten (internet, vaste telefonie, mobiele telefonie) wilt bestellen.

Reageer