Belgacom TV bij gelegenheid, valse beloftes.

  • 8 August 2013
  • 0 reacties
  • 281 Bekeken


Mijn ouders zijn naar Digitale TV overgestapt, alvorens dit te doen hebben in het Belgcom Center (Dendermonde) de nodige informatie verworven. Helaas blijkt



Ze vroegen uitdrukkelijk of het volgende mogelijk was op hun adres :




1. Digitale TV op 3 toestellen, elk afzonderlijk en tegelijk te bedienen en te bekijken, ook opnemen. Waarbij 1 toestel van de HD zou kunnen genieten. Draadloos. Ook wanneer er iemand zit te surfen, eveneens draadloos.



Ze deden even een test; Uiteraard! Geen énkel probleem volgens de verkoper(s).



Nu blijkt dat geen enkel van de toestellen HD aankunnen in samenwerking met de twee andere decoders. Wanneer één toestel met een opname bezig is (harde schijf), is het niet mogelijk van zender te veranderen op dat toestel zonder de opname stop te zetten. Kijken ze naar drie TV's tegelijkertijd, is opnemen niet mogelijk. Wanneer er iemand surft, geeft dat ook problemen. Het is kiezen. Ook telefoneren heeft invloed.



De Belgacom-technieker, die dan ook nog eens vaststelde dat ze de verkeerde combinaties (verbindingen) verkocht hadden aan ons, bracht zoveel mogelijk in orde maar zei dat al deze problemen van blijvende aard zouden. En dat ze dit bij Belgacom (alsook Center) maar al te goed weten, die capaciteit is niet groot genoeg, 'de lijnen zijn te zwak', in de volksmond. Wat we daar aan kunnen doen? Niets, volgens de man.



Dat is verkoop onder valse voorwendsels, me dunkt. En daar ben ik toch lichtjes allergisch aan.



Ondertussen betalen mijn ouders behoorlijk wat geld voor iets dat half werkt en waar een technicus niets kan aan doen. Proper is dat niet. Ik geloof dat het noodzakelijk is de ombudsman in te lichten. (Testaankoop)









0 reacties

Geen reactie

Reageer