Beantwoord

Belgacom lanceert TV Overal !



Toon eerste bericht

113 reacties

Spijtig genoeg heb ik wat compatible problemen met m'n HTC Desire HD en crasht bij het opstarten, ik verlang alvast naar het uitproberen van deze app en natuurlijk naar de fix :)
Badge
tommos:
- Als men u in België talen kent, gaat men er van uit dat u naast Nederlands niet alleen Engels, maar ook Frans kent.
Belgacom is nog steeds een BELGISCH bedrijf, indien u uitsluitend inhet Nederlands wenst geholpen te worden, ga dan bij Telenet (hoewel ze daar ook al frans beginnen spreken) of verhuis naar Nederland.

Verder, gezien u toch zo graag op discriminatie op basis van taal kapt, bent u vermoedelijk sympathisant met N-VA of VB, die maar al te graag verkondigen dat Walen LUI zijn...
en nu klaagt u omdat ze werken????

bart, tommos
wat betreft de zenders:
1. het is een TEST fase, de zenders die er nu op staan zijn om te TESTEN, vermoedelijk volgen er later wel meer.
2. de zenders moeten ook TOESTEMMING geven om hierin opgenomen te worden... als Vlaamse zenders dit niet doen, is Belgacom in fout?
3. Er zijn voor die 40% van de bevolking ook 17 commerciele zenders méér dan in Vlaanderen... Reden??? In Wallonië bestaan al 10 jaar langer commerciële zenders dan in Vlaanderen...
Is het de fout van Belgacom dat er zo weinig Vlaamse zenders zijn?
4. te weinig buitenlandse zenders??? Vooral met die zenders moet men juist oppassen, omdat daar speciale afspraken vaak voor zijn. Ik zou ook niets liever hebben dat de zenders uit mijn packs op TV Overal zitten, maar het moet ook programmeerbaar zijn zonder dat plots klanten die die packs niet hebben er gratis opkunnen
@https:///people/27f11f3439

Het verbaast me om te lezen dat jij op uw Desire HD problemen ondervind bij het opstarten van deze app. Ik persoonlijk heb weliswaar een HTC HD2 toestel (Normaal Windows Mobile) maar heb daar nu de Rom van de Desire HD op gezet en bij mij werkt deze app zonder enige problemen. Ik heb wel die update versie van zaterdag er nu opstaan, de eerste versie (die van vrijdag) was niet zo heel stabiel op mijn toestel.
beste https:///people/cb924b0f8a

omdat Belgacom een belgisch bedrijf is mogen we niet verwachten ze ons uitsluitend in het nederlands helpen? sorry, maar u gaat een paar stapjes te ver. als vlaming wens ik nog steeds in het nederlands geholpen en bediend te worden. op moment dat het zou veranderen zeg ik onmiddellijk alles op.

dit gezegd zijnde, ik heb momenteel geen probleem, alle communicatie met belgacom verloopt in het nederlands.

er is een klein onevenwicht in de aangeboden tv zenders, maar daar val ik niet over. toch moet Belgacom er aandacht aan besteden in de toekomst dit evenwicht te herstellen (indien mogelijk)

mvg
Badge
@ xenne.

Het onevenwicht in de aangeboden zenders is niet de fout van Belgacom.
Zoals ik reeds zei: de zenders dienen toestemming te geven om hiervoor gebruikt te worden.
En het is nu niet dat we in Vlaanderen veel zenders hebben... Indien VTM geen toestemming geeft heeft dit ook gevolgen voor Ka2, zelfde groep. Idem voor VT4 en Vijft TV...
Wat blijft er dan nog over van vlaamse zenders? niet veel...
De Nederlandse zenders daarentegen zijn internationale zenders, en kunnen, vanwege de gebruiksverdeling van bijv. Ned1 en Ned2 over verschillende firma's, hiervoor ook problemen geven.

Belgacom kan daar dus héél weinig aan doen...
beste https:///people/cb924b0f8a

ivm de aangeboden zenders, ik had het hier eigenlijk niet over TV Overal, maar over Belgacom TV in het algemeen.

de uitzendrechten voor TV Overal zijn van heel andere orde dan de uitzendrechten van Belgacom TV. élke zender die we via TV Overal zullen kunnen kijken is leuk meegenomen, maar we hangen hier inderdaad puur af van de goodwill van de zenders. ik reken er op dat Belgacom de nodige inspanningen zal doen, uiteindelijk zal hun produkt maar echt commercieel aantrekkelijk worden als er nog zenders bijkomen

maar er is ook een onevenwicht op BGTV, er worden bv veel meer franstalige HD zenders getoond (ook niet belgische), op dit forum wordt er door bepaalde figuren nogal veel op gehamerd, dus ik merk dat die ergernis wel leeft bij sommigen.

maar uw eerdere schrijfsel dat vlamingen moeten aanvaarden niet in het nederlands geholpen te worden (of dat ze dan maar naar Telenet moeten overstappen) vond ik er wel ferm over, maar zoals gezegd, dit probleem stelt zich gelukkig niet

mvg
Badge
xenne,

ivm dat onevenwicht op BGTV idem.

er zijn nu eenmaal niet veel vlaamstalige zenders, laat staan in HD. dat is niet iets waar Belgacom aan kon doen.
Ik heb niet expliciet vermeld dat nederlandstaligen maar moesten aanvaarden van niet in NL geholpen te worden.
Maar wel gereageerd op de opmerking van tommos dat 60% van de bevolking nederlandstalig is en hij dus eist dat de meerderheid bij Belgacom nederlandstalig moet zijn.
De heer Tommos blijkt bijv. graag te vergeten dat Belgacom in Vlaanderen maar 35% van de Televisiemarkt in handen heeft, mede door concurrentie van Telenet en Vlaanderen Digitaal, terwijl dit in Wallonië eerder 75% is.

Tommos klaagt bijv. graag dat alles eerst in het frans wordt opgemaakt en dat er weinig vlaamstalige zenders zijn, maar dat is nu eenmaal zo, dat is belgacom hun fout toch niet?

Wallonie heeft nu eenmaal al veel vroeger de televisiemarkt opengesmeten voor commerciele zenders, en niet een klein beetje, maar een tiental jaren al voor VTM er kwam.
In Wallonie vind je bijv. zelfs zenders die alleen over paardrijden, jacht, vissen enzovoort gaan.
In Vlaanderen hebben we daar maar echt op grote schaal kennis mee leren maken via Njam.
Badge
https:///people/b43a472495Intense User




maar er is ook een onevenwicht op BGTV, er worden bv veel meer franstalige HD zenders getoond (ook niet belgische), op dit forum wordt er door bepaalde figuren nogal veel op gehamerd, dus ik merk dat die ergernis wel leeft bij sommigen.

Daar zit je dan weer met het probleem van de niet belgische nederlandstalige zenders.
De Nederlnadse zenders hangen vaak zelf al tientallen jaren achter decoders aan, behalve dan N1, N2 en N3...

Het zijn die zenders die een voorstel gekregen hebben van belgacom, maar als die zender weigeren of een niet-betaalbaar (voor de klanten dan) tegenvoorstel doen, houdt het daar dan ook op voor Belgacom.
Misschien dat ze hun geld dat ze in het verleden in het voetbal staken in zo een contracten kunnen steken, maar dat betwijfel ik.



Badge
Xenne,

ivm:

maar uw eerdere schrijfsel dat vlamingen moeten aanvaarden niet in het nederlands geholpen te worden (of dat ze dan maar naar Telenet moeten overstappen) vond ik er wel ferm over, maar zoals gezegd, dit probleem stelt zich gelukkig niet

Als je goed ALLE posts leest van Tommos doet hij niets anders dan belgacom beschuldigen van rascisme en dat hij niet tevreden is vanwege al die zaken.
Sorry, maar als hij ook maar de helft van zijn frustraties die hij hier legt ook echt heeft, .... een normale mens zou dan al lang verandert zijn van leverancier.
Ik persoonlijk zou geen klant willen zijn van een rascistiche firma, maar ik weet ook dat belgacom dat NIET is...
Hoe???

Ik passeer elke dag aan hun torens, en je zit er verschillende kleuren binnen stappen.
De technieker die bij mij langskwam was een marokaan... zou een rascistische firma dat doen? nee toch.
Wat mij vooral frustreerde was dat mr. Tommos in een topic komt zagen over zaken die niet aan dat topic toe doen.
Men vraagt feedback over TV overal, niet over een krantenartikel van een PS-voorzitter van het OCMW van Brussel die gefrustreerd is omdat maar 4% van de belgacomwerknemers brusselaars zijn
euh, het is wel de schuld van Belgacom. Er wordt nogal vaak gezegd, alleen bij Belgacom, dat er geen zenders zijn, maar dat is grote bullshit.
Kijk maar naar NL HD zenders. NL HD mag hier perfect uitzenden, maar Belgacom wil dit nog niet doen. Keuze van Belgacom!

Actua TV, nog een voorbeeldje, Belgacom wil dit niet uitzenden. Opnieuw keuze van Belgacom.

Vergelijk eens het aantal NL talige zenders van Telenet, met die van Belgacom... of komt hier opnieuw een uitvlucht?

https:///people/cb924b0f8ahttps:///people/cb924b0f8ahttps:///people/cb924b0f8a

u zegt het mooi. Belgacom is een BELGISCH bedrijf, en 51% van de aandelen zijn van de belgische staat. Belgacom is dus VERPLICHT om beide landstalen te bedienen en gelijk te behandelen.

1. het is een TEST fase, de zenders die er nu op staan zijn om te TESTEN, vermoedelijk volgen er later wel meer.

=> Kijk eens naar Belgacom TV basis aanbod. Is dit ook in test?

2. de zenders moeten ook TOESTEMMING geven om hierin opgenomen te worden... als Vlaamse zenders dit niet doen, is Belgacom in fout?

=> zie hierboven. Het is gemakkelijk om de schuld bij de zenders te steken.

3. Er zijn voor die 40% van de bevolking ook 17 commerciele zenders méér dan in Vlaanderen... Reden??? In Wallonië bestaan al 10 jaar langer commerciële zenders dan in Vlaanderen...
Is het de fout van Belgacom dat er zo weinig Vlaamse zenders zijn?


=> nogmaals zie hierboven

"Verder, gezien u toch zo graag op discriminatie op basis van taal kapt, bent u vermoedelijk sympathisant met N-VA of VB, die maar al te graag verkondigen dat Walen LUI zijn...
en nu klaagt u omdat ze werken????"

PURE DISCRIMINATIE VAN U! Iemand heeft een mening, en omdat dit niet overeenstemt met uw mening, zet je dit in het schuifje van VB of NVA. Dit is een forum, GEEN politieke partij! Zwak hoor, heel zwak.
Deze uitspraak ga dus ook als beledigend melden.

"hij dus eist dat de meerderheid bij Belgacom nederlandstalig moet zijn."

volgens mij stond er dit:

ze brengen iets uit.. 60% van de bevolking krijg 4 zenders!!!! 40% van de bevolking krijg 9 zenders!!! Maar die 60% mag wel de volle pot betalen hoor. Meer zelfs, zij zorgen ervoor dat die 40% n og meer zenders zullen krijgen

Jij maakt daar iets volledig anders van.
Hmm; vandaag werden mijn vermoedes telefonisch door Belgacom bevestigd; echter vind ik het enerzijds jammer dat Belgacom TV kijken via een tablet of een smartphone over WiFi dat het data verbruik verrekend wordt in het algemene data verbruik en niet afzonderlijk verrekend wordt zoals dit vroeger van toepassing was op TV on PC.

Rekening houdende indien we een gemiddeld verbruik maken van deze dienst zou dat toch gemakkelijk 5 a 10gb/maand aan data volume gaan vergen voor een gemiddelde gezin. Hoop dat we in de toekomst dan ook een upgraden kunnen verwachten van ons data limiet.
"... data verbruik verrekend wordt in het algemene data verbruik ..."

Het zou mij zeer verbaasd hebben als het anders geweest was - uiteindelijk zal eer een stimulans blijven, meer extra data-pakketten te kopen! ;)
beste https:///people/f1601624dd

het is simpelweg niet mogelijk het TV Overal volume te bepalen. het verschil met TVonPC is dat er voor dat produkt een aparte Vlan werd gecreeerd, dus was het makkelijk om dat volume niet te laten meetellen. die optie is er nu helaas niet.

maar de datalimieten zijn aan het vervagen, en ik denk en hoop wel dat Belgacom nog eens zijn volume zal optrekken zodat u toch zonder al te veel rekenen van de TV Overal dienst gebruik zal kunnen maken.

mvg



@xenne Wat voor de één belachelijk is, is voor de ander....

En die éne ster is puur voor de moeite, want dit is geen voldragen app, dit is een bèta die publiek getest wordt. En dan houdt het geen steek om meer sterren te geven dan dat er positiefs te vertellen valt. Tegen dat deze app "volwassen" is (lees: echt klaar voor publieke release) kunnen de scores dan herbekeken worden, maar nu nog even niet.
Heb dit ook eens geinstalleerd werkt wel maar beeldkwaliteit trekt op niet veel he hapert veel het geluid is wel goed zonder haperingen toch heb ik vol bereik met wifi wat is daar tegen te doen om goed beeld te hebben
Beste https:///people/b43a472495;

Ja, je bevestigd mijn vermoeden. Nu is het afwachten tot de officiële release, en hoop wanneer deze dienst betalend gaat worden dat daar ook data inbegrepen gaat worden want anders word mobiel TV kijken een dure bedoeling vind ik. Ben nu al maandelijks op 1 a 2 GB van mijn limiet verwijderd (soms heb ik 1 dag voor het einde van de maand het ook opgebruikt) dus als ik dan nog maandelijks 5€ dient bij te betalen boven de dienst Overal TV dan hoeft het voor mij niet meer.

Maar ja, dit zijn zorgen voor later, alles is nog nieuw dus we zullen wel zien wat het gaat worden na de test periode.
tsja, https:///people/e8c36555b1, ieder zijn mening hé... ik zie dat de app nu toch al een gemiddelde heeft van 4 sterren na 34 stemmers in de market

ivm de kwaliteit:
De dienst TV Overal maakt gebruik van de adaptieve streaming technologie. Dit houdt in dat de videobitrate die u ontvangt afhankelijk is van uw beschikbare Internet bandbreedte, onafhankelijk van het netwerk (DSL of 3G).
dus https:///people/31bc106a47, als u op een goeie wifi verbinding zit zou je goed beeld moeten hebben. als het zo niet is, zal het misschien aan uw toestel liggen?

mvg
signaalsterkte is goed kopelingsnelheid 54Mbps is dat genoeg heb samsung galaxy ace s5830
die sterren zijn nu toch waardeloos. Op 34 gebruikers stelt dit niks voor, en zullen grotendeels van belgacom mensen komen :)

als het hapert kan het uiteraard aan de device zelf liggen, welke mss niet kan volgen. Probeer eens alle background tasks te stoppen, en dan nog eens.
Niet vergeten dat decoding nogal was processing power vereist, en zeker h624 (heb nog niet gekeken welke het exact is voor de tv overal, maar vermoed dat deze zelfde is als op tv)
Ik wil er graag vanuit gaan dat Belgacom vragende partij is om de andere vlaamse zenders op tv overal te brengen, maar het is me toch nog niet helemaal duidelijk waarom hun eigen kanaal Anne er nog niet op zit. Ondanks het feit de content vooral geleverd wordt door de vma zenders is het toch een exclusief Belgacom kanaal?
Ok bart, maar toch groot verschil, 1 ster geven vs gemiddelde van 4

Heb de app nu ook eens getest met een mobiel netwerk, ook dit werkt naar behoren

Mvg
Is er ondertussen al een datum gekend wanneer de applicatie voor een gewone windows pc gaat uitkomen ?
Werkte perfekt op mijn Desire S. Doch vandaag plots als ik iets wil afspelen krijg ik de melding "Om te kunnen genieten van de dienst TV-overal, dient u Belgacom TV klant te zijn". Ook na herinstallatie app en terug invullen gegevens, zelfde probleem??? Werk met GSM Ambassador plan.
beste JBBGC

kan je onderstaande eens proberen aub, Eva heeft dat gisteren gepost

Mogelijk kan het helpen om de "cache" van het programma te verwijderen.
Onder 'settings' in Android ga je naar 'applicaties' en selecteer je vervolgens 'TV overal'.
Hier wis je dan de cache en tracht je opnieuw een programma te laten afspelen.

succes & laat iets weten aub

ivm de pc versie, er is geen release datum bekend, maar hou gewoon www.tvoveral.be in de gaten. op die site ga je moeten inloggen met je e-services account, je gaat geen softwaren op de pc moeten downloaden (maw tv zal dus OVERAL beschikbaar zijn)

mvg,
Wanneer komt de applicatie uit in de iTunes store van Apple en op de computer (Mac ! :D)?

Reageer