/files/e8c5eb9b29/snap20110701_102747.png 800x480
Bladzijde 2 / 5
correctie: Les Belgacom francophones hebben zelfs 10 zenders!
Ik denk dat in dit geval heel graag oa Vmma zenders en SBS zenders wil beschikbaar maken, maar dat het een probleem is met de zenders zelf. Misschien handig als ze (Belgacom) dit eens aan hun klanten zouden uitleggen. Hoelang heeft het niet geduurd eer de SBS zenders (VT4, VijfTV) beschikbaar waren op Belgacom TV? Dat lag toch echt niet aan Belgacom.
den Eric heeft hier ook z'n comment gepost zenne, deze app met één ster beoordelen vind ik beetje belachelijk. maar soit....
nog enkele interessante zaken uit de FAQ
Voor op PC naar TV Overal te kijken zal U geen specifieke TV Overal-software moeten installeren. Surf gewoon naar www.tvoveral.be (daar staat dus voorlopig nog niets, nog even geduld graag)
Iedereen kan de app downloaden, maar niet Belgacom klanten hebben enkel toegang tot de tv-gids, de filmtrailers en de samenvattingen
De dienst TV Overal maakt gebruik van de adaptieve streaming technologie. Dit houdt in dat de videobitrate die u ontvangt afhankelijk is van uw beschikbare Internet bandbreedte, onafhankelijk van het netwerk (DSL of 3G).
Via 3G heeft wel toegang tot de filmcatalogus, maar kunt u geen films huren en bekijken.
In de instellingen van de Apple/Android-applicatie van TV Overal kunt u alle zenders verbergen die u niet bekijkt.
Voorlopig kunt u uw pc, tablet of smartphone enkel gebruiken om een opname van op afstand te programmeren. Een opname bekijken kan dus enkel op uw tv. Na verloop van tijd zal het wel mogelijk zijn om een opname ook op een pc, tablet of smartphone te bekijken.
Het volume dat u nodig hebt om een programma of film te bekijken wordt afgetrokken van het volume van uw Belgacom Internet, Internet On GSM of Mobile Internet. Gemiddeld is voor een uur TV Overal 1 GB (via vast internet) of 200 MB (via het mobiele 3G-netwerk) nodig.
mvg
nog enkele interessante zaken uit de FAQ
Voor op PC naar TV Overal te kijken zal U geen specifieke TV Overal-software moeten installeren. Surf gewoon naar www.tvoveral.be (daar staat dus voorlopig nog niets, nog even geduld graag)
Iedereen kan de app downloaden, maar niet Belgacom klanten hebben enkel toegang tot de tv-gids, de filmtrailers en de samenvattingen
De dienst TV Overal maakt gebruik van de adaptieve streaming technologie. Dit houdt in dat de videobitrate die u ontvangt afhankelijk is van uw beschikbare Internet bandbreedte, onafhankelijk van het netwerk (DSL of 3G).
Via 3G heeft wel toegang tot de filmcatalogus, maar kunt u geen films huren en bekijken.
In de instellingen van de Apple/Android-applicatie van TV Overal kunt u alle zenders verbergen die u niet bekijkt.
Voorlopig kunt u uw pc, tablet of smartphone enkel gebruiken om een opname van op afstand te programmeren. Een opname bekijken kan dus enkel op uw tv. Na verloop van tijd zal het wel mogelijk zijn om een opname ook op een pc, tablet of smartphone te bekijken.
Het volume dat u nodig hebt om een programma of film te bekijken wordt afgetrokken van het volume van uw Belgacom Internet, Internet On GSM of Mobile Internet. Gemiddeld is voor een uur TV Overal 1 GB (via vast internet) of 200 MB (via het mobiele 3G-netwerk) nodig.
mvg
Interessant, nog even afwachten dus.
voor de mensen met compatibiliteitsproblemen, er is reeds een update van de app beschikbaar in de market - je kan die misschien eens binnen halen. succes.
mvg
mvg
als ik de uitgebreide op aanvraag wil bekijken, dan krijg ik 'deze inhoud is niet beschikbaar buiten het Belgische grondgebied".
ik zit wel in vlaanderen , niet in Belgie, maar zou toch moeten werken.
Iemand een idee hoe belgacom dit bekijkt, want dit lijkt toch fout te gaan
ik zit wel in vlaanderen , niet in Belgie, maar zou toch moeten werken.
Iemand een idee hoe belgacom dit bekijkt, want dit lijkt toch fout te gaan
Bart schreef: ik zit wel in vlaanderen , niet in Belgie
hmm waar zit jij dan wel? of is België ondertussen gesplitst geraakt en weet ik van niets? :p
de op aanvraag catalogus is niet beschikbaar via mobiel internet naar het schijnt
of zit je gewoon in België op een vaste internetverbinding? en krijg je toch die melding?
naar het schijnt moet je een geolocatieclausule aanvaarden als je op mobiel netwerk zit, ik heb dit nog niet geprobeerd. en als je dan in het buitenland op een wifi zit zal het ook niet werken veronderstel ik?
mvg
hmm waar zit jij dan wel? of is België ondertussen gesplitst geraakt en weet ik van niets? :p
de op aanvraag catalogus is niet beschikbaar via mobiel internet naar het schijnt
of zit je gewoon in België op een vaste internetverbinding? en krijg je toch die melding?
naar het schijnt moet je een geolocatieclausule aanvaarden als je op mobiel netwerk zit, ik heb dit nog niet geprobeerd. en als je dan in het buitenland op een wifi zit zal het ook niet werken veronderstel ik?
mvg
Ik zit dinsdag terug in de US en zal het dan eens proberen ;)
@xenne: is via wifi, via belgacom adsl
@axs okay.... laat maar iets weten
@bart tsja, normaal zou dat moeten werken als je met een belgische Wifi bent verbonden. 't zou wel interessant zijn om te weten hoe ze bepalen waar je zit, heb daar persoonlijk geen kaas van gegeten.....
mvg
@bart tsja, normaal zou dat moeten werken als je met een belgische Wifi bent verbonden. 't zou wel interessant zijn om te weten hoe ze bepalen waar je zit, heb daar persoonlijk geen kaas van gegeten.....
mvg
TV kijken werkt hier ook niet 😞 ik zie wel de tekst met wat er afspeeld , maar geen beeld. Waarschijnlijk moet ik ergens nog op een play knop drukken ofzo :)
Zie attachment , screenshot
@xenne, zover ik weet kunnen ze op 3 manieren bepalen waar je zit:
1) gps module (niet overal beschikbaar)
2) wifi signaal => aangezien ik in Vlaanderen zit zou dit geen probleem mogen zijn. Heb ik ook gecontroleerd, en is goed.
3) IP adres Aangezien ik in vlaanderen, zou dit geen probleem mogen zijn. enkel vind ik momenteel het IP adres niet terug,dus kan dit moeilijk verifieren op dit moment
dus ikke niet snap :)
Ondertussen gezien dat ze eigenlijk gebruik maken van de nextreaming applicatie als player (http://www.nextreaming.com), en dat ze een connectie opzetten naar 64.4.61.77:1863 (frans uiteraard) om de gegevens op te halen.
Even getest en de app werkte niet met de Sensation, SGS2 of Motorola Xoom. kan het probleem liggen in de dual cores?
kan iemand met een LG 2x Speed even testen?
kan iemand met een LG 2x Speed even testen?
michiel, welke fout of probleem had jij?
goeieavond bart
normaal moet je op die pijl linksboven duwen en dan begint de live te spelen, en je kan de live dan stoppen met het vierkant
maar ik veronderstel dat je dat al geprobeerd zult hebben?
en die ronde bol onderaan is om te beginnen op te nemen
in het echt zit er geen storing op het beeld, maar 't is blijkbaar niet mogelijk een storingsvrije screenshot te nemen
dank voor de info ivm bepaling lokatie
mvg
normaal moet je op die pijl linksboven duwen en dan begint de live te spelen, en je kan de live dan stoppen met het vierkant
maar ik veronderstel dat je dat al geprobeerd zult hebben?
en die ronde bol onderaan is om te beginnen op te nemen
in het echt zit er geen storing op het beeld, maar 't is blijkbaar niet mogelijk een storingsvrije screenshot te nemen
dank voor de info ivm bepaling lokatie
mvg
ja, als ik op die pijl klikte vroeg hij voor een login, wat dus wel werkte, maar daar bleef het bij :(
welke Android versie draai jij Xenne? 2.2 - 2.3? of is het een tab? (of tap 😛 )
welke Android versie draai jij Xenne? 2.2 - 2.3? of is het een tab? (of tap 😛 )
't is een smartphone (SGS) android versie 2.3.3
en welk toestel is het ginder?
mvg
en welk toestel is het ginder?
mvg
ha! onder 2.3 werkt het hier ook.
Alleszins de op aanvraag. MEt tv ben ik nog aan het sukkelen
Alleszins de op aanvraag. MEt tv ben ik nog aan het sukkelen
Dual cores ligt het niet aan. Op mijn Nvidia tegra 250 tablet met android 2.2 lukt het perfect.
De app staat niet in de market. Heb nu de apk geïnstalleerd van een derde site, maar krijg enkel geluid en geen beel.
oh, ze staat wel in de market hoor, maar jou toestal zal ze niet vinden omdat ze blijkbaar niet compatible is om één of andere reden
mvg
mvg
Dual core ligt het inderdaad niet. De 10.1v door Belgacom ondersteund heeft een Tegra2.
Mijn vragen of bevindingen:
- Merk een vertraging van ongeveer 20 seconden tussen "live" en via de app.
- Vind nergens hoe je in een film kan vooruit of terug kan spoelen.
- Beeldkwaliteit vind ik redelijk (op de 10.1v via TV overal Tab), enkel zoals bij tennis op Canvas als er een logo of stand is zie je dat slecht en merk je een "slechte" beeldkwaliteit, als je daar niet naar kijkt vind ik het niet storend. 1GB per uur kan natuurlijk geen HD kwaliteit leveren.
- Aansluitend op bovenstaande verwacht ik niet dat er HD zender zullen komen.
- Minimum zenders voor mij zijn dezelfde als deze die via nPVR.
Mijn vragen of bevindingen:
- Merk een vertraging van ongeveer 20 seconden tussen "live" en via de app.
- Vind nergens hoe je in een film kan vooruit of terug kan spoelen.
- Beeldkwaliteit vind ik redelijk (op de 10.1v via TV overal Tab), enkel zoals bij tennis op Canvas als er een logo of stand is zie je dat slecht en merk je een "slechte" beeldkwaliteit, als je daar niet naar kijkt vind ik het niet storend. 1GB per uur kan natuurlijk geen HD kwaliteit leveren.
- Aansluitend op bovenstaande verwacht ik niet dat er HD zender zullen komen.
- Minimum zenders voor mij zijn dezelfde als deze die via nPVR.
goeieavond https:///people/4326db8df3
die vertraging had ik ook reeds opgemerkt, en is eigenlijk ook te verwachten, maar vind ik niet storend (zal er moeilijk uit te halen zijn volgens mij)
spoelen van een film gaat blijkbaar niet nee, dit kan vervelend zijn als je bv halverwege moet stoppen met kijken, dus dat zou wel mogen aangepast worden
HD zenders zullen er volgens mij ook niet komen, maar ik vind het wel jammer dat de hd zenders niet op afstand op te nemen zijn via de app
wat zenders betreft, dat zou heel mooi zijn moesten al de nPVR zenders beschikbaar zijn, maar dat zal bijlange niet zo evident zijn. zal niet aan belgacom liggen maar aan de zenders die het moeten toelaten ivm de uitzendrechten, is een heel andere materie. voor tv overal op pc zullen de zaken iets gemakkelijker liggen denk ik
nog één opmerking van mij: op mijn smartphone blijft de notificatiebalk altijd bovenaan staan, die zou eigenlijk mogen verborgen worden bij gebruik van de app zodanig dat ik een echt fullscreen scherm krijg
mvg
die vertraging had ik ook reeds opgemerkt, en is eigenlijk ook te verwachten, maar vind ik niet storend (zal er moeilijk uit te halen zijn volgens mij)
spoelen van een film gaat blijkbaar niet nee, dit kan vervelend zijn als je bv halverwege moet stoppen met kijken, dus dat zou wel mogen aangepast worden
HD zenders zullen er volgens mij ook niet komen, maar ik vind het wel jammer dat de hd zenders niet op afstand op te nemen zijn via de app
wat zenders betreft, dat zou heel mooi zijn moesten al de nPVR zenders beschikbaar zijn, maar dat zal bijlange niet zo evident zijn. zal niet aan belgacom liggen maar aan de zenders die het moeten toelaten ivm de uitzendrechten, is een heel andere materie. voor tv overal op pc zullen de zaken iets gemakkelijker liggen denk ik
nog één opmerking van mij: op mijn smartphone blijft de notificatiebalk altijd bovenaan staan, die zou eigenlijk mogen verborgen worden bij gebruik van de app zodanig dat ik een echt fullscreen scherm krijg
mvg
Was er niet gezegd dat de definitieve versie er in october zou komen ? Jullie (we) mogen dus allemaal nog 3 maanden meetesten. Als het loopt zoals met de TVonPC komen er allicht nog wel een paar maanden bij. Al denk ik dat ze het bij TVonPC nogal rap opgegeven hebben, want ik heb eigenliijk nooit iets zien veranderen/verbeteren in de gebruiksvriendelijkheid. TV Overal is een nog grootschaliger project, want ook op smartphone, tablet en Apple. In tegenstelling tot TVonPC zijn ze nu andersom gestart, wat logisch is na het lanceren van de Samsung Galaxy Tab. PC moet nu wachten (Over enkele weken kan men ook tv kijken op een vaste of draagbare pc) en Apple komt er ook nog wel achteraan (Apple doet altijd moeilijk over het accepteren van applicaties in hun "store"' en op hun apparaten; zij zijn dan ook uniek op de markt, omdat ze hard-en software exclusief onder een koepel hebben zitten; logisch dat ze hun markt afschermen).
Vermits ik TVonPC als 2e TV gebruik(te) wacht ik met mijn oordeel tot dat ook (binnen enkele weken ?? 't is wél vakantieperiode...) in TV Overal mogelijk wordt.
Vermits ik TVonPC als 2e TV gebruik(te) wacht ik met mijn oordeel tot dat ook (binnen enkele weken ?? 't is wél vakantieperiode...) in TV Overal mogelijk wordt.
de commercialisering is gepland voor 1 oktober inderdaad, en persoonlijk denk ik niet dat er vertraging zal zijn. het concept van dit produkt is veel beter, in de android applicatie zitten nog wat kinderziekten maar die zijn makkelijk op te lossen. tvonpc was op voorhand een doodgeboren kind, en 't is goed dat belgacom er geen verdere kosten meer aan gedaan heeft. er zit volgens mij veel meer potentieel in tv overal
mvg
mvg
het zal nog wel uitgesteld worden, want er zijn nog geen zenders beschikbaar.
En aangezien de politiek nu ook de discriminatie van Belgacom aan het volgen is, gaan ze het niet riskeren om Vlamingen te laten betalen voor slechts 4 zenderkes . Mensen zllen niet betalen voor een oplossing zonder de nationale zenders hoor. (vtm, ka2,vt4,vijftv, etc). En neen Belgacom, franse zenders erbij plaatsen zal dit niet compenseren.
> Al denk ik dat ze het bij TVonPC nogal rap opgegeven hebben
als je het aantal klachten ziet, en het aantal mensen hoort van 'die brol werkt' niet , heeft het nog heeeeel lang geduurd.
Zowieso had ik al van dag 1 gezegd dat die oplossing crap was :)
En aangezien de politiek nu ook de discriminatie van Belgacom aan het volgen is, gaan ze het niet riskeren om Vlamingen te laten betalen voor slechts 4 zenderkes . Mensen zllen niet betalen voor een oplossing zonder de nationale zenders hoor. (vtm, ka2,vt4,vijftv, etc). En neen Belgacom, franse zenders erbij plaatsen zal dit niet compenseren.
> Al denk ik dat ze het bij TVonPC nogal rap opgegeven hebben
als je het aantal klachten ziet, en het aantal mensen hoort van 'die brol werkt' niet , heeft het nog heeeeel lang geduurd.
Zowieso had ik al van dag 1 gezegd dat die oplossing crap was :)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.