Belgacom laat de klanten in de steek.

  • 10 June 2011
  • 44 reacties
  • 2689 Bekeken

Ze zijn weer goed bezig.

Topmatchen naar Telenet, middelmatige matchen voor Belgacom.

Kijkers zijn weer de dupe.

Telenet lacht ons uit en terecht.

Vanaf nu gaat men klanten verliezen, waarschijnlijk ik inbegrepen.

Telenet heeft nu duidelijk de bovenhand.

Dit is echt degoutant.

44 reacties

Badge
Bart maar dan is er nog die andere site voor voetbal wel slechtere kwaleit enkel naam kwijt maar staat opgeslagen op schijf.sluit dan wel laptop op beeld van tv aan.Die zender zal mogelijk niet weg gaan.En er bestaan er misschien nog z'n illegale;Dus ik heb dan nog geen telenet nodig.
die andere site is illegaal, en Belgacom heeft eigenlijk weinig gedaan tegen die site.
De kans is groot dat Telenet daar wel iets gaat aan doen, en dat het dan moeilijker wordt om via die site te kijken.
Ik heb zonet mijn all-foot opgezegd , met onmiddellijke ingang ( in juni en juli is er toch geen voetbal te zien en moet ik anders ook nog 19.95 euro per maand betalen !! Voor niets !

Indien het klopt dat Belgacom slechts 1 miljoen euro heeft betaald voor "pakket 5" , dan zouden ze hun wedstrijden GRATIS moeten aanbieden aan AL hun TV klanten, en niet aan een "aangepast tarief" , zoals ze nu in hun communicatie laten uitschijnen.

Een topsporter die door Belgacom gesponsord wordt zal meer dan 1 miljoen kosten!!
ze betalen 3,2 miljoen voor die 5 matchen, vergeet ook niet de productiekosten om de matchen in beeld te brengen. 't was vooral uit strategisch oogpunt belangrijk van toch wat voetbal te behouden denk ik (Telenet kon ook niet voor exclusiviteit gaan)

mvg
fred.7649, ik quote Belgacom: In de maanden juni & juli kan de all foot gebruiker genieten van mooie rapportages op Belgacom 11. Daarom betaal je nog.
Badge
@Bart denk je niet dat er altijd ergens iets te zien gaat blijven ilegaal of legaal telenet/belgacom.
Dus Belgacom betaald 3,2 miljoen voor 5 matchen en Telenet voor 3 de rest van die 55 miljoen? Hoe gaan ze daar nog winst uit halen?
@Bart, wat u zegt klopt niet ... lot 3 gaat over de zaterdagmatchen. Zou een vrijdagmatch worden uitgesteld naar een zaterdag omwille van internationaal of europees voetbal dan is die voor Telenet, omdat die wedstrijd initieel op een vrijdag zou worden uitgezonden. Alle andere voor Belgacom. Het is dus niet dat Telenet dit zelf kan kiezen.
Reputatie 7
Badge +1
Heel dat contract is een draak met 2 koppen. En de voetballiefhebber, hij blijft in de kou staan...de "commerce" heeft weer eens gewonnen.

Vooral het feit dat je niet op voorhand weet welke matchen Telenet gaat kiezen, is een al een "onding". En de Bobos van de voetbalbond, zij leven voort in hun ivoren toren.....want zij hebben toch het geld binnengehaald niet ....

Telenet heeft trouwens samen met VOO geboden, dus die betalen niet alles zelf.
inderdaad https:///people/e5431b1cd0



't is vrij simpel, de 3 topmatchen gaan gespeeld worden op vrijdag & zondag, die worden uitgezonden op Telenet

de andere 5 matchen worden gespeeld op zaterdagavond, die zijn voor Belgacom

welke de 3 topmatchen van de betreffende speeldag zijn wordt 40 dagen voor de wedstrijd gespeeld wordt bepaald

mvg

Reputatie 2
Badge
Misschien gaat BGtv wel onderhandelen om de 3 wedstrijden in onderaanneming ook te kunnen aanbieden. Omgekeerd, tn gaat misschien onderhandelen om de 5 in onderaanneming te kunnen aanbieden.
Voor men ingaat op een nieuw voorstel is het goed om weten dat men de aantrekkelijke matchen van de play-off's 1 niet te zien zal krijgen, we zullen moeten tevreden zijn met de play-off's 2 ,waar niemand in geintereseerd is. Ik blijf bij belgacom maar dan uiteraard zonder all foot ,ik koop nooit iets zonder te weten waarvoor ik betaal. Groetjes van een voetbalfan en supporter van de Brugse ploegen en KV Mechelen.
beste

@Hugo all foot bestaat niet meer... ze kunnen moeilijk iets aanbieden dat ze niet meer kunnen leveren.... maar Belgacom zal binnenkort met een nieuwe formule op de proppen komen

@ https:///people/f3c293461f inderdaad, mochten Belgacom / Telenet samen rond de tafel gaan zitten zou het nog kunnen dat alle wedstrijden op één/beide zender(s) gaan te zien zijn. maar ik schat die kans niet al te hoog in.

ondertussen gaat de politiek er zich ook mee bemoeien, CD&V wil dat je met één decoder alle matchen moet kunnen zien.

mvg
Badge
@Monooncle over die verdeling van die matchen moet ik zelf eens eerst zien want daar kan ik niet zo goed aan uit.
Badge
Het had beter geweest dat er nu 1 speeldag op vrijdag was en 2op zondag en dat belgacom die 1 van zondag kon zien en 2 op zaterdag.Die competitie moet toch nog vast gelegd worden.
Badge
Voor het zover is ik kan nog rustig slapen het seizoen begint maar volgende maand de 30.En dan nog kan er nog veel gebeuren ge moet maar eens op sporza lezen.
ik heb mijn abbo van all foot net laten stop zetten,want ik doe hier niet meer aan mee,ik betaal niet voor wedstrijden waar ik niet op voorhand van weet dewelke,ik wil enkel topmatchen zien van mijn club,en na deze schande van Belgacom zijn ze mij kwijt als all foot klant.

vanwege een Club Brugge Fan
Badge
Ik denk wel niet dat dit aan belgacom licht maar wel aan sz rechtbank.Hoe het juist in zijn gang is gegaan weet ik ook niet maar ik heb zo iets vernomen.Mischien weet iemand iets meer?
Axana, toen de rechten die canal+ in belgië had werden opgedeeld na de overname door Telenet/Prime, heeft de rechtbank een beschikking uitgesproken waardoor telenet, zou ze de rechten op het Belgisch voetbal binnenrijven, geen exclusiviteitsrecht kreeg, m.a.w. werden ze verplicht het beeldmateriaal te delen met andere spelers. Belgacom kon dit de afgelopen 6 jaar wel. Telenet heeft de afgelopen jaren deze beschikking aangevochten, doch telkens in het ongelijk gesteld. Bij een uitspraak van de rechtbank van enkele maanden terug werd deze uitspraak ongedaan gemaakt, waardoor Telenet wel de exclusiviteit kon opeisen. Belgacom op haar beurt heeft daarop een beroepsprocedure aangespannen en deze uitspraak moet nog volgen, waardoor Telenet niet op alle loten heeft geboden, maar enkel op lot 1 en lot 3 welke de wedstrijden op vrijdag en zondag, de "topwedstrijden" dus bevatten.

Reageer