Belgacom komt met een primeur namelijk draadloos internet 4G en ook FON

  • 28 June 2011
  • 12 reacties
  • 3572 Bekeken

  • Practitioner
  • 2518 reacties
Long Term Evolution (LTE) of 4G
zou 8 tot 10 maal sneller zijn dan 3G
wordt uitgerold op de 1.800 MHz-frequentie (in afwachting van licenties op 2.600 MHz)

30 grote klanten, waaronder VRT , de LIJN ,UZ Brussel enz. zouden hiermee eerst experimenteren (4G USB Modem op Laptop).

FON (in samenwerking met Spaanse Fon) wordt dan de toepassing waardoor iedereen een stukje van zijn Wifi installatie thuis deelt met een voorbijganger (Fon-lid) die zo via uw wifi installatie kan surfen met zijn mobiele toestel.

B-Box gaat 2 netwerken creëren één voor privé en één voor Fon-leden.
Als Fon-lid kan de wifi netwerken van andere leden in België en buitenland gratis gebruiken.


Downloadsnelheden tot 100 Mb per seconde, voldoende om op je gsm naar televisiebeelden in high definition (HD) te kijken.
Een filmpje van 35 megabyte (MB) groot haal je via 4G in een tiental seconden binnen.
Voorganger 3G doet er een minuut langer over.


De commerciële lancering van 4G volgt pas volgend jaar, als er voldoende compatibele toestellen op de markt zijn.

12 reacties

primeur... er worden geen snelheden bekend gemaakt en gewone particulieren kunnen hier geen gebruik van maken.
Ook is dit enkel in 4 kleinere steden beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +1
Wat dan met de Wifi beveiliging ?
Downloadsnelheden tot 100 Mb per seconde, voldoende om op je gsm naar televisiebeelden in high definition (HD) te kijken.
Een filmpje van 35 megabyte (MB) groot haal je via 4G in een tiental seconden binnen.
Voorganger 3G doet er een minuut langer over.
Ja ja,allemaal mooi en wel alsof er niets anders bestaat dan mobiel surfen.Maar als ik dan de vele vele postjes lees van ontevreden gebruikers die met moeite een downloadsnelheid halen van 3 of 4 stel ik me toch de nodige vragen over de gestelde prioriteietn bij Bgc.Persoonlijk mag ik niet klagen na negen jaar klant zijn maar wat met de ontevreden klanten die blijkbaar in één of ander vijfjarenplan zijn terecht gekomen.Ik kan dan ook niet anders besluiten dan met foei foei Belgacom.
tot 100Mb / seconde... bij VDSL2 kan je theoretisch tot 200Mb/s.. je krijgt er, als je veel geluk hebt, 30MB/s. Bij ADSL2+ kan je tot 24MB/s, bij Belgacom maximum 12Mb/s

Dus zolang Belgacom niet zegt welke snelheid ze aanbieden, is hun 'primeur' waardeloos.
https:///people/26fc8c6d18 Wat dan met de Wifi beveiliging ?


Ergens iets gelezen van "dual ssid met een guestlan" maar wat dit juist inhoud weet ik niet, is dat dan via een bijkomende pppoe ?
Bart , er is wel een verschil met vdsl2 en het G4 netwerk, bij G4 zitten ze niet met oer oude technologie met koperdraad want dit blijft de zeer zwakke schakel in het systeem .

Tenslotte is het met alle tecnieken zo dat ze altijd een heel stuk onder de theoretische snelheden zitten zelfde met wifi en noem maar op....

En waardeloos tja of dat ze nu de theoretische snelheid halen of niet het zal toch de consument zijn natuurlijk die het met de tijd wel zal bewijzen !
Wat ik mij afvraag is wat en hoe men om zal gaan met dat Fon systeem!? Meerbepaald op snelheden en downloadlimieten?

Men zegt dat Fon geen invloed heeft op uw downloadlimiet (ok dat begrijp ik); maar stel u voor ik en mijn buur hebben Belgacom, en beiden een Fon account welk is dan ons downloadlimiet ? (als er geen limiet komt op Fon zie ik het nut van downloadlimiet zoals we dat de dag van vandaag kennen niet. nog minder het nut om de optie no limit van 10€ aan te schaffen!?)

Hmm; verwarrend.
Ik ken er niet genoeg van maar ik denk dat je dit moet bezien als een apparte tunnel vergelijkbaar met de apparte tunnel voor BGC-TV die telt ook niet mee in de downloadliliet.
we moeten er nog niet te veel over speculeren, maar ik vermoed dat het signaal via de Fon-hotspot komende uit de bbox-en wel op de één of andere manier gelimiteerd zal worden, in snelheid en/of in volume.

wat wel beetje een mank punt is in deze setup is het nogal zwakke draadloze signaal van de Bboxen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Een te sterk signaal in huis is dan weer niet zo goed denk ik. Denk maar aan de invloed van GSM-masten en hotspots....
tsja, in huis moet de straling zo laag mogelijk zijn, maar toch voldoende groot om comfortabel te surfen op verschillende plaatsen. maar als de bbox dienst gaat doen als WIFI Fon-hotspot, moet het signaal ook buitenhuiste ontvangen zijn. dat laatste valt nogal tegen denk ik. zeker met smartphone ben ik nog niet al te veel wifi signalen van bboxen tegen gekomen.

persoonlijk gebruik ik het draadloze signaal van de bbox ook niet, omdat het niet ver genoeg draagt, op sommige plaatsen is de ontvangst te laag voor mij

mvg

Reageer