Skip to main content
Ik heb al ettelijke keren de stappen doorgelopen om Belgacom Fon te activeren, maar het lukt me niet. Heb een Belgacom-Fon account aangemaakt, maar als ik naar de website https://play.google.com/store/apps/details?id=com.belgacom.fon&hl=nl ga en op installeren wil drukken, schijnt er niets te gebeuren en komt er een boodschap: U heeft de app Google Play store app (het witte app pictogram met de boodschappentas) niet geopend met dit email-account. Nochthans ben ik aangemeld met mijn gmail account.

Is er iemand die raad weet, liefst in eenvoudige taal.

Als ik dit programma niet kan downloaden, kan ik dus niet gebruik maken maken van de gratis FON hotspots?

je kan gebruik maken van de fon hotspots zonder die app, maar het is wel een stuk handiger met de app want deze gaat dan automatisch op zoek naar fon hotspots en deze zal er automatisch mee verbinden

zonder app moet je via wifi op zoek naar een onbeveiligd draadloos netwerk genaamd beginnend met FON_ , daarmee verbinden, als je dan uw browser opent komt je terecht op het captive portal, daar inloggen met uw fon account (login/pas), daarna kan je surfen

nu waarom je die app niet geinstalleerd krijgt kan ik niet meteen zeggen. download je die via de website of rechtstreeks op jou toestel?

mvg

Beste Xenne,

Bedankt voor uw antwoord. Maar ik kan er nog niet mee vooruit:

Als ik de beschikbare draadloze netwerken opzoek, dan krijg ik een lijstje van 5 tot 10 netwerken, allemaal beveiligd met een sleutelcode en geen enkel die met FON begint. Misschien is dat niet mogelijk hier?

Ik probeerde die app down te loaden, via de link waar belgacom helppagina's mij heenstuurden. Ik heb een nieuwe laptop, en dacht dat er misschien een filter was om niets te kunnen opladen, maar niettemin is het mij wel gelukt om Skype op te laden en te activeren (dit enkel via een omslachtige en onhandige operatie: door de kabel naar mijn bbox uit de desktop te halen en in mijn laptop te zetten)

Hoop dat er nog iets uit de bus komt.....

Hallo Mieke,

Uit je laatste post maak ik op dat je die app probeert te installeren op een laptop. Dit zal niet werken, de app is ontworpen voor het Android-OS. Dit OS vind je enkel op smartphones, niet op computers.

Mvg,

Eva.

Ok, Eva, Bedankt voor uw uitleg.

Kan ik dan niet op mijn laptop gebruik maken van Belgacom Fon, als ik in het draadloos netwerk geen FON netwerk vind?

Mvg,

Mieke

Inderdaad je moet eerst een FON_...... hotspot terugvinden vooraleer je die kunt gebruiken.

groetjes Elsa

voor laptop is er dus geen app

dus via wifi van je laptop moet je op zoek naar een onbeveiligd draadloos netwerk beginnend met FON_ (dit zal je enkel zien als er een hotspot in de buurt is), daarmee verbinden, als je dan uw browser opent komt je terecht op het captive portal, daar inloggen met uw fon account (login/pas), daarna kan je surfen

natuurlijk heeft het thuis niet veel zin met een fon hotspot te verbinden, de eigen internetverbinding zal immers sneller zijn. de fon hotspots zijn interessant als je op verplaatsing bent in binnen- of buitenland en toch gratis wil surfen met laptop of smartphone

mvg

Reageer