Belgacom fon

  • 29 March 2012
  • 9 reacties
  • 902 Bekeken

Werkt alleen als je thuis je b-box 2 laat aanstaan ? is dit correct ?


vg,

Pol

9 reacties

Je zal geen fon hebben als je bbox af staat aangezien je de wifi radio die in de nnox steekt ook af staat.

De BBox wifi radio wordt gebruikt gemeenschappelijk voor je privé wifi en voor de fon wifi.

Dan kan je eventueel via fon van één van je geburen verder.


Elsa
Reputatie 4
Badge +2
Gisteren kondigde Belgacom aan dat vast en mobiel internet vanaf 16 april deel uitmaakt van het normaal abonnement. Versta ik hieruit dat we dan ons gsm internet abonnement best opzeggen of indien het antwoord hierop positief is, doet Belgacom dat automatisch??
Sorry, ik weet het echt niet.Grts.
Hallo Pol,


Het private FON-netwerk zal uiteraard enkel functioneren als de modem ingeschakeld is, je FON-login kan je (momenteel) ook gebruiken als de modem uitstaat. In een latere fase zullen de FON-logingegevens gekoppeld worden aan de status van je modem, el zal je niet op een FON-hotspot kunnen inloggen als je modem thuis uitstaat.


Mvg,

Eva.
Reputatie 4
Badge +1
Beste Eva,

FON is ronduit fantastisch en terecht hét paradepaardje waarvoor Belgacom de primeur had.

Alleen jammer dat FON-Belgacom NIET compatibel is voor de toestellen die het zélf promoot voor (privé)-Wifi.
In alle Belgacom shops waar ik informeerde waren ze verkeerdelijk in de overtuiging (was hen verteld tijdens hun opleiding) dat alle Wifi GSM toestellen die Belgacom Promoot idem dito geschikt waren voor FON-BELGACOM. Niets is minder waar waardoor thans inperking op benutting van de 500.000 actieve hotspots.

Daarom best, zoals eerder voorgesteld, een klassifikatie toevoegen voor jullie GSM's opdat klanten bij aankoop transparant kunnen kiezen voor FON gebruik of niet.

vgr

Snor

Reputatie 4
Badge +2
Eva,Snor,

sorry misschien heb ik me niet goed uitgedrukt. Uiteraard zal ik mijn FON modem laten aanstaan. Nu betaal ik echter ook 10€ per maand om data te downloaden en te internetten op mijn Iphone. Mijn vraag is: als ik het FON aanbod goed interpreteer dan kan ik dat abonnement opzeggen en toch blijven (FON) internetten. Ik lees op de website van Belgacom Fon ergens dat ze het volume van mijn internet on gsm abonnement gaan koppelen aan mijn FON volume, maar ik verbruik bijna geen volume, dan zie ik daar ht niet niet meer van in. Ik heb immers een internet on gsm abonnement genomen uit voorzorgsmaatregel tegen het automatisch dataverkeer met bepaalde aps of verkeerde instellingen. De rekening kan immers fel oplopen. Zo had ik bij omschakeling abonnement eens op 2 dagen een rekening van bijna 20€ zonder dat ik zelfs mijn data verkeer had gebruikt. Men was bij Belgacom namelijk vergeten dat abonnement ook om te schakelen.

Een FON ap voor Iphone en Ipad behoort ook nog tot het wensenlijstje. Met het pingpongspel tussen Belgacom en Apple is de consument niet gediend natuurlijk, want hij kan er niets aan doen.

Voor de rest kan ik tegenwoordig alleen maar lovend spreken over de Belgacom diensten en Services. Nu de prijzen nog wat lager en Belgacom is een ideale partner. Prijzen op hollands niveau zou ideaal zijn.


mvg,

Black Rider
je hebt uiteraard niet overal een FON hotspot ter uwer beschikking, dus een data abo blijft aangeraden. een Wifi verbinding werkt goed als je op één punt een goede verbinding hebt met een hotspot, eens je begint te bewegen kan je maar beter een mobiele dataverbinding hebben...

wat betreft het mobiel datavolume dat je vanaf 16 april bij uw internetabo krijgt, je kan een aparte simkaart aanvragen en deze bv in je tablet steken. je kan het volume echter ook toevoegen aan een belgacom Mobile Internet Start, Comfort, Favorite of Intense abo

mvg
Reputatie 4
Badge +1
Inderdaad best klein abonnementje "Internet on GSM" behouden voor de (o.a. afgelegen) lokaties waar FON niet beschikbaar is.

Grootste probleem met FON is dat zelfs dure smartphones, die Belgacom o.a. promoot voor privé Wifi, totaal NIET werken op hun FON netwerk. Ik pleit daarom sinds de FON lancering voor een extra klassifikatie van GSM smartphones "Yes or No" compatibel voor FON.

Hoelang FON-Belgacom nog in-compatibel zal blijven voor tal van GSM merken (+/- 50% volgens recente Belgacom Shop info) en dito software (en vise versa) heb ik nog niet vernomen van Belgacom.

nb: mijn b-box2 modem is actief voor FON, alleen kan ik met mijn FON account niet inloggen op mijn- alsook andere FON's. Met mijn Laptop op verplaatsing lukt het perfect en geef ik ronduit score 10 op 10 voor beschikbaarheid, speed, !!gratis etc..

Vgr

Reputatie 4
Badge +2
Xenne en Snor,


bedankt voor jullie reactie. Klaar en duidelijk.


mvg,

Black Rider

Reageer