Belgacom e-services raadplegen, doorverwijzing naar Proximus warning?!

  • 3 April 2012
  • 50 reacties
  • 10182 Bekeken


Toon eerste bericht

50 reacties

Beste computer deskundigen, ITers en programmeurs van belgacom schaam jullie,
sinds weken heb ik het zelfde problemen om mijn factuur met E-service van Belgacom langs deze weg te betalen, zoals ik steeds deed in het verleden.
Ik kom steeds uit op de site van een Engelse proxiumus (watt the hell) en loop daar op vast.
Met allerlei trukken geraak ik uiteindelijk wel ergens op een site om de faktuur op tijd te betalen. Voor een multimedia bedrijf op wereldniveau waar Belgacom zich graag mee vergelijkt vind ik dit wel een echte schande. Op de forums van belgacom lees ik wel dat ik niet een alleenstaand geval ben, en lees daar ook dat deze mensen in de kou blijven staan met jullie blijkbaar onoplosbaar probleem.
Jullie idee om alles te automatiseren klinkt wel goed maar schijnt niet te werken, gaan wij terug naar het stenen tijdperk of? dan kom ik ook maar in het vervolg met paard en kar naar jullie hut en zal dan daar mijn factuur met kralen en zout betalen? Curieus hoelang het zou duren tot ik een aangetekende brief zou krijgen met extra kosten, en bovenop een dreiging met deurwaarder.

Doe daar eindelijk eens iets aan, en misschien uit beleeftheid voor deze miserie eens een reactie en een oplossing plaatsen Eva?
Ik persoonlijk ga geen uren aan de telfoon hangen naar een muziekje te staan luister tot er eindlijk een vriendlijk iemand opneemt en die je niet verder kan helpen.
Het is jullie taak om dit op te lossen niet de klant. Moest ik een bedrijf hebben waar ik deze tactiek zou toepassen ik kon mijn deuren sluiten.

groet van een ontevreden holbewoner
Reputatie 7
Badge +1
Haha, max, sterk uitgedrukt. Het werkt trouwens nog steeds niet bij mij. Op de helpdesk stellen ze alleen vast dat ik gelijk heb (vroegen mijn login en paswoord). Een oplossing hadden ze niet. Ik hoop dat ik nog altijd een E-mail krijg met een PDF bijlage van mijn factuur.... Beltegoed, volumesaldo enz. kan ik dus niet meer raadplegen, binnenkort is de 2e week voorbijWenkbrauw ophalen
Reeds meer dan twee weken aan het wachten om e services van belgacom en proximus te koppelen.....

niemand blijkt er in te slagen,meer zelfs ,men zou me bellen...niets gehoord

foei,en dat nadat belgacom me recent voorstelde mijn abonnementen te verlengen...ik krijg er waarempel spijt van !
Reputatie 7
Badge +1
Mijn privébericht wordt alleszins NIET beantwoord....en het werkt nu id al minstens 2 weken niet meer. Dus eigenlijk sinds ze die integratie van Belgacom en Proximus aangekondigd hebben. Werkt daar in de Paasvakantie niemand van de IT ???
Als je naar de proximus site geleid word is 0800 22 301 het juiste nummer.(met dank aan Hilde)

Die persoon zorgt er voor dat alles terug goed werkt.
Reputatie 7
Badge +1
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik wordt daar gewoon met een bandje doorverwezen naar de site, en er gebeurt verder niks.
Ik krijg op die pagina van Proximus dus nog steeds:
Warning
You cannot register with this mobile number for the MyProximus or MyPay&Go online services. For technical reasons beyond our control, this service is temporarily unavailable. Please try again later. Click the "OK" icon.
Ik wordt in ieder geval niet doorverwezen naar de proximus site maar ik heb ook tot nu toe nog niks van proximus gekoppeld aan belgacom e-services.

groetjes,

Elsa
Ik kan niet meer zien hoeveel mijn kosten voor de maand april al zijn van mijn telefoon

bij mijn vriendin komt er het volgende op als we willen kijken : door een technische tussenkomst is deze dienst momenteel niet beschikbaar, maar duurt ondertussen al een paar dagen.

Belde naar dat nr dat hierboven iemand vermelde maar is een bandje en die sturen u via pc naar de site, dus nog steeds niet geholpen

Is het nu een probleem bij e-services dat jullie zelf oplossen of moeten wij contact opnemen?

ik geloof dat e-services volledig in de soep draait. ook ik kan nog steeds mijn berichten niet lezen (sinds 13/4)
Hier bij mij geen probleem.

Je kan ook altijd rechtdtreeks je mail lezen via deze directe link: https://webmail.skynet.be/

greoetjes,

Elsa

Mails kan ik bekijken maar niet mijn factuur van belgacom en ook niet mijn verbruik van proximus

In het weekend ook geen mails maar sedert gisteren is dat in orde

groetjes caroline
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb hier allemaal geen boodschap aan. Ik heb nu al 14 dagen geen, toegang meer tot mijn E-services. Ik krijg altijd de pagina van Proximus, die de topicstarter kreeg.
Ja ik had een Pay&Go en E-servicetoegang met mijn GSM-nummer als login. Ca. 1/2 jaar geleden kon je je E-services van Proximus koppelen aan die van Belgacom (daar logde ik in met mijn klantennummer). Nà die koppeling moest ik inloggen met mijn Belgacom login (klantennummer). 4 maanden geleden verving ik mijn Pay&Go door een Mobile Comfort15 in een pack met Classic/Internet/TV voor 5,40€ p. maand. Ik had toen dus niks meer met Proximus (dacht ik). Nu blijkt die koppeling er nog altijd aan te hangen en die geeft dus altijd die foutmelding (die ergens klopt want ik hoef geen toegang meer tot Proximus), maar ik kan dus niet anders inloggen ! Naar webmail kan ik idd. via skynet. Maar mijn verbruik en factuurgegevens zijn compleet ontoegankelijk. Ik kan ook geen foto's meer bestellen. Via de Hello-app kan ik enkel mijn Mobile Internetverbruik raadplegen. Ze mogen daar nu eindelijk wel eens een oplossing voor geven.
1) Helpdesk weet geen oplossing tenzij doorverwijzing naar de site
2) Op 080022301 verwijst een bandje mij ook door naar diezelfde site (heb het al 20 keer geprobeerd)
3) Op deze topic kwam nog geen enkele reactie van Eva
4) Op mijn privébericht aan Eva komt ook geen reactie
5) Op mijn mail met het contactformulier kwam ook nog geen reactie.
Mijn conclusie: ze weten het zelf niet ! toch moet het liggen aan die integratie van de E-services Belgacom/Proximus...want ik had vroeger nooit problemen !Wenkbrauw ophalenRoepen
sinjoor..;


1) ze weten het idd zelf niet op de helpdesk , noch op de technische dienst.

2)Ook ik belde naar 080022301. Vanop gsm onbereikbaar, omdat dit enkel voor professionele klanten is. Vanop men werk, kon ik wel binnenraaken. U kan misschien eens vanop een vaste lijn proberen?

4 & 5) Is bij mij ook geen avance gebleken


Nu, gezien ik via een omweg toch op de 08002230 binnengeraakt ben, werkt het nu wel. De dame die ik aan de lijn had deed wel of er zich nooit problemen hadden voorgedaan 🙂. Ze deed alsof ik iets verkeerd gedaan had (verkeerde pas, verkeerde link)... Héél frustrerend. Toeval of niet, werkte het wel ineens. Zij vertelde me dat ze niets veranderd had. Het leek alsof ik aan het dementeren was, zo absurd. Bovendien vertelde ze me, dat het onmogelijk was dat de 080022301 onbereikbaar zou geweest zijn . Ik denk dat ik een komediant aan de lijn had. :-)

Maar soit, het werkt nu.
Ze mogen zoveel comedie spelen als ze maar willen ( gans de wereld is trouwens één toneel) , als ze het maar oplossen dat is het voornaamste.

groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Pieter, zoëven reactie vanEva gekregen op mijn privébericht. Zoals gebruikelijk gegevens opgegeven: klantnummer, login, E-mail, lijnnummer, GSM nummer. ben nu benieuwd.
Na mijn telefoontje naar het 301 nr van e-services ben ik gelukkig verlost van die Proximus link. Dit probleem is nog maar net opgelost of ja hoor .... het volgende dient zich alweer aan.

Ik wil een faktuur betwisten via mijn e-services en dat gaat plots niet meer. En hoera, ik lees een doorverwijzing naar diezelfde telefonische klantendienst waar ik afgelopen maandag twee uur tevergeefs op een medewerker heb gewacht. Dan maar een mail sturen via het web en daar lees ik dat de minimum vertraging 5 dagen bedraagd. Die termijn is vrij optimistisch te noemen, want na mijn laatste vraag heb zeker drie weken moeten wachten op een antwoord. Ondertussen hebben ze waarschijnlijk dan wel de tijd om een tweede herinnering en een aangetekend schrijven te sturen; mogelijk zelfs de boel af te sluiten. Dat alles voor een vraag over 11,69 eur. En waar sta je als klant ? Weeral eens nergens; gewoon in de kou.
Beste virtuele eva,
even was er hoop toen ik mail van u terug kreeg, en dacht, dit word persoonlijk opgelost door de manger himself.
Maar wat blijkt, vandaag mijn faktuur van jullie aangekregen, vol verwachting klikte ik op de link www.belgacom.be/mijnfactuur
en wat bleek terug naar de onhandelbare engels site van proximus.
Blijkbaar heb jij je gewicht niet genoeg in de schaal bij de computer techneuten gelegd.
Schame schame schame.
Geen vriendelijke groet van max
P.S. beste pieter en sinjoor72 ik heb eveneens een mailtje gekregen van virtuele eva op 03/04 met dezelfde vragen als jullie.
Maar ondertussen 17/04 nog steeds hetzelfde probleem.
Heb op hoop van zege deze mail ook nog eens naar haar gezonden, heb het vermoden dat haar virtuele mailbox gecracht is
Gisteren terug moeten bellen maar voor een andere reden en terwijl het probleem van e services nog eens aangekaart.

Die persoon wist totaal niet dat er problemen waren en zei dat het normaal was dat ik april nog niet kan zien alhoewel we al over de helft van de maand zijn en ging het doorgeven

en dat was het dan maar weer hé.

Wachten en wachten dat doe ik, en reactie van eva krijg ik niet is nu mijn derde keer dat ik iets schrijf
probleem is terug van weggeweest :-)
Om te beginnen wil ik eerst meedelen dat ik ex-medewerker ben van Belgacom en voeg er onmiddellijk aan toe dat ik diep beschaamd ben om dit heden ten dage te moeten zeggen.Na de laatste 20 jaar in de commerciële dienst te hebben gewerkt (rechtstreeks contact met de klanten) is het bedroevend vandaag te moeten vaststellen tot welk niveau de dienstverlening van Belgacom is weggezakt.Het is niet mijn bedoeling met deze de ganse problematiek aan te kaarten, dan heb ik enkele uren nodig om alles hier neer te tikken.Wat ik wel kwijt wil is dat ik met ditzelfde probleem reeds te maken had.Na de kruisweg te hebben doorstaan die vele onder U ook hebben ondergaan heb ook ik terug te maken met hetzelfde probleem-geen toegang tot de e-services- en uiteraard geen mogelijkheid tot consultatie van mijn facturen.

Mijn enig en dringend verzoek aan Belgacom is: los mijn probleem en dat van de velen die in hetzelfde schuitje zitten nu eens eindelijk en op een adequate manier op, niet morgen maar vandaag!!!!

Een ontgoochelde en misnoegde ex-medewerker.
Na langdurig opsporingswerk denk ik een oplossing gevonden te hebben om de facturen te bekijken via de E-services.

1.Gan naar je E-services en log in

2.U krijgt het venster met WARNING: you can not be..................,klik rechtsboven naast de rechthoek PROXIMUS op de blauwe rechthoek BELGACOM

3.Volgend scherm klik je rechts onder CONTACT op CONTACTEER ONS

4.Volgend scherm klik op FACTURERING

5.Volgend scherm onder de rubriek MEEST GEKOZEN ANTWOORDEN klik je op HOE KUNT U UW FACTUUR RAADPLEGEN?

6.Volgend scherm klik op de blauwe tekst :LOG IN EN BEKIJK UW BELGACOM-FACTUUR

7.GELUKT?????????

Hoi julius, yep werkt ook.
Mijn oplossing voor je facturen online te betalen was.
Ga naar je surf geschiedenis, yep terug de goede oude tijd in haha, ik tot in januari.
Zoek daar een link die nog werkte voor je belgacom facturen te betalen, als je die gevonden hebt kon ik daar terug in het verleden, en kan ik online mijn facturen betalen en inzien, ook deze van mijn mobiel.
Als je de geschiedenis gewist hebt zal het niet lukken op mijn manier
Maar je verbruik van up en download, ook het beheer van je mailadressen enz. zul je op deze pag. niet kunnen vinden.
Webmail kun je onder een ander site raadplegen.
Infeite moet belgacom dit niet meer oplossen kunnen wij terug onze hersens laten werken haha
zit met het zelfde probleem 22/04/2012
Schijnbaar zijn er meer mensen die dit aan de hand hebben, ook ik krijg volgend bericht alhoewel ik ingelogd ben :
Warning
You cannot register with this mobile number for the MyProximus or MyPay&Go online services. For technical reasons beyond our control, this service is temporarily unavailable. Please try again later. Click the "OK" icon.
En ga ik dan terug naar vorige pagina dan krijg ik een Engelstalige.
Als ik de website punten op 10 moet geven dan krijgen ze van mij een 1 voor de moeite, tis altijd iets dat er misloopt.
Kunnen ze bij Belgacom dan werkelijk geen fatsoenlijke website maken? Er zijn anders wel goei programmeurs in overvloed die het wel kunnen.
Badge
Op het Franstalige forum adsl-bc.org heb ik gezien dat de oplossing voor dit probleem blijkbaar is om aan de technische dienst te vragen het e-services profiel volledig te verwijderen en om daarna zelf een nieuwe e-services account aan te maken (via de activatiecode op de laatste factuur). Verschillende mensen melden daar dat dit voor hen het probleem opgelost heeft.

Reageer