Skip to main content
Ik ben recentelijk vanuit Amerika naar België verhuisd en overweeg om digitale TV van Belgacom aan te schaffen. Het probleem is dat ik o.a. mijn televisie (Een Sony KDLW5100) heb meegenomen en dat deze doorgaans niet werkt met het Europese digitale TV signaal.

Ik had al eerder Telenet gecontacteerd, waar ik na vele uren met de klantendienst verzekerd werd dat het zou werken met mijn televisie. Dit bleek uiteindelijk niet waar te zijn en zij hebben mij daarna proberen te verplichten om mijn abonnement uit te zitten. Aangezien ik na dit gebeuren niets meer met Telenet te maken wil hebben, besloot ik om de fora van Belgacom te contacteren.

Concreet gezegd vraag ik mij dus af of de decoder van Belgacom ATSC ondersteunt. Als men dat niet direct weet, zou ik het ook goed vinden als iemand het modelnummer kan linken, dan kan ik het eventueel zelf opzoeken.

Alvast bedankt,

Koen

Als je dit echt wel weten dan moet je dit zien te testen bij iemand die belgacom tv heeft. Misschien hebben je buren dat of gewoon iemand in je straat. Bel daar even aan en vraag of je dit even mag testen. Of ga naar de belgacom winkel met je tv of naar een krefel of een andere shop waar ze belgacom tv verkopen.

Welke ingangen heeft deze? HDMI zou echt wel moeten werken...

Reageer