belgacom decoder V5



Iemand die wat meer info heeft over de nieuwe V5 decoder op de site staat er natuurlijk bitter weinig en de verschillen met de V4..


greetz tom

12 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Die b-box3 ziet er wél indrukwekkend uit. En die combineren ze met






Wi-Fi Bridge, de draadloze wifi-verbinding voor Belgacom TV


Wi-Fi Bridge, de draadloze wifi-verbinding voor Belgacom TV



De Wi-Fi Bridge is een draadloze oplossing die het digitale tv-signaal van uw modem naar uw decoder stuurt via het wifi-netwerk in uw woning.








€50.00








Gedaan met de vele meters kabel!


U trekt liever geen kabels door uw muren of vloeren? Kies voor een directe en discretere verbinding tussen uw modem en uw decoder.



Deze oplossing is niet alleen esthetisch: het is ook zeer praktisch voor het installeren van een tweede of derde televisie, om het even waar bij u thuis zonder dat u meters kabel moet trekken.



Meerdere tv-toestellen aansluiten



Per bijkomende decoder hebt u een bijkomende Wi-Fi Bridge nodig. We raden u aan om de Wi-Fi Bridge te gebruiken met de b-box 3-modem. Hebt u een modem van het type b-box 2, dan raden we u aan om voor de Devolo-ethernetadapter(s) of Ruckus-oplossing te kiezen.



Recupel inbegrepen per eenheid.



Ze gaan dus duidelijk de draadloze toer iop met TV.










Reputatie 7
Badge +1


Dimira: Voor zover ik weet, heeft Telenet geen draadloze oplossingen voor TV tot dusver, maar werken ze met 'powerline', wat dus het devolosysteem is. Dan zou er dus vanuit die kast een UTP-kabel (ethernet) naar een powerlineadapter achter die kast moeten gaan, en zou er een 2e powerlineadapter achter je TV moeten zijn van waaruit ook een ethernetkabel naar je digicorder vertrekt. Zoniet hebben ze een lange kabel over je plint gelegd tot achter je TV.



Elsa: OK je was me dus al eens voor geweest, maar eens dat uit het eerste scherm gezakt is, ga je dat niet spontaan zoeken en lezen...,sorry hoor. Interessant alleszins dat die b-box3 als zender kan dienen voor die Wifi Bridge, zodat je geen extra-zender moet hebben aan de modem zoals bij Ruckus of Devolo..




Reputatie 7
Badge +1


Te mooi om waar te zijn zeker ? SmartTV's hebben nu toch meestal al een ingebouwde WIfi-ontvanger? Waarom decoder/digicorders niet ? Ik heb nu de laatste nieuwe digicorder van Telenet, maar ook hier geen plannen in die richting...

Reputatie 7
Badge +1


ik vraag me af of de b-box3 met een Wifi bridge mijn problemen met Charles2...58 zou kunnen oplossen. wel een investering van 99 + 50€ = 149€ zonder zekerheid dat het helpt...

Reputatie 7
Badge +1


Bedankt Patrick, ik vroeg me alleen af, of de draadloze streaming via die b-box3 met Wifi-Bridge een beter en stabieler signaal geeft dan via Devolo of Ruckus. Maar ik heb mijn V4 al geprobeerd met de Devolo (bij mij default) en met Ruckus (had ik voorheen en werkte ook goed, hou ik nu als reserve). Ik heb nochtans nooit problemen met stokkend beeld of blokjesvorming, ook niet bij dubbele HD-streaming (live en PVR op andere zender). De laatste Charles2 sofware (58) geeft bij mij serieuze problemen met het programmeren van opnames. Foutmeldingen, de lijst van geprogr. opnames die niet opengaat (eerst 10 minuten nà het opstarten of nà het programmeren via de TV-gids). Ook bij programmeren 'online' komen de geprogr. opnames wél in de decoderlijst, maar dat kan ik eerst na 10 minuten checken, want die lijst gaat dan weer maar na 10 minuten open, waarbij het scrollen erin dan nog eens dikwijls blokkeert. na de 3e keer (dus soms eerst na 3 pogingen en dus ca. een half uur later) gaat het dan weer wel normaal, en kan je toch eens even PVR programmeren zonder wachttijd. Elke mogelijke oplossing is voor mij welkom, want de Evadienst heeft afgehaakt, na een poging om mij terug op Charles1....248 te zetten, wat eerst lukte, waarna alles terug werkte, op het binnenhalen van online programmatie, maar naa een door hen voorgestelde nieuwe poging met pushen van Charles2...58, was alles terug naar de vaantjes. Een voorgesteld opnieuw pushen van Charles1...248 mislukte telkens, en sedertdien heb ik niks meer gehoord van de Evadienst. Ik heb nu serdert een paar weken ook paralallel Telenet dig.TV (hoofdzakelijk voor ARD en ZDF) wat na wat gewenning heel vlot loopt. Met mijn aangekochte V4 wil ik het nog wel een tijdje aanzien met Belgacom TV...want ik ben benieuwd wanneer ze met een oplossing gaan komen....

Reputatie 7
Badge +1


Ik steek de problemen dan ook niet op mijn V4. Het ligt vlgs mij zeker aan de interface. Ik heb sedert vandaag weer een nieuw probleem: hij doet geen FacR meer. Ik kan op die drie knoppen blijven drukken tot mijn vingers blauw zien: hij doet enkel een gewone herstart van 2 minutetn...

Reputatie 7
Badge +1


Computerken, dat hadden ze bij mij ook gedaan en die versie Charles1....248 werkte correct (op een paar uitzonderingen na, zoals het online programmeren dat niet in de lijst van geprogr. opnames kwam op de decoder). Ze hebben dan geprobeerd, dus na het verwijderen/vervangen van de Charles2...58 versie door de Charles1...248 versie, de nieuwste versie terug te pushen om alles te overschrijven. Dat is gelukt, maar dezelfde problemen kwamen terug. Ik heb dan voorgesteld terug de oude versie te pushen, aarmee ze akkoord gingen, maar dat is nooit meer gelukt. De nieuwste Charles2 versie kwam steeds terug. Op mijn berichten hierover hebben ze van de Evadienst uit nooit meer gereageerd...



Vandaag is een FacR toch weer gelukt. Voorlopig werkt alles terug, maar ik heb nog niks geprogrammeerd.

Reputatie 7
Badge +1


Ik vraag me wel af of het verschil tussen de V4 en de V5 niet weer zoiets is zoals dat van de V3 en de V3b...dus een zuivere make-over van de buitenkant, maar met hetzelfde chasis en dezelfde componenten...Immers, de V4 is nog maar een goed jaar in het aanbod en was wél een duidelijke upgrade (zelfs een verdubbeling) van zowel processor, RAM als HDD tegenover de V3 of V3b. Het zal me benieuwen, maar ik kan amper geloven dat ze een jaar na de lancering van de V4 al een totaal ander model gaan uitbrengen indecision



Bovendien is de prijs hetzelfde gebleven, terwijl de V4 toen 100€ méér kostte dan de V3.



Ik vraag me ondertussen af, of ik niet beter tijdelijk een V3 zou huren als 2e decoder voor slechts 4€ p.maand...toch tot de problemen met Charles en V4 opgelost zijn.indecision

Reputatie 7
Badge +1


Ja dan hadden ze hem ook beter V4b genoemd zeker....wink de vraag blijft: vernieuwing omdat de V4 de Charles interface niet aankon? en kan de V5 dat dan wél? Zijn ze dan met Charles verder gesprongen dan hun stok lang was? indecision














tom,


Hou ons in ieder geval op de hoogte als je wilt.


Want er zullen veel mensen geinteresseerd zijn in je ervaringen met de V5,

zeker deze mensen die met hun V4 en die met hun opnames en serieopnames,

dagelijks met problemen af te reken hebben




NOTA: Decoder V5 specificaties klik ► http://community.belgacom.be/posts/694b059c10" rel="nofollow" target="_blank

Groetjes, Elsa









Reputatie 7
Badge +1


Ja zeker bedankt op voorhand Tom. Ik blijf het toch een rare zaak vinden dat ze de V4 al na ca. een jaar uit het aanbod halen, terwijl de V3 al zeker 4 à 5 jaar meegaat. De mijne die ik tot einde april 2012 in huur had, was al ca. 3 jaar oud, zou nu dus 4 jaar zijn, en hij bestond toen al een tijd. En de V3b was toch maar een facelift van de V3, dus dat telt ook niet mee..

Reputatie 7
Badge +1


Bedankt Tom, dan weten we toch al iets meer, al is het niet veel. Voor bestaande klanten toch weeral een flinke investering...

Reageer