Belgacom boost uw internet (opnieuw)

  • 5 August 2011
  • 36 reacties
  • 4830 Bekeken


Belgacom boost uw internet
Op 1 september worden de snelheden en de volumes van de Belgacom Internet-abonnementen verhoogd en worden sommige prijzen verlaagd.
Zo krijgt u altijd de meest performante oplossing om vandaag en morgen volop te genieten van internet.

Een hogere snelheid en meer volume voor Belgacom Internet-klanten


Vanaf 1 september
































Internet
Start
Internet
Comfort
Internet
Favorite
Internet
Intense
Snelheden 15 Mbps NEW
1,5 Mbps NEW
15 Mbps NEW
2,5 Mbps NEW
25 Mbps
3,5 Mbps
30 Mbps
4,5 Mbps
Inbegrepen volume 50 GB NEW 100 GB NEW Onbeperkt NEW Onbeperkt
Maandelijkse prijs € 19,15 voor klanten met een vaste lijn
€ 24,95 NEW zonder vaste lijn
€ 32,92 € 43,46 € 56,73

Volume Pack Unlimited: € 7,50/maand (optie onbeperkt volume voor Internet Start- en Comfort-klanten)

De snelheden van Internet Start worden pas verhoogd vanaf 1 november

de opgegeven snelheden hangen met name af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van de computerinstallatie en van de binnenbekabeling. Om ze te bereiken, moet de klant een VDSL-aansluiting hebben (activeringskosten: € 50 als VDSL bij hem beschikbaar is). Vraag informatie bij uw verkoper

bron: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=internet_boost&rid=B_CBUPREHPATBAboostpr_fixed-internet_NL

mvg


36 reacties

verschil tussen favorite en intense is wel heel klein aan het worden. €13,27 meer betalen voor iets sneller internet? ik zou het er alvast niet voor over hebben

het onbeperkte volume van favorite zal van pas komen bij tv overal

het aanpassen van de prijs van het goedkoopste produkt was nodig na prijsverlaging bij de concurrentie

dank u vriendelijk hiervoor

mvg
Inderdaad als er niets verandert aan de snelheid van intense dan zullen er wel meerdere denken zoals ik dat het snelheidsverschil tussen beide,n nu ze alle 2 onbeperkt zijn, wel heel klein is in verhouding met de prijs.

Zelfs in mijn pack is dit nog 8€. Daarvoor kan ik uit kijken naar een mobiel abonnement , zelfs al kost dit nog enkele € meer.

Het downgraden zonder extra kosten zeker pas na een vol jaar van laatste omschakeling?
Reputatie 7
Badge +1
6,20€ voor een downgrade is al na één maand gerecupereerd. Een Comfort met 7,50€ unlimited kost nog altijd 3€ minder dan Favorite....

De optie Start zal voor veel mensen nu wel voldoende zijn denk ik. Zelfs met 18,50€ voor TV bijgeteld zonder pack korting is dat maar 38€ voor Internet + TV mét Classic, en 43,45€ zonder Classic (Een Pack met Internet Start zal wel niet kunnen denk ik). Bij Telenet kost Basic Shake (Internet 20Mbps) en digitale TV 31,95€ + analoog abo ca. 14€ = 45,95€ en is dus duurder. Nog af te wachten wat dit voor invloed heeft op de Pack-prijzen. Met Classic en Internet Fav. en TV Fav. betaal ik nu 71,46€, met een Mobile Comfort 10 maar 1€ méér of 72,46€ (wat ik overweeg, want nu nog Pay&Go Flex). Met een downgrade naar Internet Comfort valt de optie Mobile Comfort10 voor 1€ weg, dus 9€ meer, maar 10,54€ minder voor internet....voordeel nog 1,54€...maar Mobile Comfort 20 kan dan weer wel voor 11€ méér. Pfff is het sop de kool dan waard ? je krijgt op den duur hoofdpijn van die vergelijkingen....;)

Ik kan ook nog downgraden naar Internet Comfort en 7,07€ huur voor een Tab nemen in de plaats....nog altijd 3,47€ minder....maar die zijn rap opgebruikt als je maar 250GB volume hebt voor de Tab, tenzij je altijd met Wifi werkt......hoofdpijn, hoofdpijn....

Maar het aanbod vanaf 1/9/11 is alleszins een hele verbetering.
Bij mij ook heb een VDSL profiel van 50mbit, maar men ppoe profiel is maar 30mbit. Ja sorry als ik vanaf november geen hogere snelheid heb al 30mbit dan downgrade ik. 8€ per maand uitgespaard
Een downgarde naar Internet Comfort wordt voor mij weliswaar interesater. Tot op heden had ik deze stap nog niet gemaakt omwille van het beperkte download limiet; maar met dit in het zicht zou een omschakeling wel interessanter worden.

Eigenaardig dat belgacom mij liever minder ziet betalen door middel van productwijziging i.p.v hun netwerk aan te passen zodat ik toch optimaal zou kunnen profiteren van mijn snelheid. (zit op een 16,5/2 profiel zou liever een 30 profiel zien en niet van product veranderen, maar dit zit er blijkbaar niet in!)
Reputatie 7
Badge +1
Ja Kurt, maar dat is een fysiek probleem van afstand tot de ROP en je zit dus helaas wel op de minimum voor VDSL2. De mazen van het ROP netwerk verfijnen is een heel grote investering, zeker als er nog een groot aantal mensen al jaren op VDSL2 wachten. Een downgrade naar Comfort (wat ik ook overweeg) is vlgs. mij 10,54€ goedkoper, wat al de moeite is, en voor jou verandert er weinig aan de down-en uploadsnelheid terwijl het volume (100GB) hetzelfde blijft. Doen dus, zou ik zeggen. Dit is trouwens een aanrader voor alle VDSL2 klanten met een 16,5/2 profiel. Met 10,54€ per maand kan je al heel wat doen bv. op Mobile gebied, zoals een Tab huren, of een Mobile Comfort20 (115 min. of 148 SMS, en buiten bundel 0,17/0,14€) nemen voor 11€ meer in combinatie met Classic, Internet Comfort en TV Favorite (TV Favorite is altijd goedkoper dan Comfort als je voor minstens 10€ Boeketten neemt).

Het zal ook wel promotioneel de bedoeling zijn om mensen die downgraden het uitgespaarde bedrag per maand te herbesteden bij Belgacom denk ik...
inderdaad, netwerk aanpassen is gemakkelijker gezegd dan gedaan. ze zouden nu wel vdsl boast boxen plaatsen vooral waar veel klanten nog op 16,5/2 profiel zitten, maar dat zal natuurlijk ook maar stap per stap gaan

voor mensen die gaan downgraden van intense/favorite naar comfort :
swapkost van €6,20 + nieuw jaarcontract
opgelet indien u het gratis domein geactiveerd heeft. als u dat domein niet gaat opzeggen zal dat aangerekend worden. een gratis domein is namelijk enkel inbegrepen bij favorite/intense

mvg
Allee ja; het was weer eens te mooi om waar te zijn!

Heb mij net even telefonisch geïnformeerd; en een downgrade zou voor mij niet mogelijk zijn omwille van het feit dat ik een pack met mobiele telefoon zit (oudere formule (formule van een jaar geleden)) en mocht ik mijn Internet formelen willen downgraden dan moet ik mijn GSM formule upgraden naar een formule die niet meer mijn consumptie overeenkomt!?

Allee ja, waarom maakt men het bij Belgacom het altijd zo moeilijk!?
daarvoor is het belgacom uiteraard om te doen, mensen een nieuw jaarcontract laten aangaan om zo de leegloop wat proberen tegen te houden.
Een downgrade naar Favorite zou voor mij ook beter passen nu ... maar ik zit op een 50/6 profiel. Ik vraag me dan af of die lijnwaarde blijft behouden en je pppoe profiel op 25 wordt gezet ? Het kan een domme vraag zijn ... maar ik heb er dan ook niet veel verstand van ;)

Bedankt voor het antwoord !
lijnwaarde blijf behouden denk ik.
Badge
@Bart: Denk jij werkelijk dat Telenet een haar beter is op dat vlak.

Ik verkies in elk geval op internet Belgacom boven Telenet die Youtube, Torrent(legale linux software voor de duidelijkheid,..) afblokken.En voor TV:TV bekijk ik zelden of niet en sowieso maar een 5-tal zenders, dan heb ik liever minder comfort zonder kabelkosten. Ik stap dus sowieso niet over naar Telenet

Nu, mijn jaar zit er bijna op, en afhankelijk van hoe vaak ik TV Overal zal gebruiken blijf ik ofwel bij Belgacom ofwel stap ik over naar Scarlet(aangezien de enige keren dat ik hier problemen had die altijd door andere forummers ipv. "Eva van Belgacom" opgelost zijn, en andere helpdiensten van Belgacom heb ik nooit geraadpleegd.

Dus waarom zou ik extra betalen.
Reputatie 2
Badge
'onbeperkt' is goede promotie voor TV overal.
aanpassing formules omdat mensen zouden downgraden en zo een jaar vasthangen? denk dat het in de eerste plaats de bedoeling niet is dat klanten downgraden, tenslotte is elke downgrade minder inkomsten.

momenteel is het verschil tussen favorite en intense echter zo gering dat het mijn inziens het prijsverschil niet rechtvaardigd. het zal wel de bedoeling zijn van intense op te trekken naar 50mbit, maar blijkbaar durven ze het nog niet aan. de tests met de beste lijnen zijn nog bezig. wat ze nog zouden kunnen doen is tv overal gratis bij intense geven, ofwel schaffen ze het volledig af wat mij betreft. want met volume valt er niet veel meer te doen nu favorite ook al op onbeperkt staat, snelheid zit ook tegen z'n limiet aan............

aan de andere kant is het gras natuurlijk altijd groener

mvg
jaja.. legale linux software.
wel, ik heb hier alleen maar linux, en heb nog nooit 1 torrent moeten afhalen. Het enige wat afgehaalt moet worden is eventueel een minimal installeren van 100Mb, en de rest wordt gewoon via de 'installer' via http/ftp gedaan.
So, cut the crap .

En telenet blokt trouwens geen youtube af.
Het afknijpen van torrent is zover ik weet in test alleen, en is gemakkelijk te omzeilen. (aangezien je zoveel linux download, moet dit geen probleem zijn voor u 🙂 )
@xenne: mensen die blijven brengen veel meer op dan mensen die weggaan .. ook al betalen die mss paar eurokes minder ;)
Dit had je ook wel gezien zeker:

"Dat Belgacom in zijn tweede kwartaal netto amper 5000 nieuwe internet-abonnementen optekende, is daar waaarschijnlijk niet vreemd aan. Telenet won in dezelfde periode 14500 abonnementen, terwijl het toch alleen in Vlaanderen en een deel van Brussel werkt. "

Belgacom is duidelijk serieus aan het verliezen,en dit is oa een reactie daarop, maar zal uiteraard niet helpen.
Verder zegt Belgacom ook dit:

"De nationale operator wijst erop dat hij - in tegenstelling tot Telenet - de trafiek op zijn netwerk niet hoeft te beheren op basis van piek- of daluren. “De klant ondervindt geen hinder van zware surfers", claimt Belgacom. "

Wat uiteraard pure leugens zijn, want als er meerde Belgacom klanten op uw "lijn" zitten wordt uw lijn automatisch op een lager profiel gezet. (zoals je weet kan ik niet tegen zulke statements)

"momenteel is het verschil tussen favorite en intense echter zo gering dat het mijn inziens het prijsverschil niet rechtvaardigd. "

volledig mee akkoord. enige voordeel is voor bepaalde groep eigenlijk de upload. maar dan moet uw lijn het ook al aankunnen, en is niet het geval bij de meeste mensen.
Maar om daarvoor 13€ meer te betalen is helemaal zot.
Reputatie 2
Badge +1
Euh Bart niet helemaal eens met het volgende:

...want als er meerde Belgacom klanten op uw "lijn" zitten wordt uw lijn automatisch op een lager profiel gezet. (zoals je weet kan ik niet tegen zulke statements)

Dit gebeurt niet omdat er meerdere klanten op uw 'lijn' zitten maar wel als er interferentie is tussen de lijnen. Men gebruikt daarom in dezelfde kabel bij voorkeur een paar op een andere bundel die verder gelegen is om deze storingen te vermijden (en dat zijn uitzonderlijke gevallen). Als dat niet kan, kan je idd op een lager profiel terechtkomen maar dit heeft niks te maken met traffic management of zo. ROP kan namelijk meer dan voldoende aan.. die zijn nog lang niet overzadigt zoals bij de concurrentie ;)
komt op hetzelfde neer eh. Ik leg het enkel gemakkelijker uit :)


Ik had eerst ook 20Mb lijn, en omdat er dan later ook 1 iemand (de sukkelaar) ook Belgacom nam, werd mijn profiel op 16Mb gezet.
En ik heb liever 'af en toe trager omdat er veel mensen aan het downloaden zijn' dan een constant gecapte snelheid
Belgacom aast op internetklanten Telenet

Belgacom schakelt een versnelling hoger op de internetmarkt. De telecommarktleider verhoogt zijn snelheden en bepaalde tarieven in de hoop klanten van concurrent Telenet af te snoepen. Die operator verhoogt zijn abonnementsprijzen.

De snelheid van de twee instap-internetabonnementen 'Internet Start' en 'Internet Comfort' worden de komende maanden fors opgetrokken. De downloadsnelheid gaat naar 15Mbps (Megabit per seconde). Voor Start is dat een vervijfvoudiging. De uploadsnelheid komt op 1,5 Mbps (Start) en 2,5 Mbps (Comfort).

Ook de downloadvolumes worden opgetrokken: Klanten van Internet Start mogen maandelijks 50 Gb aan data downloaden, voor Comfort is dat 100 Gb. De duurderde abonnementen 'Favorite' en 'Intense' krijgen een onbeperkt datavolume.

Ten slotte wordt ook de prijs van Internet Start zonder vaste lijn een kwart goedkoper tot 24,95 euro per maand.

Telenet

De actie is duidelijk gericht om klanten af te snoepen van concurrent Telenet, dat onlangs aankondigde zijn internettarieven te verhogen. 'Klanten van andere operatoren die onlangs hun tarieven hebben verhoogd kunnen hun abonnement nu kosteloos opzeggen', meldt Belgacom fijntjes in zijn persbericht.

bron: De Tijd
klanten van Belgacom kunnen hun abbo ook kosteloos opzeggen omdat Belgacom zijn basisvoorwaarden niet volgt :)
@Bart

Het boosten van het internet, (verhoging van snelheid/data volume) is geen reden van contract ontbinding! Prijsverandering daarentegen wel!
Reputatie 7
Badge +1
Het nieuwe "internet start" abo zonder vaste lijn is toch een topdeal voor 24,95€ als je alleen internet wilt.. maar is nooit in een pack combineerbaar natuurlijk. Als je het met TV Comfort (18,50€) combineert is het 43,45€ waar een pack Internet Comfort/TV Comfort 43,87€ kost momenteel...amper verschil, dus in dat geval beter pack nemen. Tenzij ze aan die Packprijzen ook gaan "prutsen". Het blijft een moeilijk evenwicht. In de aankondiging wordt echter maar alleen onderaan iets aan de prijs gedaan. De rest is een verschuiving/verhoging van de dienstverlening voor dezelfde prijs.

De verleiding blijft bij mij groot om te downgraden naar Internet Comfort, mijn packcontract loopt toch af in september. Of ik voor die 10,54€ profijt iets in de plaats neem (bv. Tab voor 7,07€) weet ik nog niet.

Het was ook te verwachten dat Telenet zijn prijzen naar boven zou aanpassen na die "dure" voetbaldeal.
beste

betreft: de snelheidsupdate van internet start voorzien op 1/11/2011

de snelheid van internet start zou geboost worden op 1 november (zie boven), maar mijn nonkel zit nog altijd op zijn oude snelheid. heb hem zijn modem reeds laten uittrekken maar het levert niets op...

iemand vergeten op het knopje te drukken, of wat is er loos?

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Dat heb ik hier al in een ander item https:///posts/685412b40c

aangehaald Xenne. Het vreemde is, dat je van de boost van Internet Start op de site in het algemeen overzicht niks terugvindt.... daar staan de oude gegevens van 3/0,4Mbps en 50GB volume. eerst als je op "meer info" klikt; komen de "boost" cijfers erop.
niets van terug vinden? dat zou ik niet zeggen sinjoor71

bij specificaties internet start staat gewoon 15/1.5 bij de snelheid



ook op onderstaande pagina staat duidelijk dat Internet start geboost wordt op 1 november:

http://www.belgacom.be/be-nl/catalogue-topic/t_internet_boost_sme.page

mvg

Reageer