Belgacom BBox2

  • 15 December 2010
  • 4 reacties
  • 2599 Bekeken

Hallo,

soms moet ik configuratie instellingen aanpassen aan onze BBox om bijvoorbeeld Internet toegang tijdelijk te verlenen aan vrienden die langs komen of bepaalde poorten aan te passen voor services & applicaties.

Echter de laatste tijd krijg ik veelvuldig de volgende melding wanneer ik naar http://192.168.1.1 surf

No more than 100 sessions at a time are allowed. Please wait until open sessions expire.

Hoe krijg ik deze sessies terug in orde? Ik wacht nu al enkele dagen maar dit probleem blijft zich voordoen. Ik heb echt geen zin om de router te resetten omdat het te lang duurt eer deze terug online komt.

Ik heb ergens gelezen dat dit mogelijks veroorzaakt wordt door malware, maar ik heb alle systemen gescan'd op potentiele bedrijgingen en niets gevonden.

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Je kan de BBOX gewoon eens uitschakelen. Duurt amper 2 minuten!
Zoals ik zei, ik zoek een andere oplossing. De router resetting duurt echt geen 2 minuten, ding heeft 10 - 15 minuten nodig om terug geconfigureerd te zijn.
Reputatie 2
Badge +1
Ik vrees dat er geen andere oplossing is buiten het resetten van de modem. Die reset duurt trouwens echt geen 10-15 minuten (indien alles normaal verloopt)

Eventueel probeer je eens een reset via de 192.168.1.1 zelf ipv een hard reset.
Je hoeft hiervoor de bbox niet te resetten. Gewoon eens uit- en terug inschakelen is voldoende. Dit duurt, zoals mansho zegt, een minuut of twee. En zelfs al duurde het 10 of 15 minuten, je bent waarschijnlijk al een veelvoud hiervan aan het wachten.

En ik zou het draadloos wachtwoord wijzigen mocht ik van u zijn, heel normaal is dit toch niet.

EDIT: mansho is nu blijkbaar axs, had ik nog niet gezien ;-)

Reageer