Belangrijke en handige vragen & problemen BTV!

  • 5 January 2011
  • 16 reacties
  • 2627 Bekeken

Hallo iedereen,


Al jaren zijn wij gebruiker van de Belgacom diensten, en sinds een klein jaar ook van Belgacom TV. We komen van TV Vlaanderen, en de omschakeling naar Belgacom TV is groot! Veel betere kwaliteit, geen storingen bij slecht weer, degelijke HD,... Dit in combinatie met Internet Intense hebben we echt het beste van alles! Toch zijn er enkele problemen waar ik heel erg graag een antwoord/oplossing zou voor krijgen. Ik zie dat bij sommige onderwerpen soms iemand van Belgacom zelf een antwoord plaatst, en ik hoop dat ook dit topic de nodige aandacht zal krijgen.

1. De HD Decoder gaat erg traag

Toen we zelf in het begin Belgacom TV installeerden en plaatstten ging de ontvanger erg snel, maar met de tijd zag je die altijd trager en trager gaan. Nu is het zo erg dat het soms 20sec of zelfs lager duurt gewoon om het menu op te vragen. Als je dan bvb een opname wil bekijken dan ben je al gauw enkele minuten bezig voor alleer je daadwerkelijk kan kijken. Ik heb al meermaals de decoder spanningsloos gezet en opnieuw opgezet, maar die blijft even traag. Op mijn kamer heb ik een tweede decoder, die wordt amper gebruikt, maar die werkt wel nog heerlijk snel! Hoe kunnen we die traagheid oplossen?

2. Bekijken van opgenomen programma's is sinds kort soms niet mogelijk

Toen mijn moeder een opgenomen aflevering wou bekijken viel het op dat ze niet meer sneller kon doorspoelen dan "x8", daarboven kwam nog eens dat er plots na enkele minuten "Opgelet!" opkwam, en de opname werd automatisch beeïndigd. Ook pogingen nadien om het te bekijken mislukten, en het is nu dus niet mogelijk om die aflevering te bekijken. Oplossing?

3. Sommige series niet meer mogelijk op te nemen via "Serie Opname"

Eén van m'n moeders favoriete programma's is "Storm of love" op "Vitaya". Vorig jaar konden we dat simpelweg elke dag opnemen via de "serie opname" funtie, maar sinds vele maanden is dit niet meer mogelijk, en moeten we elke week dag per dag de afleveringen programmeren! Best wel irritant na een tijdje, valt dit ook niet op te lossen?

4. Twee decoders in HD kijken werkt niet?

Dit is misschien een probleem dat niet aan Belgacom ligt, ik weet het niet, maar het lukt mij niet om met de tweede HD decoder op mijn kamer, HD te kijken, zelfs als de eerste HD decoder in de woonkamer op een niet-HD zender staat. Ik moet er wel bij vermelden dat mijn HD decoder via "Ethernet over stopcontact" (gekocht bij Belgacom) is aangesloten met de BBox2, misschien dat de overdrachtsnelheid niet groot genoeg is?

Het zijn meteen al heel wat vragen, maar ik denk dat een antwoord en/of oplossing voor deze problemen al veel mensen op weg kan helpen, want hier en daar zie ik dat er nog mensen zijn met gelijkaardige problemen. Ik hoop hier binnenkort het antwoord te lezen!

Alvast bedankt!


Mvg,
jumbo0

16 reacties

Reputatie 2
Badge
Dat de HD decoder traag is is "normaal", ik ben eerder verbaasd dat jij een decoder hebt die nog "snel" is...
Puntje 4 kan je controleren via http://www.belgacom.be/bwt/Login.action?productName=TV&request_locale=nl
misschien eens proberen met nieuwe batterijen in de afstandsbediening ??
Badge
beste

1) om een goede werking v/d afstandsbediening te behouden is het aangeraden om jaarlijks batterijen te wisselen

2) per vergissing gewist - door bv schijfruimte vrij te maken

3) serie opnames - zie http://support.nl.belgacom.be/app/answers/list hoofdpagina-support - Belgacom TV- problemen - opnemen ...

4) is afhankelijk van uw profiel, kan je hier testen: http://www.belgacom.be/bwt/Login.action?productName=TV&request_locale=nl , bij een 16,5 profiel kan je geen 2 HD's gebruiken ook niet bij niet gebruik HD op TV1 en HD op TV2. U dient dan in uw decoder TV1 de HD functie uit te schakelen

voor 2 - 3 en 4 kan je ook bellen naar helpdesk 0800/22700 optie 1 nogmaals optie 1

groeten-muisje
Reputatie 2
Badge
1) Als ik op de afstandsbediening druk zie ik onmiddellijk het blauwe lichtje knipperen, teken dat de decoder het commando ontvangen heeft. Veel minder onmiddellijk is daarna het uitvoeren van dit commando door de decoder. Ik snap niet hoe iemand kan beweren dat de gebruikersinterface van Belgacom TV "snel" is. Navigeren door de EPG is pijnlijk langzaam, navigeren door het VoD aanbod is nog erger.
Reputatie 7
Badge +1
Beste, eerst eens checken op http://192.168.1.1/cache/914415556/index.cgi

Advanced settings/status om te zien wat je downstream linerate is; liefst 30364 kbps

Dat sommige series plots géén series meer zijn en dag aan dag moeten geprogrammeerd worden is mij ook al opgevallen.

Soms is het ook andersom.

Ik heb maar een downstream van 16500 kbps, dit zal de reden zijn dat ik geen 2x HD kan ontvangen, maar hoe kan dat dat onze snelheid maar de helft is? We hebbe nogtans Internet Intense, duurder kan niet.
Reputatie 7
Badge +1
Zelfs als je VDSL2 hebt (b-box2) bepaalt de afstand tot het ROP je down-en upstream. Voor 2 HD-streams heb je al gauw zo'n 16 Mbps nodig..dus alleen in het ideale geval heb je 2 HD-streams zonder storing. Voor internet blijft er dan zo goed als niks meer over....bij één decoder de HD best desactiveren dus. BTW internet intense geeft je wel meer dan comfort maar helaas in dit geval niet meer dan favorite, en zeker géén garantie op 30 Mbps (internet + TV). Ze zouden je eigenlijk kosteloos op het goedkopere favorite moeten zetten vind ik.
Beste

Ben in het bezit van 2 decoders (1 SD en 1 HD). Kan volledig akkoord gaan met de opmerkingen

punt 1: de laatste tijd werken de decoders zeer traag en duurt het minuten om een programma in te stellen (bij mij vooral de SD decoder sedert ik die op een nieuwe led flat screen TV heb aangesloten (toeval?)

punt 2: ook ik kwam het fenomeen tegen dat tijdens het vooruit spoelen plotseling de opmerking "Opgelet" op het scherm verscheen en ik nadien deze doorgespoelde delen niet meer kon bekijken

nieuwe opmerking: tijdens het doorspoelen gebeurt het dat de tijdsbalk doorloopt maar het beeld niet, dus ik weet niet wanneer ik moet stoppen en dan als ik stop ben ik te ver, dus terugspoelen, zelfde fenomeen, dus vooriuitspoelen, enz.

vraag: nog eens een vraag om terug ook de tragere spoelmogelijkheden in te stellen 2x, 4x ... of zels trager (om beeld per beeld te bekijken, of zoals ik vroeger deed, de film traag doorspoelen zodat ik die nog kon lezen maar minder tijd moest aan besteden en dan onmiddellijk stoppen waar nodig)

MvG

Sol
Badge
Puntje 2:

2. Bekijken van opgenomen programma's is sinds kort soms niet mogelijk
Toen mijn moeder een opgenomen aflevering wou bekijken viel het op dat ze niet meer sneller kon doorspoelen dan "x8",
daarboven kwam nog eens dat er plots na enkele minuten "Opgelet!" opkwam, en de opname werd automatisch beeïndigd.


Hierover is hier een vraag gesteld: https:///posts/5c55754473

Blijkt een foutje te zijn waarvoor men bij Belgacom een oplossing aan het zoeken is.
<quote="jumbo0">
Ik heb maar een downstream van 16500 kbps, dit zal de reden zijn dat ik geen 2x HD kan ontvangen, maar hoe kan dat dat onze snelheid maar de helft is? We hebbe nogtans Internet Intense, duurder kan niet.
</quote>


Uw gekozen abonnement heeft niets te maken met de technische mogelijkheden van uw lijn. Blijkbaar zit u te ver van de ROP (straatkast van Belgacom) om u een hogere snelheid dan 16 Mbps te bieden. Internet Intense heeft voor u dus eigenlijk geen zin. Ik stel voor om uw abonnement te veranderen naar Internet Favorite, eventueel met de optie voor onbeperkt volume, mocht blijken dat 100GB per maand niet voldoende is. Dit zal een pak euros per maand schelen.

De andere problemen die u aanhaalt zijn hier reeds talloze keren aangekaart. Ik hoop dan ook samen met u dat deze zo snel mogelijk worden opgelost.

De trage decoder kan u eens proberen op te lossen door deze volledig te resetten ipv enkel de stroom eens te onderbreken, maar ik vrees ervoor. (Wat de batterijen van de afstandsbediening te maken hebben met de snelheid van de decoder is mij een raadsel.)

<quote>Uw gekozen abonnement heeft niets te maken met de technische mogelijkheden van uw lijn. Blijkbaar zit u te ver van de ROP (straatkast van Belgacom) om u een hogere snelheid dan 16 Mbps te bieden. Internet Intense heeft voor u dus eigenlijk geen zin. Ik stel voor om uw abonnement te veranderen naar Internet Favorite, eventueel met de optie voor onbeperkt volume, mocht blijken dat 100GB per maand niet voldoende is. Dit zal een pak euros per maand schelen.</quote>


Is er dan geen manier om dit signaal te versterken? Beetje zonde vind ik wel.
Als ik favourite neem met optie onbeperkt volume, komt het dan nog altijd goedkoper uit dan de Intense?

Bedankt in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +1
Klopt Wouter, had ik hierboven reeds aangehaald, nl. dat Internet Intense hier totaal zinloos is.;)
Belgacom zou misschien een beetje meer rekening hiermee kunnen houden als mensen zo'n abo nemen. Ze zouden hun er tenminste op kunnen wijzen dat wegens technische beperkingen ze niet tenvolle van zo'n abo kunnen genieten. Maar dan bestaat natuurlijk de kans dat die klant niet zoveel zou opbrengen, wat mijn inziens niet de belangrijkste reden zou mogen zijn. Beter een tevreden klant dan een ontevreden teveel betalende klant me dunkt.
Reputatie 7
Badge +1
Klopt
Beste jumbo0,


kan je ons via een private bericht uw lijnnummer of skynet-login bezorgen aub?

Zo kunnen we een betere analyse doen voor de problemen die u hier meldt.


Alvast bedankt

Eva van Belgacom

Reageer