Vraag

Belachelijk traag internet, maxi pack!

  • 2 April 2017
  • 3 reacties
  • 237 Bekeken

Na het gevoel te hebben dat het internet hier echt belachelijk traag is even een speedtest gedaan...


Wij hebben hier een maxi pack waarbij 100mb/s download beloofd wordt.
Zowel de "snelle" 5.0 als de minder snelle 2.4 verbinding zijn even traag.

Voor de grap eens met de wifree van telenet met de login van mijn broer een speedtest gedaan:



Misschien beter abonnement opzeggen en gewoon de gratis wifree gebruiken?
Ik zit met mijn laptop op nog geen meter van de router, dus afstand maakt hier niet uit.
Wat is hier de oplossing voor?

3 reacties

Op het eerst zich zit je nog op ADSL en niet op een VDSL2 snelheid.
Wat kan proximus je bieden heb je dit reeds opgevraagd hier via deze link hoeveel dit is?
De snelheid die ze kunnen aanbieden hangt van de lengte/verzwakking van je lijn af en heeft in eigenlijk niks met het soort abonnement te maken, dit zegt alleen hoeveel je download/upload snelheid kan zijn indien je lijn dit toelaat..

Je speedtest die je doet moet je wel altijd via een utp kabel, (die met je bbox verbonden is), uitvoeren en niet via wifi aangezien die kan gestoord worden door naburige wifi signalen.
63,3mbps min, 93,1mbps max
En hoe kom ik dan op vdsl2 snelheid?
Het ziet er inderdaad goed uit 70/20 tot max 100/20 Mbps
Dit kan je langs hier aanvragen door een Privébericht te sturen naar het Proximus team en dit kan je door
te klikken op deze link hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden).
Of bellen naar de helpdesk 0800 22 800

Reageer