Skip to main content
Vandaag, 1 mei heb ik verschillende Gigbite's gedownload.

Deze zijn niet van mijn maandelijkse beschikbare hoeveelheid getrokken.(die balk staat nog op nul)

Maar ze zijn wel van een extra volume pack verdwenen. En die had ik liever als reserve aangehouden.

Wat is hiervan de oorzaak? Is dat steeds als de eerste van de maand een feestdag is??

Maar waarom staat de teller dan al op nul??????

Alles gaat normaal van je maandvolume af, en als dat op is eerst van het extra volumepack. Maandvolume wordt terug gemaximalizeerd om 00.00 uur van de 1e van de maand. Maar dat kan even duren voor je dat kunt zien.

Ik dacht ook dat het op die manier werkte. Maar zo is het dus niet.

Wat stel ik vast:

(mijn vorig maandvolume was volledig op)

Mijn gebruikte maandvolume van deze maand staat nog op nul.

En mijn extra volumepack is sinds begin deze dag serieus geminderd.

Hangt af van de famous "36u." regel

Er wordt enkel rekening gehouden met de nieuwe maand na de gewoonlijke 36u disconnect. ( je kan dit uiteraard forceren door manueel te disconnecten)

<quote="sinjoor71">

Maandvolume wordt terug gemaximalizeerd om 00.00 uur van de 1e van de maand.

</quote>

Correctie: na de eerste disconnect na 00.00 uur van de 1e van de maand.

Beste pertinax,

De vraag is doorgegeven aan de bevoegde dienst, het correcte antwoord volgt!

Met vriendelijke groeten,

Eva

Beste pertinax,

Als uw downloadsessie gestart is op 30/04 en en doorliep op 01/05, dan gaat het volume van deze sessie af van uw volume in april.

Aangezien uw maandelijks beschikbaar volume van april op was, wordt dit dan op uw extra volume pack in mindering gebracht.

U mag ook altijd via privé-bericht uw gegevens doorsturen zodat ik dit in detail kan nakijken.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Is duidelijk. Dus downloaden starten nà middernacht bij de maandovergang om van nieuw maandvolume te gebruiken. Maar als je maandvolume niet op is, maakt het niet écht uit, want dat gaat toch verloren..alleen zoals in het geval van Pertinax met maandvolume op en volumepack operationeel is het belangrijk om daar zoveel mogelijk van over te houden.

Dus is er wel degelijk iets misgelopen.

Ik vermoed dat die "36 uren regel" die Bart vermeldde er wel voor iets tussen zit.

Als ik mijn verbindingstijden ga bekijken zie ik daar zeer dikwijls "36u" staan.

En zolang staat mijn pc nooit op.

@Eva, ik heb mijn gegevens doorgestuurd.

"Ik vermoed dat die "36 uren regel" die Bart vermeldde er wel voor iets tussen zit."

Ik heb toch altijd gelijk :p

zoals ik zei.;best op einde van de maand om 23:58 uw modem laten herstarten, om de maand erna volledige download volume te hebben.

Idd Bart :)

De volgende keer ga ik het op jou manier eens proberen.

Bedankt voor de info.

Euh, toch opletten pertinax:

Als je wilt dat je uw betalend volumepack niet gebruikt voor de volgende maand dien je uw modem te herstarten net NA middernacht (bvb 00:02)

Als je, zoals bart zei, je standaardvolume van de afgelopen maand maximaal wilt opgebruiken moet je inderdaad uw modem herstarten net voor middernacht.

Idd wouter bedankt voor de tip.

Maar als mijn downloadvolume van de huidige maand nog niet op is, dan zou ik op het einde van de maand mijn modem kunnen resetten, om het volume de volgende maand nog te gebruiken.

Weet hier iemand waar die 36 uur eigenlijk vandaan komt?

Ik zie bij mijn verbindingstijden heel dikwijls 36 uur staan.

Ik weet 100% procent zeker dat mijn pc nooit zolang opstaat.

Toch gaat Eva ervan uit dat de downloadsessie ook effectief zolang duurt.

Zou de bbox iedere 36u zichzelf resetten of zoiets?

Vanuit Belgacom uit wordt de connectie elke 36u herstart.

Dus uw ADSL/VDSL connectie blijft altijd open staan (als uw modem gestart is), 36u, tot wanneer belgacom de connectie onderbreekt.

Dit heeft dus niks met uw pc ofzo te maken maar puur met de connectie tussen uw modem en "Belgacom internet"

Voor Belgacom is die 36u dus inderdaad de 'download sessie'.

als je nu de modem herstart , dan wordt die 36u teller opnieuw gereset, en begint dat opnieuw van 0 (of als je bv de internet kabel uittrekt)

Reageer