Beantwoord

Beeldkwaliteit

  • 18 April 2016
  • 30 reacties
  • 2750 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb smart TV, de beeldkwaliteit zenders in HD zijn perfect, maar uitzendingen vooral sport wielrennen , snooker op bv Eurosport of NPO 1 zijn niet om aan te zien zeer troebel , wazig en onduidelijk ,missen volledig scherpte , wat is hier het probleem van ? aub en is dit op te lossen .

met dank
walter
icon

Beste antwoord door ThomasP 19 April 2016, 10:08

Bekijk origineel

30 reacties

Als ik een documentair zie op één of canvas zonder reclame onderbreking en in HD zit ik te wenen met manier van spreken dat ik ook geen HD hebt met de NL zenders zenden daar ook mooie documenteren uit.

Er is een enorm verschil tussen HD en SD zap maar even naar één in HD en SD, je ziet het wel.
Ik denk dat het met alles het zelfde is een kwestie van waar je echt belang aan hecht, ik zie ook duidelijk het verschil, maar er zijn er ook waar het al goed is als er maar een beeld op hun tv komt, akkoord de meesten zullen dat verschil wel zien maar het is gewoon verwonderlijk dat uit zo'n testen er toch nog zoveel zijn die het niet opmerken, als je hen er attent opmaakt dan wel.
Als je veel belang aan hecht zal je uiteraard heel goed opletten dat is evident en geef mij ook maar HD, want SD is niet meer van deze tijd.
Reputatie 7
Badge +1
Als ik een documentair zie op één of canvas zonder reclame onderbreking en in HD zit ik te wenen met manier van spreken dat ik ook geen HD hebt met de NL zenders zenden daar ook mooie documenteren uit.

Er is een enorm verschil tussen HD en SD zap maar even naar één in HD en SD, je ziet het wel.

Klopt.. Ik kijk nooit meer naar de NPO's of naar Eurosport op Px, altijd met mijn TN CI+-module sedert ik die functioneel heb kunnen maken voor de gecodeerde zenders. Beide Eurosporten (1&2) zitten bij TN trouwens in HD in het standaardaanbod.en nog een deel andere ook. Brava zit dan weer in HD bij Px en niet bij TN.
Reputatie 7
Badge +1
Sinjoor, ik heb nog aan uitgebreide testen meegedaan i.v.m. hoe mensen een TV beeld waarnemen en interpreteren, je staat er gewoon stom van hoeveel mensen zelf niet weten dat het een SD of HD beeld is die op het scherm komt, en ik moet niet ver gaan zoeken mijn wederhelft die ziet dat ook niet hoor, het is pas als ik er hem echt op attent maak, dat hij zegt ja 't is precies wat beter nu en ik weet dan nog niet of hij het echt opmerkt of dat hij het zegt om van mijn gezaag af te zijn ;-))))) Jij zagen Elsa? kan ik me toch moeilijk voorstellen hoor! 🆒
De beeldkwaliteit van bepaalde zenders in HD is niet geweldig m.i. Ik begrijp dat veel van de opname op zich afhangt. Maar uitzendingen zoals Extra Time (Canvas) of andere eigen (studio)uitzendingen van de openbare omroep zijn niet altijd geweldig. Een heel verschil in tegenstelling tot VTM waar het vaak toch beduidend beter is of toch lijkt te zijn. Waar zit de eventuele fout? Iemand die dit herkent?

Reageer