Beeld stokt

  • 16 February 2013
  • 3 reacties
  • 721 Bekeken


Heb sedert een paar dagen last van haperend beeld en geluid op BTV. Iedere 10 min. (ongeveer) stokt het beeld en het geluid gedurende een vijftal sec. Wat zou dit kunnen zijn? En wat is een eventuele oplossing? Heb al regelmatig een reset van de decoder gedaan. Serieus ambetant.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Error300 heb ik vroeger ook gehad (de tijd van TV on PC), en dat kon ik oplossen met een FacR van de modem. De modem stond toen in full routed. Maar nu heb ik hem al een hele tijd in bridged mode staan omdat er problemen waren soms met full routed. Staat je modem in 'full-routed' of in 'briged' mode? Omschakeling kan via knloggen op je modemsite als administrator. Daar advanced settings/route/routing en daar onderaan post 3 en 4 als TV poorten aanvinken en apply klikken.



heb ik mogen constateren dat sinds kort alle HD zenders (VTM, KetnetHD, e.d.) niet meer te ontvangen zijn.


Als je deze zenders nog wilt bekijken moet je ze wisselen met de lage kwaliteit zenders.



Hoe heb je dit geconstateerd !? of bedoel je dat via scart je beeldkwaliteit minder is ?
















uw decoder menu / systeeminstellingen / HD staat toch nog op HD ?


surf eens naar je interface van je bbox modem :


Klik hierop → http://192.168.1.1 (daar je bbox paswoord invoeren als er naar gevraagd wordt)



of als dit niet lukt dan

http://192.168.1.1/index.cgi?user_name=user&password=LK12345DP123456

( waar je alleen LK12345DP123456 moet vervangen door

het serienummer dat je op een sticker onderaan de bbox vindt.)




en post eens wat daar staat .





Je zegt 'BTW alle reset acties geven geen oplossing'.


Heb je ook al een factoryreset gedaan ( zie op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec )







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reageer